MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 01:21:42

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Rebif 44 fungerer da fint :-)
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Rebif 44 fungerer da fint :-)  (Læst 1572 gange)
Micha
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Dato: 23 August 2010, 08:21:31 »

Jeg har været på Rebif 44, siden juni 2010. Jeg bruger RebiSmart, så det er ikke noget problem at stikke. Under opstartsfasen undlod jeg at tage 2xPanodil og 1xIpren, men da jeg kom på fuld dosis, blev jeg nødt til det for ikke at få en "influenza-agtig" nattesøvn. Ved siden af min Rebif-behandling får jeg akupunktur en gang om ugen. Jeg har lagt mine "stikkedage" tirsdag, torsdag og søndag - disse dage kommer jeg nemlig i seng i fornuftig tid og det fungerer super. Torsdag er også akupunktur-dag, så der føler jeg mig som en nålepude, men det hele er jo noget, der gør mig bedre. Jeg er meget mindre træt nu, og fungerer faktisk næsten som før jeg fik min MS diagnose. Jeg kunne ikke drømme om, at springe ud af min behandling, for tænk hvis jeg så fik et nyt attak! Har faktisk besluttet, at det er slut med attak'er - så nu skal livet nydes. Den eneste forskel jeg har fysisk er, at jeg vejer 5-10 kg mere nu, end før jeg fik min diagnose, men min sclerose-sygeplejerske, syntes faktisk kun det er fint, for så har jeg mere, at st i mod med ;-)
Logget
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 23 August 2010, 13:14:43 »

Dejligt at Rebif fungerer for dig, Micha. Det spændende er jo at se hvordan det så på sigt virker, om det evt. kan dæmme op for det tab af myelin som foregår omkring mikrovenerne efterhånden som disse slides pga. for stort tryk.

Hvis altså du oven i sclerose også skulle være en af de mange som lider af forsnævrede vener, CCSVI. Der er netop lagt et par indlæg ind i nyhedstråden, hvor der forklares omkring mekanismen for sclerose. LisaT er indlæggeren..  Smiley

Har du ikke lyst til at få testet om du så har de forsnævringer?
Logget
Micha
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #2 Dato: 23 August 2010, 15:11:08 »

Ja, jeg klager ikke og syntes det er vigtigt at "de gode historier" også kommer frem.

Selvfølgelig vil jeg gerne testes for, om jeg er en af de mange, der lider af forsnævrede vener  (måske det er derfor, at jeg bliver så rød i hovedet når jeg dyrker sport, haha)

Nej spøg til side, det vil jo være at spille hasard med sit helbred ikke at få det gjort!

Jeg skal til kontrol hos både læge og sygeplejerske midt i september, og der vil jeg presse på - alternativt må jeg tage udenlands. Jeg er jo rimelig ny med diagnosen og skal jo lige vænne mig til ikke "bare at være rask". Jeg fungerer fint i hverdagen og min eneste gene er, at mine fødder stadig har lidt føleforstyrrelser. Men det har da været en barsk omgang, som jeg vil gøre alt for, ikke at skulle i gennem igen. Nå, jeg må ind og finde Lisa T's nyhedstråd!

Tak for tippet  Smiley
Logget
Petra
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 36

Vis profil
« Svar #3 Dato: 09 Oktober 2010, 13:52:59 »

Citat per west: "Hvis altså du oven i sclerose også skulle være en af de mange som lider af forsnævrede vener, CCSVI. Der er netop lagt et par indlæg ind i nyhedstråden, hvor der forklares omkring mekanismen for sclerose. LisaT er indlæggeren..  Smiley"

Hej Smiley
Hvor finder jeg ovenfor nævnte tråd ?
Jeg kan ikke finde den. Jeg spekulerer meget på om jeg skal fortsætte med Rebif, nu det viser sig at min liberation gik så godt Smiley
V.h.
Petra
« Sidste ændring: 09 Oktober 2010, 13:54:42 af Petra » Logget

Har havt sclerose siden 2000. Rebif siden 2000. Selvbedømt EDSS 5,5. Liberated 28. september 2010 med meget godt resultat Smiley
Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #4 Dato: 09 Oktober 2010, 14:42:51 »

Petra:

Zamboni anbefaler, at man fortsætter med medicinen  Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
per west
Gæst
« Svar #5 Dato: 09 Oktober 2010, 15:39:19 »

Hvis det ellers ikke generer dig Petra, så er der vel intet forgjort ved at fortsætte. For mit vedkommende fungerede Rebif bare ikke, så det var som at få et nyt liv, da jeg stoppede med det efter 1 år. Og undersøgelserne fra England har også gjort et indtryk, for her forlød det, at Rebif i nogle tilfælde så ud til at accelerere sygdommen.

Du kunne jo som et eksperiment prøve, hvordan livet ser ud, såfremt du ikke tager medicin, for at se om det egentlig slider på kroppen, og om det bare er noget som du har vænnet dig til, at virkeligheden ser sådan ud, når man har sclerose.

Jeg tror at Zamboni blot råder til at fortsætte med medicin, for ikke at få neurologerne mere på nakken end de allerede er, men om hans kone fortsat bruger medicin, kunne egentlig være godt at få at vide af en anden, end en neurolog.

Logget
Petra
Jr. Member
**

Beskeder: 36

Vis profil
« Svar #6 Dato: 09 Oktober 2010, 16:48:33 »

Tak for svarene Smiley

Jeg har taget Rebif siden 2000. Til at begynde med var der ikke nogen problemer, men for to år siden begyndte jeg at få "kramper" to timer efter at jeg havde sprøjtet mig. Siden da har jeg taget to panodil e.l. før jeg har sprøjtet mig og det har taget "kramperne" (Jeg danner ikke antistoffer)

Det sidste 1-2 år er jeg blevet meget værre med min sclerose. Jeg følte som at det gik hurtigt ned ad bakke. Men efter liberationen føler jeg mig som ny igen  Smiley

Jeg tænker på om der kan være en sammenheng mellem de to år med "kramperne" og det at jeg er blevet værre  Spørgsmålstegn

Jeg har den samme mistanke  om grunden til at Zamboni råder til at vi fortsætter  Blink

Petra

Logget

Har havt sclerose siden 2000. Rebif siden 2000. Selvbedømt EDSS 5,5. Liberated 28. september 2010 med meget godt resultat Smiley
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: