Nu har jeg sendt dette skriv til vores A-journalist:
Hej Anders
Nu har jeg siddet og læst lidt Dagens Medicin, som netavis, og det er da et spændende tidsskrift, selv om de problematikker som beskrives jo er lidt fremmed for min verden. Den medicinske slange igang med at æde sin egen hale, ser det ud til for en amatørlæser.
Jeg er patient, og derfor lidt udenfor abbonementsregiet, vurderer jeg.
Alligevel synes jeg det kunne være interessant, såfremt der i avisen blev rejst et spørgsmål omkring betydningen af, at blodgennemstrømning og blodtryk i hjernen tilsyneladende foregår reduceret hos sclerosepatienter.
Tilsyneladende relaterer en stor del af de kognitive problemer man finder hos patienter med MS til det faktum, at der skabes uoverensstemmelse mht. tidsfornemmelsen, fordi det ilt som forbruges til at omsætte tanke til handling, forbruges over et større areal, end hvad der kræves for at kunne synkronisere impulsforløbet, samtidig med at afiltet blod så forbliver for længe i området hvor vi som individ, erkender at vi er til og eksisterer og handler.
Hvad dette hæmmede signalforløb ellers kan føre til, er op til den enkeltes fantasi og indsigt i hjernen, vores vigtigste organ, at udlede om. Jeg kender det kun ved at betragte mine medpatienter, og læse lidt debat herinde.
Det ville være en skam, såfremt dit møde med vores indiensfarere herinde nu har gjort, at du ikke mere gider at interessere dig for problematikker omkring indførelse og anerkendelse af CCSVI, som en selvstændig sygdom som kan have forbindelse til de symptomer som fører til sclerosen, og flere andre hjernesygdomme.
Her lige et link til inspiration.
http://www.youtube.com/user/RadiologySUNYDownst?feature=mhum#p/a/u/2/7aU0x3zWO0wMandag den 4.10.2010 skal jeg behandles for veneforsnævring hos Dr. Vogl i Frankfurt.Jeg er diagnosticeret med hhv. 70 % veneforsnævring i højre Jugular og 60 % i den venstre. Jeg har bedt Dr. Vogl måle på blodtilstrømningen til min hjerne, for lige at få et overblik omkring, hvor lidt blod og dermed ilt, jeg egentlig har at gøre godt med. Måske har jeg noget at fortælle når jeg returnerer, og det vil sikkert også være muligt at følge et par af de indiensrejsende, når de lige får hårene lagt lidt ned igen.
Jeg har også bedt rejsearrangøren om, at få oplyst blodmængden til hjernen hos de patienter som skal til scanning, da oplysninger omkring dette, sikkert vil illustrere meget, hvordan det står til hos MS-patienter, generelt.
Med venlig hilsen
Per West Møller