MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:10:32

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Ny rapport fra dr Simka - 97,1% af 381 MS-patienter har CCSVI
« forrige næste »
Sider: 1 2 [3] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Ny rapport fra dr Simka - 97,1% af 381 MS-patienter har CCSVI  (Læst 1702 gange)
per west
Gæst
« Svar #30 Dato: 02 September 2010, 02:11:46 »

Det skulle såmænd ikke undre mig, om det bliver til 6000 beskeder, hvis jeg tæller dem i Scleroseforeningens debat med også. Jeg har ind imellem holdt pauser herinde, for at gi lidt ro, og for at se om ikke andre blomstrede lidt op, og så for at checke om der blev flere medlemmer, hvis jeg ikke var her.

Det eneste jeg synes jeg kunne registrere var, at det blev mere kedeligt, og der var dage hvor der nærmest intet skete.

Nu er der så efterhånden kommet så mange nye til, så MSForummet er blevet mere selvbærende, og det er ikke særlig vigtigt med en enkelt fra eller til, inklusive jeg.

Nu mangler der bare, at MSForum udvikler sig til en egentlig forening, som kan danne modpol til den behandling sclerosefolket er udsat for fra den etablerede Scleroseforening, som jo desværre har vist sig, ikke helt at være det som den udgir sig for.

Realiteten er jo, at det vil være forholdsvis nemt at etablere CCSVI behandling i Danmark, og der er sandsynligvis allerede faciliteter og mandskab til at iværksætte dette som et egentligt eksperimentelt kontrolleret forsøg, hvor der foregår egentlig behandling.

Der er ingen egentlig risiko ved at få afprøvet denne nye behandlingsform, da der så vidt oplyst blot er de 2 berømte tilfælde hos Dr. Dake som viste sig kritiske.

Det værste som kan ske, er at der ingen forbedringer sker hos patienterne, og det næstværste at der måske skal genbehandles.

Endnu er der ingen egentlige målinger af effekten mht. attak-hyppighed før og efter operation, og ikke andet som taler for end blot den basale viden som der er omkring værdien af et sundt og rigeligt blodomløb, som uden tvivl får katastrofale konsekvenser såfremt det ikke finder sted i vores vigtigste organ.

Det er vi jo beviset på, via det forsøg vi uafvidende er blevet til deltagere i.

Det som forhindrer at behandling indføres, er så desværre mest os selv og vores sygdom som sløver og forsinker og giver os mindreværd, så vi ikke selv tør tro på at det kan lykkedes at flytte noget hos øvrigheden.

Vi har sikkert alle været udsat for en slags chokbehandling, igennem at blive mystisk syg, blive diagnosticeret og få at vide at vi har en kronisk uhelbredelig lidelse som kun kan udvikle sig i den forkerte retning, omverdenens og vores egen reaktion på vores virkelighedsopfattelse, og så lettelsen ved at blive nurset ind i behandlersystemet med kompetente neurologer, kontaktsygeplejersker, forening, gratis psykologhjælp og raske som tog hånd om den enkeltes velfærd med råd og vejledning og politisk pres for at sikre os rettigheder på trods af den mindre "værdi" vi pludselig måtte se i øjnene vi havde som samfundsborgere.

Jeg er vel ret priviligeret, fordi jeg er blevet halvgammel forinden sygdommen blev til et rigtigt handicap, så for mig er der ikke den store konsekvens ved at sige nej til medicin, men jeg forstår godt de som ikke tør at lade være med stikkeriet, selv om jeg ikke tror det egentlig hjælper at gøre det, set i lyset af den nyligt offentliggjorte statistik fra UK, og så mine egne erfaringer igennem et år på Rebif.

Og medicin er jo nøglen til at vi ikke kan blive behandlet på anden vis. Der er reelt en stor omsætning som skal forsvares, og det er så det som sker lige pt.

Det ville sikkert fremme indførelsen af CCSVI-behandling, såfremt patienterne sagde pænt nej tak hvis ikke der følger en angiobehandling med.

Såfremt patienter nok gjorde dette, så ville det nok vække så meget opmærksomhed, så at neurologerne blev nødet til at sadle om.

Bare en sen nattetanke, og nu er det vist blevet lidt sent med dette indlæg nr. 6001.

Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #31 Dato: 02 September 2010, 07:08:04 »

Nå ja okay - jeg troede I mente det samlede beskednummer herinde - der er vi lige rundet de 6000.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #32 Dato: 02 September 2010, 12:29:35 »

Hehe Christian.....betyder ikke noget med fejltagelsen....det FØLES som om Per har skrevet 6000 meddelselser  Grin

Man skal jo også tænke på, at Per har været gæstearbejder i en lang periode inden han fik oprettet en profil  Cool

//Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #33 Dato: 02 September 2010, 12:43:11 »

Det er rigtigt ja - så vidt jeg ved er Per nu på sin tredje eller fjerde Per-bruger - så de 500 er kun for den seneste profil  Grin Grin
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
per west
Gæst
« Svar #34 Dato: 02 September 2010, 15:10:42 »

Meget symptomatisk at omtale handicappede i 3. person som en ting. Det overraskende er at dette også gøres af andre handicappede, som burde vide bedre.

Hvis tut eller hag eller hvad det nu hedder alt sammen, har noget at sige, så er det nemt at gøre dette direkte. Lidt endnu, indtil jeg igen bliver gæstearbejder. Det plejer at ske når Lisa beder mig om at forsvinde, hvilket jeg så ikke lige har gjort denne gang. Man skal jo gøre som en "Global manager" siger..

Forbløffende er det også, (for mig) at jeg tilsyneladende ikke har skrevet noget i indlæg 6001, som er værd at kommentere.

Jeg er åbenbart mere handicappet end jeg egentlig troede og vil selvfølgelig ikke ulejlige omverdenen med dette faktum  Blink

Tror Hansi nævnte hjørne og tudekiks... Det gider jeg nu ikke. Sidder bare indvendigt og morer mig over, at virkelighedens verden så småt indfinder sig for de som oplever og erkender den, og det bryder jeg mig egentlig ikke om at finde hos mig selv. Skadefryd.

Så jeg smutter lige så stille. Skal nok rapportere til Leif, for udfyldelse af skemaet.
Logget
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #35 Dato: 02 September 2010, 19:16:46 »

Hey Per

Tjaeeh når 2 mennesker kommunikerer indbyrdes så bliver den omtalte person jo gerne 3. person  Grin

Jeg ved ikke helt hvad der driver dig pt. men husk at drikke rigeligt med vand til ....kiksene

Se så for h..... at få foretaget den resterende liberation.

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #36 Dato: 03 September 2010, 18:17:40 »

Hvad sker der for dig, søde Per?  Spørgsmålstegn
Har du fået forsinket sommerkuller?  Blink Jeg kan da ikke forestille mig andet end, at du også har deltaget i venskabligt drilleri af andre medlemmer i dine mange indlæg.

I øvrigt er jeg rigtig glad for, at der nogen der har modet og energien (Noget som jeg ikke besidder) til at skrive alverdens indlæg her og sende breve til diverse instanser landet over for at få fokus på CCSVI, som du gør. Er ikke altid enig i agressivitetsniveauet og længden, men det er da en detalje, der ikke kan hidse mig op.

Så tør øjnene, dukkelise og drik rigeligt med vand, som Hansi også nævner......og så op på hesten igen Grin.....og slid så et par profiler op mere - det er sq da en unik evne at beside Chokeret

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #37 Dato: 06 September 2010, 13:42:08 »

Den offentlige rapport..havde fået placeret den et forkert sted Smiley:

http://www.facebook.com/note.php?note_id=458239939918&id=268097155317
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Skipper
Full Member

Beskeder: 131

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #38 Dato: 07 September 2010, 21:58:06 »

Per. Kom så lige tilbage på pinden. Sitet her kan ikke undvære dine vinkler (så fínurlige de end er). Du er i særklasse den bredest funderede af os. Og fint analyserende.  Når du dykker lidt m.h.t. humøret, så hold evt. en pause - selv om ingen undgår tider, hvor man så'n føler sig lidt alene. Konen og jeg var virkelig glade og rørte over de mange klap på skulderen vi fik i marts, da vi kom hjem. Du var en af dem som gjorde det! Dengang havde vi ikke andre uden for MSF-kredsen, som forstod, hvad det gik på. Og nu tager tøserne til Indien! Det er sgu da imponerende! YES!!
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Efter to år still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://web.mac.com/leif_kat/www.andersen-farmer.dk/Intro.html
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #39 Dato: 08 September 2010, 06:45:14 »

Hej Ann - så vidt jeg kan se er det vist stadig kun "Abstract" delen af hans rapport. Den endelige er ikke frigivet endnu.

Christian
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #40 Dato: 08 September 2010, 10:29:15 »

Hej Christian,

så beklager jeg..men hvad er forskellen?
Spørger da jeg ikke ved det Smiley

Ann
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Lis
Gæst
« Svar #41 Dato: 08 September 2010, 10:40:57 »

Hej Ann!

Selv om jeg ikke hedder Christian  Grin - så svarer jeg dig lige!

Abstract-delen er et forord eller et efterskrift, der fortæller om, hvad den egentlige rapport handler om.

Når du f.eks. læser et program for aftenskolekurser eller andre kurser, så ser du "en manchet" - dvs. hvad handler kurset om, hvad er indholdet og planen, - men du ser ikke hele kurset, som det forløber.

Det samme er abstract, som kan oversættes med ordet: Resumé.

Resumé er en meget kort udgave (uden egen mening, men blot overordnede facts) af et handlingforløb/en skrivelse ell. lign.

Knus fra

Lis
« Sidste ændring: 08 September 2010, 11:14:49 af Lis » Logget
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #42 Dato: 08 September 2010, 10:41:06 »

Tja - en Abstract er kun en slags summering af indholdet tror jeg.

Du kan se, at nederst står der, at rapporten kommer senere.

Christian
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #43 Dato: 08 September 2010, 10:43:49 »

Så er jeg blevet lidt klogere Smiley

Og igen..beklager..troede lige at jeg bidrog til info Blink

Ann
Logget

hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #44 Dato: 08 September 2010, 17:07:02 »

Det er ok  Grin

Jeg ser nu, at Simka faktisk præsenterer rapporten på et Frankfurt seminar i oktober.

Christian
Logget

Sider: 1 2 [3] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: