MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:33:52

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Liberated Orla L.
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberated Orla L.  (Læst 1263 gange)
Orla Lundsgaard
Gæst
« Dato: 14 September 2010, 19:36:32 »

Jeg tog til frankfurt fredag d. 27/8 2010, hvor jeg havde en tid hos dr. Vogel, jeg blev scannet og fik at vide at venen i højre side var faldet sammen, venstre side fejlede intet,  jeg fik derefter en tid til operation om tirsdagen kl 11.

Mine symptoner før opertationen:
- halter på højre ben.
- hovedepine -havde det som om jeg levede i en osteklokke.
- snurren i højre ben og arm
- træthed
- mgl. energi
- mgl. koncentration

Resultat efter opertionen:
- hovedepinene forsvant under operationen
-halter ikke på højre ben mere, kan nu gå over 1,5 km uden problemer
-snurren i ben og armen er næsten væk, kramperne er væk
- trætheden er væk, har fået meget mere energi
- osteklokken er væk, kan bedre koncentrere sig.

Kan klart anbefales, en god oplevelse, hvor jeg også kan mærke at der er gang i blodomløbet, det suser nærmest især lige efter operationen kan jeg mærke at der er åbnet for en sluse, det bobler stadig i kroppen efter 1 uge.
Hilsen fra Orla L.
Logget
Charlotte
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #1 Dato: 14 September 2010, 19:42:45 »

Hej Orla

Velkommen til og tillykke med din operation.

Flot "første" besked at ligge ud med.....Altså dit skriv om din tur til Vogel.  Blink

Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #2 Dato: 14 September 2010, 19:51:27 »

Stort tillykke Orla..... :-)

Dejligt at høre fra dig......

Vildt at du så konkret kan fortælle om så store fremskridt........ Ønsker dig fortsat held og lykke med din liberation, håber at du en dag vil deltage i vores statistik her på siden, som du kan finde på forsiden under "liberation priser og statistik" vi samler på nye deltager...... :-)
Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #3 Dato: 14 September 2010, 20:09:39 »

Hold da op - hvor er det bare fedt at læse - tillykke med din liberation - og Ja, det var da en flot første besked at lægge ud med. Jeg ønsker dig fortsat god fremgang!

Kh Nina

PS - brug lige 5 min. på Leifs statistik taaak Smiley
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #4 Dato: 14 September 2010, 22:48:55 »

Hej Orla
Tillykke med din liberation og det allerede så flotte resultat.
Med hensyn til statistik,gik det rigtig op for mig i dag, hvor vigtigt det er at vi alle sørger for at passe den. Jeg havde i dag besøg af en journalist fra Nordjyske, og lagde mærke til, at lige præcis vores statistik var noget hun havde sat sig ind i. Hvornår interviewet kommer i avisen ved jeg ikke endnu, men jeg skal nok melde ud.
Kh Vibeke
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #5 Dato: 14 September 2010, 22:52:13 »

Hej Orla,

Velkommen til og tillykke med din frihed

Brian
Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #6 Dato: 14 September 2010, 22:59:49 »

HEy Orla

Super tillykke med det skønne resultat. Hvordan er din MS'historik ? Medicin ? EDSS ? Attackvis eller ?. Er du ikke rar lige at give lidt mere info ?

Thumbs UP  Grin Grin Grin

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
per west
Gæst
« Svar #7 Dato: 14 September 2010, 23:01:34 »

Mange gange tillykke. Tror man kan blive afhængig af den der første oplevelse.. Smiley
Logget
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #8 Dato: 16 September 2010, 13:49:52 »

Lyder rigtig godt, Orla - også i mine ører.
Glæder rmig meget til jeg skal derned.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #9 Dato: 16 September 2010, 18:12:00 »

Tillykke Orla med alle dine forbedringer. Det er da helt fantastisk.
Som Hansi også nævner kunne det være rigtig rart, hvis du skriver lidt om din MS status.

Find info her:

EDSS:  http://ms.about.com/od/multiplesclerosis101/a/ms_edss.htm

MS-TYPE:  http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ms_progression_types.svg

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Marianne J.
Jr. Member
**

Beskeder: 24

Vis profil
« Svar #10 Dato: 17 September 2010, 01:16:24 »

Hej Orla.
Hvor er det godt at høre at du har fået så meget ud af indgrebet
Du blev jo liberated lige før mig og vi fik en hyggelig snak mens vi veeeentede på at komme ind. Jeg har desværre ikke mærket nogen forskel, men jeg har stor tiltro til at det nok skal komme.  Jeg venter lige en 14 dages tid med at komme med en tilbage melding. Hils familien

Kh Marianne

Logget

Ms siden 1997. Går med rollator. Selvbedømt EDSS 6,5. Er midtvejs i Novantrone behandling. Liberated 31.8.10 hos Vogl.
Orla Lundsgaard
Gæst
« Svar #11 Dato: 20 September 2010, 20:01:06 »

Hej - tak for jeres svar.

Det var rart at høre fra dig Marianne. Jeg håber der snart begynder at ske noget med dig. Skønt at møde posetive mensker som jer.
Mvh Familien

Jeg kan ikke ligge mit profil billede i, den vil ikke gemme det, hvad gør jeg forkert?

Er ved at udfylde statistkken.

Min Ms historik har jeg nu skrevet, så den er neden under min profil hver gang jeg skriver noget, hvis det ikke er nok, kan i bare skrive:
Konstanteret MS juli 2009, men lægen mener jeg har haft det siden 1979. Da var jeg indlagt på sygehuset fordi jeg mistet følsen i armen og tre fingre, men de kunne ikke finde årsagen, senere begyndte jeg at halte på midt højre ben og kunne ikke gå så langt og det er bare taget til med at jeg ikke kune få mit højre ben med når jeg skulle gå, jeg har lidt meget af træthed.  Jeg har fået zoneterapi igennem hele mit voksen liv, da min kone har uddannelsen, og hun har hjulpet mig hver gang jeg har haft et problem. Ellers har det været små forandringer jeg har kunne mærket i kroppen.

Nu har jeg meget mere energi, i går fik jeg klippet hækken, i dag gået tur 1,5 km med familien efter arbejdet/Kusus, og jeg har ikke været henne og hvile - helt utroligt.

Mvh Orla L.
(63 år)
Logget
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #12 Dato: 20 September 2010, 20:09:04 »

Hvor er det dejligt for dig Orla.
Skønt at læse.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #13 Dato: 20 September 2010, 20:15:28 »

Hejsa Orla.....

Dejligt at du har lyst til at fortælle om din syge historie, mon ikke den burde kunne fjerne enhver tvivl ved de fleste om ccsvi har en virkning eller ej, send endelig en besked såfremt udfyldelsen af statistik skemaet virker mærkeligt.... :-) Glæder mig til at modtage den og få den med i skemaet.....

Og mest af alt rigtigt dejligt at høre du stadig har det godt......

Hilsen Leif.......
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
PiaB
Full Member

Beskeder: 128

Vis profil
« Svar #14 Dato: 20 September 2010, 21:20:08 »

Hejsa.

Jeg kan heller ikke få mit profilbillede ind og vil også gerne vide, hvad jeg gør forkert?

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: