MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:11:19

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  MS/Sklerose/sclerose
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: MS/Sklerose/sclerose  (Læst 1392 gange)
BR
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 109

Vis profil
« Dato: 31 August 2010, 09:10:31 »

Hejsa!  

Hvordan tror du sklerosen er opstået hos dig og hvordan tror du, du har fået den …? Hvorfor rammer den specielle befolkningsgrupper, som Skandinaver og at man har den største forekomst af MS i Canada..?

Jeg tror det har noget af gøre med livsstil,  det vi propper i munden, indånder og drikker,  som gør vores maskineri bliver mere skrøbeligt over for vise ting.    

Jeg tror min egen MS blev sat i gang af et trafikuheld for meget lang tiden siden.

Hvad siger I andre…..?

Brian

« Sidste ændring: 31 August 2010, 10:56:48 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 31 August 2010, 10:15:40 »

Hej Brian

Jeg har været tilbøjelig til at give dig ret - men ikke mere!

Jeg ved nu, at min MS skyldes en venstre-jugular som er tyndere end en tynd vene. Den er medfødt (mente lægen), og kan derfor ikke komme fra mit biluheld for mange år siden.

Desuden har min højre (haft) en defekt veneklap - det mente han også havde været der altid.

Men det er jo bare mig.....

Iøvrigt har alle de kloge hoveder indenfor CCSVI sagt at CCSVI er medfødt...

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #2 Dato: 31 August 2010, 10:42:34 »

Hej Christian,

Jeg tror stadig på ccsvi, som kan være noget medfødt, men det behøver ikke at være medfødt. Jeg tror mine vener har fået et tryk og er blevet til ccsvi. Jeg tror på ccsvi = sklerose  

http://molar.odont.au.dk/anatomi/anatomi_dias_programmer/vener%20lektion%202-filer/frame.htm

Brian      
« Sidste ændring: 31 August 2010, 10:51:32 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 31 August 2010, 11:32:12 »

Jeg tror på strået som brækker kamelens ryg. Differens i modstandskraft. Der er intet sort/hvidt mht. CCSVI/MS og det er tæt forbundet. Hvor meget ilt er der til at vedligeholde de processer som mikroberne har accepteret at udføre, mao. som vi er bygget til.

Hvis Eva ikke absolut skulle spise det æble, så var der ingen sclerose til, for så skulle vi ikke knokle i vores ansigts sved og forbruge mega mængder af ilt.

Deraf kommer udtrykket. Der er en kvinde bag alt...

tror jeg nok  Blink
Logget
Charlotte
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #4 Dato: 31 August 2010, 11:52:46 »

Så så Per må slag  Chokeret

I følge historien, synes jeg nu IKKE at ham Adam virkede særligt svær at overtale  Blink

Tunge Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #5 Dato: 31 August 2010, 12:12:48 »

Syndefaldet er en beretning fra det Gamle Testamente – en del af den såkaldte urhistorie; den kan læses i Første Mosebog, kapitel 3. Det er beretningen om, hvordan de to første mennesker, Adam og Eva, blev fristet af en slange til at spise af træet til kundskab om godt og ondt – det eneste træ i Edens have, som Gud  havde forbudt dem at spise af. Som konsekvens af dette oprør mod Guds befaling blev Adam og Eva dødelige og fordrevet fra Edens have. Udover dødeligheden modtog Adam, Eva og slangen hver deres straffe fra Gud: Slangen: Den skal fra nu af krybe på sin bug, og den skal æde støv. Dens og Evas afkom skal for evigt være fjender. Eva: Hun skal føde sine børn i smerte, og hendes mand skal herske over hende. Adam: Han skal med besvær skaffe sig mad, og kun tidsel og ukrudt skal spire af sig selv.

De var åbenbart lige gode om det  Humørgrin.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #6 Dato: 31 August 2010, 12:25:20 »

Hørt  Chokeret
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
per west
Gæst
« Svar #7 Dato: 31 August 2010, 12:41:39 »

Historieforvanskning så det basker. Jeg husker tydeligt at Eva fristede... Selv i bibeloversættelser har kvinder været på spil...

Jeg græmmes.  Tunge
Logget
Hanne
Newbie
*

Beskeder: 13

Peter og jeg

Vis profil
« Svar #8 Dato: 31 August 2010, 18:15:35 »

Hej Brian

Vi har også tænkt på hvorfor sclerosen skulle ramme Peter. Vi fik at vide på hospitalet, at dem der har størst risiko for at få det, var dem der har familie med sclerose - det har Peter ikke. Derefter var det kvinder, der var mest udsat - den kategori hører Peter heller ikke under Grin.
Han har været udsat for et trafikuheld for 16 år siden, hvor han slog hovedet og var væk i et øjeblik inden han vågnede. Han har for et par år siden skåret sig i benet, så han måtte gå hos sygeplejersken hos lægen i over et ½ år For flere år siden arbejdede han på en fabrik hvor han fik eksem, som ikke forsvandt før efter et års tid. Så hans imunforsvar har af og til været på overarbejde. Det har jeg faktisk tænkt på, om kunne være medvirkende til sclerosen opståen. Og hvis han samtidig har forsnævringer i venerne - hvilket vi ikke ved endnu - så er hans krop jo i forvejen på overarbejde.

Hilsen Hanne
Logget

Yndlingskone til Peter med sclerose siden 2007. Attakvis. I fuld vigør og på 2 ben. Problemer med at fokusere og summen i benene. Rebif 22 fri siden november 2010. CCSVI-behandlet i Indien i februar 2011.
per west
Gæst
« Svar #9 Dato: 01 September 2010, 12:03:28 »

Jeg fik det første varsel om MS, da jeg pludselig blev blind på højre øje. På det tidspunkt arbejdede jeg meget med ferskvand fra de åer som løber rundt i det jyske, og var ofte ret så gennemblødt forinden et anlæg var færdigmonteret. En periode med stress var det også, da ordrene var mange, og jeg var primus motor i hele markedsføringsprojektet, så 20 timers arbejdsdag var ikke unormalt.

Det belaster immunforsvaret meget med alle de bakterier der er i åvand, og der var mange mystiske knopper og bylder og lign. som nærmest blev lidt til en hverdag lige at få behandlet, hvilket jeg gjorde selv, da min læge nærmest imellem linierne sagde at jeg var hypokonder.

Synet indfandt sig så langsomt igen, men øjenlægen sagde at der var ar på nethinden, og synet ville aldrig komme fuldt ud tilbage.

Det 2. attak som blev officielt registreret, var så det med balancen, selv om jeg ikke er i tvivl om, at der har været flere små attaks i perioden, bla. et som tog følelsen i 2 fingre på min højre hånd.

Egentlig tror jeg dette skyldes en kombination af en virus som pludselig viste sig som pletter på ryggen, Fransk Rosen eller T-shirtsygdom fordi eksemen holder sig inden for det område en T-shirt dækker, og det kunne ikke behandles andet end blot ved at smøre med en lindrende salve, og så ville det forsvinde af sig selv efter et par mdr. sagde min læge.

Det gjorde det nu ikke, så jeg kløede og kradsede så jeg var ved at blive tosset i mange mdr.

Og så nytårsaften 2009 kl. 00.01 blev der så antændt en kugleraket 5 mtr. bag min ryg, som desværre ikke lettede, fordi det fulde fjols som antænde den, havde placeret den i en grilltænder, hvilket ikke er det bedst egnede fundament for kugleraketter.

Så den eksploderede og plastikstykkerne føg om ørene på mig, og jeg havde en konstant hylen i mit højre øre derefter, og har været skudræd lige siden.

Forinden den oplevelse, var det faktisk umuligt for nogen, at gøre mig forskrækket. Nu lider jeg af et kronisk granatchok.

Så gik der et par uger, og så var det jeg pludselig ikke kunne holde balancen, men ravede rundt som en meget fuld mand, og skulle jeg op og ned ad trapper, var det med livet som indsats.

Virus på balancenerven, sagde min læge, og recepten var at jeg skulle se at få anskaffet mig nye briller og så ellers vente og se, så ville det nok fortage sig efter et par mdr.

Så jeg ravede hen til min optiker, og spenderede 5.000 kr. på nye brilleglas, som sjovt nok havde stort set samme styrke som de gamle, dog uden ridser og udførte mystiske legemsøvelser som skulle få stenen i balancenerven til at falde på plads.

I marts blev jeg så endelig henvist, og endte på Scleroseafd. i Vejle, og fik alle de tests som skulle bruges, og så var jeg indfanget i det som har vist sig at være en slags "neurologernes spin".

Jeg er meget sikker på, at kombinationen at stress, rygning, chok fra nytårsraketten og virus som tilkalder hvide blodlegemer for at rydde op, har udløst sclerosen hos mig.

Årsagen er utilstrækkeligt blodomløb som står under højt tryk, som tillader skadeligt stof at passerer ind men ikke ud igen.

Hvide blodlegemer som genererer dual-receptorer, fordi de så passer som hånd i handske til inficerede celler inkl. myelin, og derfor er det mest praktiske værktøj til at fjerne skadeligt stof, via "2 hænder modellen".

BBB som kan ses som en molekylesi som står under tryk. Fe som drænes for ilt, trappes og ikke kan komme retur og derfor skal fjernes da det "stjæler" ilten i hjernen og ødelægger det omkringliggende væv.

Igen, igen vil jeg indsætte dette link, som Super-Lis har fundet til mig, og som måske skal ses nogle gange, men det beskriver meget tydeligt hvad David Hubbard mener der egentlig sker i hjernen, såfremt man er forsnævret. Om David så ved hvad han taler om, kan i selv vurdere.

http://www.rallyclips.com/video/bUku2TmZahI/Dr-David-Hubbard-Neurologist-Complete-Talk-at-Haacke-Fundraiser.html

1. Mosebog 3. Kapitel
 Enhver mand ved jo hvad der sker hvis man ikke vil spise det som hun serverer...

Slangen var den mest listige af alle dyrene, Gud havde skabt. Den kom til kvinden og sagde: »Sagde Gud virkelig, at I ikke må spise nogen af frugterne i haven?« 2»Selvfølgelig må vi det!« svarede kvinden. 3»Det er kun frugten fra træet midt i haven, vi ikke må spise. Gud siger, at hvis vi spiser den frugt, eller bare rører den, skal vi dø!«
  4»Det er ikke rigtigt!« blev slangen ved. »I skal ikke dø. 5Det var bare noget, Gud sagde, fordi han ved, at i samme øjeblik I spiser den frugt, skal jeres øjne åbnes, og I skal blive som ham - med evne til at skelne godt fra ondt.« 6Kvinden betragtede træet og opdagede, hvor smukt det var. Frugten måtte være velsmagende, og så fik man tilmed forstand af at spise den! Hun plukkede en frugt og spiste af den. Derefter gav hun den til sin mand, og han spiste også af den. 7I samme øjeblik blev de opmærksomme på deres nøgenhed og skammede sig.

Logget
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #10 Dato: 24 September 2010, 17:59:11 »

jeg er helt med per på stress.. jeg fik de første symptomer efter jeg havde haft en natklub .. et 6-14 job ..et ekstra job og noget musik projekt der skulle optrædes med og flere biler og både der skulle laves og sælges på alt sammen på samme tid... da jeg stoppede med natklub og ekstra arbejde kom de første symptomer og siden da er det gået støt ned af bakke... 1 attack kom efter jeg havde mødt min kæreste/kone og stod op om morgnen.. eller jeg væltede ud af sengen og kunne ikke rigtig stå op... de efterfølgende dage væltede jeg pæn meget rundt.. og derefter kom diagnosen... jeg tror at ms skyldes flere ting som kulminere og skaber en uro i kroppen og kroppen derved reagere.. .. kalk har nok noget at skulle ha sagt (det er kalk der angriber vores myalin).. stress er helt sikker... og miljø kan også være en faktor.. og havde jeg lige fået fjernet alle mine plumber hos en tandlæge som ikke havde udstyret i orden til den slags...
« Sidste ændring: 25 September 2010, 10:46:52 af Anders » Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
per west
Gæst
« Svar #11 Dato: 24 September 2010, 19:32:42 »

Men man kan ikke give mennesker gift, og forskerne opdagede så, at Amilorid kunne udføre det samme trick som edderkoppegiften. Nemlig at blokere for den kalk, der i for store mængder strømmer ind i nervecellerne og derved forårsager selve nerveskaden.

Gad vide hvad der blev af denne epokegørende opdagelse? Nu vi snakker kalk... http://politiken.dk/indland/426148/ny-kur-paa-vej-mod-sklerose/

Her er ekspertens svar i 2007: http://www.scleroseforeningen.dk/da/Spoerg-eksperterne/Spoergsmaal/Laeger/Forskning%20i%20behandling/2009-11-22-13838%2008%2001.aspx

Her er ekspertens svar i 2009: http://www.scleroseforeningen.dk/da/Spoerg-eksperterne/Spoergsmaal/Laeger/Forskning%20i%20behandling/2009-11-22-13823%2008%2000.aspx

Og så kom vi i hus, og dette billige, ikke patenterbare produkt skal slet ikke bruges alligevel: http://www.scleroseforeningen.dk/da/Spoerg-eksperterne/Spoergsmaal/Laeger/Medicinsk%20behandling/2010-03-25-17511%2002%2030.aspx

Vinderen er: Biogen Idec!!!  Blink
Logget
danfin
Sr. Member

Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #12 Dato: 24 September 2010, 21:20:13 »

Ja  Forseglede læber
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #13 Dato: 24 September 2010, 21:49:33 »

prøv at se under medicin...
jeg kan fortælle at der forskes i det på oxford og snart også på riget.. men sæt lige de post ting under de rigtige ting. det her høre til under medicin.. for lige christian til at flytte det
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
per west
Gæst
« Svar #14 Dato: 25 September 2010, 00:10:13 »

Det er ikke så meget det med medicinen, Anders, men mere måden opdagelsen så forvaltes på som jeg finder lidt underlig. Medicinmændene skal også præstere, og præstation er at finde nye produkter som der kan tjenes penge på. Ikke relancere de gamle, selv om noget tyder på at de kan bruges til at løse et problem ved en anden lidelse. Forhindre Ca-ophobning i nervetrådene, men det kan der så ikke fås patent på. Og dermed ikke opnås væsentlige indtægter til investorerne.

Og Finn Sellebjerg er jo også ansat hos Biogen og Novo. Hvilket burde udelukke ham fra at være en af Scleroseforeningens eksperter. En ekspert som forsker i Rigshospitals-regi. Og bla. betales af sponsorer for at sidde i internetrådgivningen. Og er bestyrelsesmedlem med 4 poster.

Det er ikke typen som jeg vil købe en brugt bil af. Så denne tråd omkring livet med sclerose, er vel et meget godt sted at sætte realiteterne op.

Gad vide hvornår de så begynder at forske i at hente den Ka ud igen, som på mystisk vis ophobes i Sclerosepatienter?  Grin
Logget
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: