MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:23:33

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Sammenklappede vener
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Sammenklappede vener  (Læst 1112 gange)
PiaB
Full Member

Beskeder: 128

Vis profil
« Dato: 07 September 2010, 10:15:39 »

Hej.
Jeg står for at skulle afsted til Ameds i Polen den 29/10-10. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af de danske liberatede, hvis vener er klappet sammen igen.
K.H Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #1 Dato: 07 September 2010, 11:11:23 »

Hej Pia,

mener ikke at der er nogen fra Ameds..har været Vogl mener jeg.
Men overvejer selv Ameds..så jeg kunne godt tænke mig at høre mere fra din tur senere Smiley

Ann Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 07 September 2010, 11:37:09 »

Hej Ann.

Det skal du nok. Jeg er meget spændt. Man er faktisk hele følelsesregistret igennem, spænding, nervøsitet, forventning o.s.v.
Jeg blev bare lige lidt betænkelig, for jeg ringede til min sygeplejerske for at få en udredning, og hun sagde, at der var mange hvis vener klappede sammen igen.
K. H Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #3 Dato: 07 September 2010, 11:44:26 »

Hej PiaB

Hvad er det for en sygeplejerske der ved den slags?  Zamboni sagde oprindelig at ca 50% fik vener der klappede sammen igen, men dr Simka skrev så vidt jeg husker omkring 30%.

I vores lille statisik her på MSForum er der da heller ikke så mange der har haft problemet.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #4 Dato: 07 September 2010, 12:06:25 »

Jeg mener, at jeg har set 40 % et eller andet sted, regnet 3-6 måneder efter indgreb.  Kan ikke lige finde hvor. Men så er der jo 60 % der forbliver åbne.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 07 September 2010, 12:52:38 »

Hej Christian.

Det var MS sygeplejersken på Esbjerg Sygehus. Det skal heller ikke ødelægge mine forventninger, for hvis det skulle ske, så ved vi jo at det er vejen frem.

K.H Pia
Logget

Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #6 Dato: 07 September 2010, 13:47:50 »

Det jeg kan se i mine små fedtede notater er, at Marie Louise (USA), Mi@(Karina)(Vogl) har sammenklappede vener, og Anders (American Heart of Poland) har tilstoppet stent. Og så har jeg John og Topgun som måske-samenklappede vener.

Det er så 3-5 af 21 libererede, som har problemer, så vidt jeg kan se...ca. 14 - 24%

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #7 Dato: 07 September 2010, 14:17:04 »

Ja, men der er ikke gået 3-6 måneder endnu.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #8 Dato: 07 September 2010, 14:25:06 »

Korrekt Lisa - kan kun angive dagsstatus og ikke spå om fremtiden....ved Gud, det ville jeg gerne nogen gange  Blink

Måske kommer der flere kollaps til som tiden går.....

Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 07 September 2010, 14:30:33 »

Jeg har aftalt med min fys at gøre muskulaturen i nakken rigtig blød og flexibel, det må absolut lette det under liberation, så jeg får intensiv behandling i nakkeregionen. Nu skal jeg bare have temperaturen op igen fra 35,2 grader.
Logget

Skipper
Full Member

Beskeder: 131

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #10 Dato: 07 September 2010, 14:53:29 »

Vogls melding, som er en uge gammel, om vener, ud fra hans samlede operationer: "The restenosis rate is about 10 percent"
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Efter to år still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://web.mac.com/leif_kat/www.andersen-farmer.dk/Intro.html
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #11 Dato: 07 September 2010, 16:35:55 »

Er det ikke vener i halsregionen Spørgsmålstegn
Sådan havde jeg forstået det Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #12 Dato: 07 September 2010, 16:38:39 »

Jo - venerne der er tale om sidder ikke i nakken. De sidder forrest på siden af halsen - et stykke inde. Desuden er det den azygone vene, som løber langs rygsøjlen der af og til også skal balloon'es.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 07 September 2010, 16:49:49 »

Det er både nakke, hals og rygrad som får behandling, jeg er bare mest stiv i nakken
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #14 Dato: 07 September 2010, 16:53:05 »

Ok Smiley
Kunne bare ikke lige forstå.
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: