MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:17:20

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  MS forskning
| | |-+  Stamcelleforskning
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Stamcelleforskning  (Læst 2977 gange)
Per West
Gæst
« Dato: 02 Februar 2010, 08:50:19 »

Faldt lige over dette i Ingeniøren. Det er en effektiv lille filur, den der JARID2.

http://ing.dk/artikel/106014-dansker-afsloerer-hvordan-udviklingen-af-stamceller-styres? Utroligt hvad sådan en kemiingeniør kan gå og finde ud af.

utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #1 Dato: 02 Februar 2010, 22:43:50 »

Det ser meget spændende ud, Per. Fremtiden tegner lysere.

Jeg fandt dette link om stamceller. Det er godt ikke MS, men brækket ryg, men det viser at forskningen i stamceller går fremad. Måske skulle man sende linket til Jason Watt, det vil sikker interessere ham.   Blink

http://www.xcell-center.com/treatments/diseases-treated/spinal-cord-injuries.aspx?gclid=CPWzyZHA1J8CFUd_3godDjEacg

Lisa
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #2 Dato: 03 Februar 2010, 00:21:14 »

det er pæn svært at komme igenmen til jason watt jeg har haft en meget fin mulighed i snart 2 år for at gøre ham gående igen da jeg har et godt og personligt til en af de førende stamcelle forskere i kina.. faktisk selv samme mand som har stået for det forsøg som snart har været verden runde med en fin lille mus som de får til at gå igen... men lige meget hvor meget jeg prøver kommer der ingen svar fra ham.. så det er nok svært... det sted du har fundet med x-cells har også en ms kur som de kan tilbyde for ca 60.000 dkr men den kur er ikke så god som eks. den kenneth skal ned og have da de hos x.cells kon tage dine celler ud og renser dem og sprøjter dem ind igen.. e dyrker ikke flere som de gør både i kina og på costa rica så det virker ikke helt så godt... men de er nok på vej....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #3 Dato: 18 Februar 2010, 22:03:21 »

nu har jeg lige fået en update fra min kina mand.. han snakker om en ny form for behandling hvor de blander lidt fra øst og vest...
Dear Anders,
I hope everything fine with you!

First of all I need to let you know that a complete treatment of stem cells was not only by injection. We had found more effect combination method in clinical practice. Combining western way and eastern way, stem cells with functional medical and nutritional medicines and traditional Chinese medical, the above ways can make a lot of miracle in clinical practice and had already approved.

selvom at det er kina så skal der stadig en smule til at de godkender ting... tror snart jeg må afsted

Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: 16 Maj 2010, 15:33:22 »

Hej alle

Så er der endelig gang i lidt stamcelle-forsking i DK. Det er først i år, at han får off.lig støtte, de andre år har han selv måttet finde penge gennem private fode... Pinligt Danmark!!! - men godt at der 'er blevet taget hul på bylden'.
Det var bl.a. stamceller fra mit eget fedt-væv som de brugte i Costa Rica

http://www.bt.dk/sygdomme/maven-kan-blive-dit-nye-hjerte

Mvh

Kenneth
Logget
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
« Svar #5 Dato: 25 Juli 2010, 12:44:11 »

Ekstrabladet bringer i dag en artikel om en Louise, som er stamcellebehandlet i DK. Desværre med negativt resultet. Græder

Der er da også en del kommentarer fra forskellige forskere/neurologer bl.a. Finn Sellebjerg. Tvær

De kommentarer ligner til forveksling de kommentarer, vi er vant til at få om CCSVI. Tvær

Interessant, hvis Kenneth ville give en kommentar og fortælle, hvordan det går ham.

Har nogle af jer mod på at foreslå journalisterne bag, at de tager fat i emnet CCSVI.

God søndag Smiley
farmor
Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
per west
Gæst
« Svar #6 Dato: 25 Juli 2010, 12:52:07 »

http://www.stamceller-til-kenneth.dk/dagbog-uger.html

5 kg op i vægt. Han må nok snart ud og købe en ny livrem.  Smiley
Logget
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #7 Dato: 25 Juli 2010, 14:11:11 »

Hej Alle

Ja, stamceller kan hjælpe på rigtig mange områder... ikke kun MS men også diabetis, rygmarvsskader, autisme, hjerneskader, slagtilfælde  m.m.
Bl.a. har en dansk soldat (Morten) fået trykkammer-behandling i USA og fået det meget bedre - hans kampånd har fået sat gang i et (for lægerne) overraskende eksperiment med trykkammerbehandling på Riget(af Morten) og hans historie var i TV-avisen i starten af ugen på både DR og TV2.....Det er netop kroppens egne stamceller der frigives ved trykkammerbehandling.... se evt. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/07/22/085221.htm

Mortens forlovede var en af de første til at skrive i min GB på hjemmesiden http://www.stamceller-til-kenneth.dk - se besked 24 i GB - dejligt med positivitet og støtte :-)

Per: Der er ikke 5 kg op i kropsvægt men 5 kg op i vægtbelastning i alle mine træningsøvelser :-)

Ellers kan I læse om mig og min fremgang i min dagbog via det link, som Per har lagt frem :-)

Mvh

Kenneth
Logget
per west
Gæst
« Svar #8 Dato: 25 Juli 2010, 15:22:50 »

Det viste jeg da godt, men det er nogen gange sjovt at misforstå med vilje.  Blink
Logget
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
xx
« Svar #9 Dato: 25 Juli 2010, 19:08:46 »

Kenneth. Jeg tænkte mere på, om du kunne kommentere til Ekstrabladet? Blink

Vi ved jo, at det er ikke altid "de rigtige", som følger med her. støt

Men iøvrigt: Dejligt, at du har det godt. Humørgrin
V.h.
Farmor Smiley
Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #10 Dato: 10 August 2010, 13:09:16 »

Jeg "faldt" lige over denne side, da jeg surfede rundt. Det er om stamcelle behandling i Tyskland. Jeg mener at kunne huske ( men kan tage fejl), at grunden til, at Kenneth valgte Puerto Rico var, at der bruger de patientens egne stamceller til en dyrkning. Ifølge denne side, er det patientens egne marvceller, udtaget ved hoftebenet, der bruges.

Dette er i Tyskland, som sagt, så det er ikke nødvendigt at rejse så langt. Prisen er 7000 €, så det ligger på niveauet for ccsvi-behandling.

http://www.xcell-center.com/treatments/diseases-treated/multiple-sclerosis.aspx?gclid=CNm197ngrqMCFYg33godMzKp5A
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Besse
Gæst
« Svar #11 Dato: 10 August 2010, 17:14:32 »

Kender til èn som har fået "stamcellebehandling " i Tyskland...Uden nogen effekt..Tror nok at Kennet gjorde rigtigt!!Det er ikke den rette behandling,ikke den vedkommende fik..det tog kun et eller to døgn,så var han hjemme igen.Og alt i alt løb det op i ca 10000 kr..så helt billig er det ikke Græder
Logget
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #12 Dato: 10 August 2010, 20:14:05 »

Hejsa

LisaT: Det var Costa Rica - nu har de samlet deres virke i deres Panama afdeling.

Ang. Xcell, så har jeg skrevet på min hjemmeside hvorfor jeg IKKE valgte dem.... Det er netop stamceller fra hoften - MEN der kommer ikke flere ind end dem, der er taget ud. Jeg fik en ordentlig portion af flere omgange.... I er velkomne til at læse om det i 'min dagbog' på hjemmeside www.stamceller-til-kenneth.dk, her staår der også en del info omkring havd stamceller er samt hvilke slags, der er bedst til os MS'er.

Mvh

Kenneth
Logget
Besse
Gæst
« Svar #13 Dato: 10 August 2010, 21:26:55 »

Der mangler et 0  det er 100000 kr.. ::)Min mand var i pårørendegruppe med hans kone..og de ting han kunne fortælle inden behandling,gav mig panderynker..Det var lige let nok..og desværre penge ud af vinduet
Logget
Kåre
Newbie
*

Beskeder: 5

Vis profil
« Svar #14 Dato: 21 November 2010, 12:23:36 »

Der var i går den 20. november et indslag på TV2 Østjylland om en mand. der blev behandlet med stamceller i Ukraine:

http://www.tv2oj.dk/videoarkiv.asp
Logget

SPMS - diagnose 2001
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: