MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:03:36

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Vibeke liberated i Indien
« forrige næste »
Sider: 1 ... 4 5 [6] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Vibeke liberated i Indien  (Læst 5891 gange)
per west
Gæst
« Svar #75 Dato: 12 November 2010, 20:44:16 »

Det er nok det vigtigste. Energien man får til at gøre noget, selv om man i nogle tilfælde skal øve det op igen. Så dejligt at følge med i den positive udvikling, Vibeke.  Smiley
Logget
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #76 Dato: 12 November 2010, 22:55:20 »

... og så er det så fantastisk dejligt tillidsvækkende at kunne læse, at du og andre, der har været liberated noget længere end jeg  Smiley bliver ved at mærke fremgang... for nogle dage stagnerer det hele her, og så bliver jeg bange for, at den gode udvikling går i stå .. så tak fordi I er med til, at jeg hver dag tør glæde mig  Blink ...  for det går jo fremad Grin
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Michael B.
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #77 Dato: 13 November 2010, 22:47:59 »

Det er virkelig fantastisk at høre, at effekten holder sig så lang tid efter. Jeg bliver mere og mere overbevist om, at en tur til Indien skal prøves.

Jeg er dog nysgerrig efter at vide, om du overhovedet overvejede Polen som alternativ til Indien? Og var det alene ventetiden der afgjorde, at det blev Indien?
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #78 Dato: 14 November 2010, 11:04:09 »

Set i den situation jeg stod i den gang, var det ene og alene ventetiden der gjorde, at det blev Indien. Efter jeg har været der, og oplevet deres professionalisme ville jeg til  til hver en tid vælge det igen.
Hilsen Vibeke
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #79 Dato: 14 November 2010, 13:46:23 »

... kort ventetid (få uger) ved dr.Vogl, og forholdsvis tæt på . . . selvom jeg synes din og andres beretninger tyder på, at de gør mere mht. patientpleje og genoptræning i Polen og Indien? ...
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Lis
Gæst
« Svar #80 Dato: 14 November 2010, 18:37:41 »

Kære Vibeke og Ole!

Jeg må sige, jeg er dybt forundret over, hvad der lige sker rundt om mig i forhold til jer to.

I stedet for at skrive bekymrede mails til mine venner omkring mig og min psykiske status, og lægge indlæg ind på Indienrejser om charterrejser, var det måske en bedre idé at spille med åbne kort omkring jeres eget forehavende mht. indienrejser.

Havde I været åbne omkring jeres intentioner over for mig, havde vi måske oven i købet kunnet lave en form for samarbejde omkring at sende patienter til Indien til operation.

Men sådan som det foregår lige nu, - det kan I simpelthen ikke være bekendt.

Det er i orden I laver et firma, som skal formidle enkeltrejser til Indien, - men det havde nok sømmet sig at oplyse mig om det også.

Ikke at jeg på noget tidspunkt skal leve af at sende patienter herned, - jeg gør det udelukkende af interesse og for at hjælpe mennesker, som ikke selv kan.

Jeg er så skuffet over I ikke har meldt ud til mig, hvad jeres forehavende i virkeligheden er, at jeg dårligt har ord, der dækker.

Jeg vælger at køre de første 6 grupper færdige, som allerede er tilmeldt, - og så kan I jo tage over derfra.

Jeg ønsker jer derfor al mulig held og lykke med opstarten af jeres nye firma, og håber det må gå godt for jer begge!

Mange venlige hilsner

Lis
« Sidste ændring: 14 November 2010, 19:20:51 af Lis » Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #81 Dato: 14 November 2010, 20:22:30 »

Lis -så vidt jeg kan se skriver ingen noget om at starte firma...
  Spørgsmålstegn
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Besse
Gæst
« Svar #82 Dato: 14 November 2010, 20:40:14 »

Faldt ved et tilfælde over dit indlæg,hvor du skriver ,du har problemer med at holde vægten.hvad du ikke havde før Blink
Jeg er ikke Liberated,men har det samme problem..Og kender flere MS"er med problemer med at holde vægten.På sin vis er det jo dejligt at kunne"synde"..Men det er efterhånden et ret stort problem,når jeg kæmper med at klemme en ostemad ned..
Hvor er det dejlig læsning!!
Og hvor lærer vi at skønne på de små ting i livet..Hvad andre tager for en selvfølge ,kan være en uoverskuelig hurdel..
Tænk at få en stor krammer af sit lille barnebarn...DET ER GULD!!
Go`vind fremover!!
Logget
Michael B.
Jr. Member
**

Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #83 Dato: 14 November 2010, 20:49:28 »

@Lis:

Jeg ved godt du har rigeligt at se til lige nu, men hvis det er muligt må du meget gerne uddybe dit indlæg ovenfor. Hvad er det for et firma nogle vil starte og hvad er det dog de mener du gør galt.  Spørgsmålstegn

Som jeg ser det er det fantastisk, at rejserne til Indien er blevet stablet på benene og jeg overvejer stærkt at tage med på en af de næste. Hvis der altså kommer flere..?  Tvær
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Vibeke
Full Member

Vis profil
« Svar #84 Dato: 14 November 2010, 21:37:56 »

Ole skriver.

Nogen må have misforstået noget.
Vibeke og jeg kommer aldrig til at arrangere Indienrejser.

Vi tilskynder gerne andre til at lave rejser. Aktuelt prøver jeg på at få en læge til at interessere sig for at kunne bistå sclerosepatienter i Danmark, evt. med scanning. Jeg har forespurgt Medanta om de kan bistå med oplæring.
Jeg bruger os selv som udgangspunkt. Det kunne være rart, at tale med en læge, der taler dansk, der også ved noget om sclerose-ccsvi.
Hvis sådan noget skal lykkedes er det ikke klogt at diskutere det offentligt.

Det jeg gør, er i lighed med hvad andre gør. Jeg prøver på alle måder at etablere noget som kan bedre forholdene for patienter i Danmark.
Der er 10.000 patienter i Danmark og med 10 patienter i ugen i Indien er der lang vej. Jeg tror ikke på, at vi i Danmark får etableret nogen behandling de næste mange år. Derfor mener jeg, at der skal gøres noget der kan forøge behandlingsantallet.

Derfor er det min holdning, at alle der kan bidrage med noget skal gøre det.
Det jeg kan bidrage med er at organisere andres arbejde, evt. i professionelt regie. Min erhvervserfaring ligger i at etablere og lede virksomheder.

Hilsen Ole

Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
per west
Gæst
« Svar #85 Dato: 14 November 2010, 21:54:12 »

Når jeg blir udsat for at Ann stiller for mange vanskelige spørgsmål til mine indlæg, så skriver jeg en intern besked til hende, og spørger om det ikke er fordi hun faktisk er hemmeligt forelsket i mig, og det plejer at hjælpe helt uden offentlighed.  Smiley
Logget
Vibeke
Full Member

Vis profil
« Svar #86 Dato: 14 November 2010, 22:17:22 »

Kære Lis
Jeg er ked af, at du er så skuffet over mig. Selv om man har været gift i 38 år, er det altså ikke altid man er involveret i, hvad den anden foretager sig. Den frihed hersker der i hvert fald Ole og jeg imellem.Jeg vidste INTET om Oles tiltag, før jeg så din besked på forum, så jeg blev noget chokeret.
Ole kom i noget af et forhør, men da han fik sig forklaret sig, kunne jeg da kun se det geniale i, at vi havde en dansk læge der kunne scanne, også når vi var usikre på om der var en vene der var kollapset.
Konkurrence fra os behøver du absolut ikke at være bange for.Det eneste vi drømmer om, er at gå på en tidlig pension , rejse verden tynd i vores autocamper og nyde livet.
Med hensyn til at tilsvine dig til dine venner er det det eneste  jeg har sagt  Citat:" Hvad sker der for Lis "og det fordi du pludselig blev meget styrende, også over for vores dispositioner.Skulle jeg f.eks ringe til dig og bestille tid, når jeg skal til follow up i februar/marts.Det var vist alt, men du kan sove ganske rolig forvisset om at ingen vil stjæle noget fra dig.
Kh Vibeke
Logget

Vibeke
Full Member

Vis profil
« Svar #87 Dato: 13 December 2010, 17:18:39 »

Den 12 december var det 4 måneder siden jeg blev liberated i Indien, og jeg har det stadig godt.
Hovedpine som jeg før liberation stort set kæmpede med dagligt, har jeg nu kun en sjælden gang. I det hele taget sker der hele tiden nye forbedringer over hele linien,  så jeg har rigtig meget at være glad for. Humørgrin
Kh Vibeke

Logget

Vibeke
Full Member

Vis profil
« Svar #88 Dato: 28 Januar 2011, 12:59:03 »

Hej igen
Grunden til at jeg i et langt stykke tid har holdt lav profil på ms forum, er at jeg har haft en alvorlig lungebetændelse, og stadig kæmper med en efterfølgende træthed.
Den 20 december blev jeg syg med feber, gik i seng,i den tro , at det var influenza.
 Den 25 december blev jeg jeg uklar, og lidt svær at komme i kontakt med. Vagtlægen kom, og sendte bud efter en ambulance, og jeg blev indlagt i otte dage , hvor jeg jeg fik intravenøs antibiotikabehandling. Jeg fik at vide, at det var at det var meget alvorligt, at jeg var kommet så sent under behandling.
Alt dette ikke for i skal belemres med min syge historie, men mere ment som en advarsel.
Jeg havde på intet tidspunkt følt smerte i lungen, og jeg havde kun hostet minimalt.
Jeg fik at vide, at det hos nogle sclerosepatienter var normalt, at man ikke kunne føle denne smerte i lungerne.
 Jeg blev opfordret til, at jeg fremover ved feber skulle få taget en blodprøve for at påvise en evt. infektion. Jeg fik desværre også at vide, at det det kunne tage måneder før jeg var helt frisk igen.
Dog er der en positiv ting. Med hensyn til liberationen sker der stadig fremskridt, og det til trods for at  jeg stort set ligger ned det meste af dagen.
Kh Vibeke
Logget

Sider: 1 ... 4 5 [6] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: