MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 00:38:33

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Ameds vs. Euromedic:
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Ameds vs. Euromedic:  (Læst 778 gange)
Bjarne Fonnesbech
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 230

Vis profil
« Dato: 26 August 2010, 15:45:20 »

Hej alle,

Må tilstå, at jeg er i syv sind om hvilket hospital jeg skal vælge. Der er både plusser og minusser ved begge.

Her er hvad jeg har hørt om Ameds: Er mægtig dygtig, venligt personale, men et mindre sted ude på "bøh-landet". Dog up-to-date med operationsudstyr m.m. Venetid ca. 2-3 mdr. (Er det sidste jeg har erfaret) Ameds er heller ikke så "ivrige" med stents.

Euromedic: Blandt de bedste og mest erfarne udi CCSVI. Har (vistnok) udført næstflest operationer (Efter Vogel). Men sætter åbenbart generelt stens ind ... Også her moderne faciliteter og venligt personale.

Og prisen nævnte jeg jo slet ikke. Nej, for det er jo mit liv det handler om  Blink . Derfor giver jeg gerne ekstra hos den bedste og venter. (Selvom ventetid og tålmodighed er det man har mindst af).

Håber nogen af jer, der har været en af de 2 steder kan komme med relevante input.

PS! Hr. administrater, moderater m.fl.; jeg undskylder på forhånd, hvis jeg har placeret dette emne et forkert sted. Gider i i så fald flytte mit indlæg ?!

pft

Hilsen Bjarne

Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #1 Dato: 30 August 2010, 12:31:28 »

Hej Bjarne

Lige en rettelse - Ameds er en lille klinik (med 6 senge-pladser), men Ameds ligger fysisk på en gang på et kæmpe-hospital. Selve undersøgelserne foregår på hospitalet, og med hospitalets udstyr.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #2 Dato: 30 August 2010, 13:21:33 »

Hej Christian,

hvordan er sengepladserne fordelt mht. værelser? (2-mands-stuer)

Ann Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 30 August 2010, 13:39:10 »

Der er 2 2-mands værelser, og 2 1-mands.

Om man kommer på 1- eller 2-mands afhænger af kønsfordelingen på det tidspunkt man ankommer. Kønnene bliver ikke mikset på 2-mands værelserne.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #4 Dato: 02 September 2010, 09:18:24 »

nu kender jeg ikke ameds... men jeg kender euromedic... simka er nok ham i eu der er "lavet" flest... og skrevet ned undervejs... simka har godt styr på det... er meget dygtig... deres vente tid er ca 3 måneder (har jeg lige fået af vide at jeg gådt må sige) det kan dog betale sig at sige at man gerne vil ha et afbud hvis de får et... (de har mange som er blevet lavet andre steder) simka er dog lidt dyre end andre steder.. tror han er den dyreste (ud over vogel) men igen også den bedste.. euromedic bruger ikke stents hvis det ikke er nødvendigt.. og de spør først efter de har prøvet 3-4 gange med ballon og du er ok med stent
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #5 Dato: 08 September 2010, 10:56:08 »

Jeg er meget i tvivl om det skal være det ene eller det andet Smiley

Nogle af fordelene ved Euromedics er, at ventetiden ikke vil blive så lang som ved Ameds.
De har størst erfaring, og man kan blive helt bedøvet og sove fra indgrebet Smiley

Nogle af ulemperne er så, at de er dyrere (også flybilletter) og er 'glade' for stents.

Der er sikkert meget mere, men det her er lige de ting, som falder mig hurtigt ind Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 08 September 2010, 11:37:53 »

Jeg tror altså også at man kan få fuld bedøvelse hos Ameds hvis man ønsker det - jeg har bare ikke spurgt dem.

Christian
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #7 Dato: 08 September 2010, 11:44:33 »

At de er kompetente hos Ameds er jeg ikke i tvivl om..jeg er bare bekymret for den lange ventetid.

Er jeg ikke vild med Smiley

Mht. bedøvelse er det sikkert muligt.

Ann
Logget

Tania
Jr. Member
**

Beskeder: 20

Vis profil
« Svar #8 Dato: 05 November 2010, 10:51:12 »

Jeg er selv meget i tvivl om, hvilke af disse to steder jeg skal vælge. Jeg har fået tid henholdsvis d. 30/11 det ene sted, og d. 12 det andet sted (skrev simpelthen til dem at jeg allerede havde tid hos Vogl., men at jeg hellere vil til polen, og så blev tiden fremskyndet begge steder:))

Jeg ønsker ikke at få stent, da jeg er lidt bekymret for konsekvenserne af dette...

Så altså, tidsmæssigt er der ingen forskel for mig. Og prisen ej heller ikke så vigtig, dog er jeg lidt i vildrede om euromedic der opkræver 6900 inden undersøgelse og indgreb.. Hvad nu hvis CCSVI ikke kan påvises (endnu?),- er pengene så bare spildt?  .

Forstår jeg det rigtigt, når i der har erfaringer (ander og hag) er enige om at de er lige dygtige begge steder? (altså der hvor i hver især har været)

Håber lidt på at få en masse gode råd om hvad jeg bør vælge:)

Venlig hilsen Tania
Logget
Satori
Jr. Member
**

Beskeder: 78

Vis profil
« Svar #9 Dato: 05 November 2010, 11:01:37 »

Vil lige sige at ventetiden hos Ameds er faldet dramatisk. Fra første henvendelse til behandlingsdato, gik der 6 uger for Tom, og da sagde vi endda nejtak til den først tilbudte tid, som lå 2 uger tidligere.
Vh Tonie
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: