MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:07:22

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Ny rapport fra dr Simka - 97,1% af 381 MS-patienter har CCSVI
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Ny rapport fra dr Simka - 97,1% af 381 MS-patienter har CCSVI  (Læst 1597 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Dato: 31 August 2010, 06:09:41 »

Dette er kun en "Abstract" (forord), den endelige rapport er vist lige på trapperne:

http://www.thisisms.com/ftopicp-131390-.html#131390
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #1 Dato: 31 August 2010, 15:21:57 »

Nogen der er skrappe til engelsk, indrømmer at jeg ikke havde helt styr på Simkaes konklutioen var, altså hvilken indvirkning det har at have ccsvi når man har sclerose...... Nogen bud ??  Smil..

Leif.......      97.1% af 381 det er vildt mange ikk.....  Danmark!! Hallooooooo..........
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #2 Dato: 31 August 2010, 15:39:05 »

Hej Leif og andre...mig selv, der heller ikke er så god til MS-fagsprogs-engelsk... Smiley

Jeg har oversat konklusionen via Google, og den blev som følgende:

Konklusion. Forekomsten af kronisk cerebrospinal venøs insufficiens blandt dissemineret sklerose patienter er meget høj. Indirekte data tyder på, at venøs abnormiteter er formentlig medfødt, langsomt fremskridt, men det er usandsynligt at være forårsaget af multipel sclerose.
Deres alvor og lokalisering væsentligt ændrer kliniske forløb af denne sygdom. De er imidlertid ikke sandsynligt, at direkte udløse dissemineret sklerose, men der kan være en anden faktor indledning af sygdommen. "

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #3 Dato: 31 August 2010, 16:27:23 »

Det er vist også sådan nogenlunde, som jeg fik sjusset mig frem til Blink

Gad vide hvorfor der ikke kommer flere kommentarer herfra på denne rapport fra Dr. Simka..det er jo lige netop sådan en rapport, som alle har efterlyst.
« Sidste ændring: 31 August 2010, 18:48:27 af Ann » Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #4 Dato: 31 August 2010, 19:51:51 »

Lyder foreløbig fint, men udtalelsen er jo så uformel og uofficiel som den kan blive.
Derfor kommer der nok så få kommentarer.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #5 Dato: 31 August 2010, 20:04:32 »

Ja dét eller den viser ikke den sammenhæng mellem MS og CCSVI, som mange håber  Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #6 Dato: 31 August 2010, 20:15:47 »

Med 97.1 % er der vel ikke så meget tvivl om at der er sammenhæng, men spørgsmålet er hvordan ?.  Men mon ikke der kommer flere kommentar når der kommer en officiel rapport fra den gode doktor.... :-)

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #7 Dato: 31 August 2010, 20:53:03 »

Ja dét eller den viser ikke den sammenhæng mellem MS og CCSVI, som mange håber  Smiley

Hey Ann

For h....... hvor er jeg snart træt af at se dine kommentarer omrking CCSVI og MS. Det er OK for mig at du ikke kan se den ene eller anden sammenhæng. Det er også OK at du er så forankret i din egen virkelighed og hverdag. Men kan du for f.... ikke nok lade være med at forurene samtlige indlæg med at forsøge at få verden til at tilpasse sig dig og dine egne forudintagede forestillinger - please

Hvis du og andre ikke kan se den direkte sammenhæng -så gå til optiker !!

Jeg er helt åben for at det ene ikke nødvendigvis  er nøglen til løsningen på det andet - men lad nu for h....... være med at benægte at MS'ere rent faktisk oplever en forbedring ved at lade deres vener åbne. Det er der sindsygt mange sider herinde der bevidner.

Det skal hverken du - eller din frygt for at lade dig behandle - svække håbet for andre

Og lad mig så slå fast : Der er endnu ingen videnskabelige belæg for at Liberation-indgrebet kurerer MS, men det er bare det eneste der til dato giver MS'erne en chance for at træde eet eller flere skridt tilbage fra afgrunden !

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Derhansi
Full Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 31 August 2010, 21:35:02 »

Hey Lis

Tak for opbakningen. HEnde der Brunes er jeg også stødt på fort mange år siden. Er hun stadig symptomfri ?(minder lidt om mit billed af den kære,vrede overlærer Chokeret)

Til dig - og dit projekt :Let's roll !!

Respekt

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #9 Dato: 31 August 2010, 21:41:51 »

SÅ må du hellere gå i seng Derhansi..
For jeg stopper da ikke med at stille spg. ved det forskellige  Smiley

Der er forskellige mennesker med forskellige meninger..og du er ærlig talt ret ubehagelig at høre på.
Afviser jo bestemt ikke at det har en effekt at få udvidet (har jeg aldrig gjort) , for det er der jo masser af beviser på..men det er ikke grunden til MS. For der er jo også raske mennesker eller med andre lidelser, der har CCSVI.
Og i mine øjne ser det ud, som om at mange gerne vil have de 2 ting til at høre sammen..og at det er helbredende, en kur...
Hvorfor kan folk ikke bare være glade for, at det afhjælper på nogle ting, som sygdommen har medført.

Din kone har haft glæde af indgrebet..vær dog glad for det.
Håber da bestemt også at få glæde ved et indgreb.

Men som sagt vil jeg fortsætte med at stille spg. ved tingene, og så er det jo helt frivilligt at læse mine indlæg..så vidt jeg ved, er der ingen, der tvinger dig..vel!!!?

Ann - og så vil jeg lige tilføje: hvad bilder du dig egentlig ind!!!
« Sidste ændring: 31 August 2010, 21:52:08 af Ann » Logget

Lis
Gæst
« Svar #10 Dato: 31 August 2010, 21:42:48 »

Hej igen Hansi

Ja, Birgitte Brunes er stadig symptomfri og glad, og det på trods af al den massive modgang hun har haft fra Overøvrigheden i Sverige.

Hun er jo en trusset for dem.

Er det nu, jeg skal tage min vest med rygmærket på?? Rullende øjne

Respekt retur!

Lis

Godt, der er varmt i Indien, - så behøver jeg ikke købe nye sokker!
Logget
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #11 Dato: 31 August 2010, 21:45:12 »

Ej heller vest med rygmærke  Tunge
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Derhansi
Full Member

Vis profil
« Svar #12 Dato: 31 August 2010, 22:09:21 »

Hey Ann

Gå i seng, tjaeeh det forhindrer min nysgerrighed mig ind imellem

Jeg beder dig såmænd heller ikke stoppe med at stille spørgsmål ved det forskellige
Jamen vi kan vel så blive enige om at vi ikke bryder os om hinandens udgydelser. Det behøver vi vel heller ikke. Jeg har så hæftet mig ved dine evindelige bifald, hver gang der har været eet eller andet udokumenteret indlæg der har kunnet underbygge dine egne tvivl, men sjældent/aldrig det modsatte. Som du måske læste i mit indlæg, så påstår jeg heller ikke at et liberation-indgreb helbreder Sclerose. Jeg er faktisk også temmelig ligeglad, når bare jeg kan se det afhjælper symptomerne (lidt a la herpes). I den forbindelse rager det mig fuldstændigt aflangt om andre patientgrupper lider af CCSVI. DE ER JO IKKE AFSKÅRET FRA BEHANDLING- VEL !! Det er jo for f..... det der er kernen i hele det her slagsmål - men det har du muligvis ikke fattet !!. MS'ere er de eneste der bare skal leve med konsekvenserne af CCSVI fordi de tilfældigvis lider af MS.

Ja selvfølgelig kan jeg læne mig tilbage og nyde min kones forbedringer. Jeg er bare skruet sådan sammen at det forum/de mennesker der har gjort noget godt for mig/mine, dem vil jeg gerne give noget godt tilbage/være loyal overfor. I den forbindelse kan du være evigt forvisset om at jeg helt frivilligt vil læse dine indlæg fremadrettet - for du optræder jo på min skærm - uanset hvad der tales/skrives om!!
Der  Hansi
Logget

hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #13 Dato: 01 September 2010, 06:01:55 »

Ann - for mig er der ingen tvivl CCSVI fører til MS! Da jeg gav mig til at sove i skrå seng gik der 1,5 måned - og så forsvandt stort set alle mine MS-symptomer. Det er svært at forklare hvis ikke det har med min CCSVI at gøre.

Hende her tror jeg giver mig ret: http://liberationtreatmentccsvi.com/2010/08/woman-takes-on-treatment/

Som Administrator af MSForum:
Jeg mener iøvrigt at tonen er ved at blive noget hård herinde. Jeg synes at vi alle skal have lov til at have vores meninger. Vi kan være uenige, men hårde udfald mod hinanden synes jeg ikke om. Jeg har indtil videre holdt mig i baggrunden, idet jeg ikke synes om tanken om at lege gårdvagt. Jeg mener  - vi er alle voksne mennesker, og vi kender meget lidt til hinandens baggrund - for lidt til at vi skal "råbe" af hinanden.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
wagner
Full Member

Beskeder: 205

Vis profil
« Svar #14 Dato: 01 September 2010, 07:13:55 »

Jeg vil bare sige at jeg holder lidt med Ann. Jeg har været fuldt overbevist om at CCSVI, kan give MS. Jeg tror så også, at der er en anden vej til MS. Og at CCSVI, kan måske være noget som kommer af MS, at sygdommen forstærker sig selv, ved at "plakke" venerne til. De plaks man får, ligger op ad vener, (hvis jeg har hørt rigtigt efter, når jeg har talt med nogen der har gået længe, på Universitetet og læst, og som måske er lidt hæmmede af et Pensum)
Men jeg må sige, at jo mere jeg læser om hvordan "rørsystemet" hænger sammen, jo mere tror jeg, der er lang vej til, at man ved nok om CCSVI.( og hvordan kroppen fungerer)
F.eks. har jeg før spurgt om herinde, om man bliver scannet både liggende og stående?? Da så vidt jeg forstår (og det behøvedes ikke være meget) så vil der altid være, "kollapsede" vener, i henholdsvis den ene position, som i den anden. Hvorfor skulle det ellers virke at ligge i skrå seng? Er fidusen ikke der at man fordeler trykket på begge system vener? Så de begge er åbne?
Og så syntes jeg at "HAG" har ret, tonen må ikke blive for hård, med mindre man samtidig har et glimt i øjet.

Bent Wagner Hansen
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: