MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:47:06

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Kommende liberation
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Kommende liberation  (Læst 3650 gange)
Torsten L
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 21

Vis profil
« Dato: 26 September 2010, 22:58:09 »

Hej. Så har jeg endelig taget mig sammen til at bestille tid i Frankfurt til liberation.
Jeg er 55 år gammel mand og er nu kommet ned på en gang distance på 100m.
Har haft MS siden 1991.
Er altid træt, men ikke i rullestol endnu.
Er der nogen der kan anbefale et Hotel dernede ?
Jeg har min privat chauffør med (konen).
Logget
aw
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #1 Dato: 27 September 2010, 10:00:47 »

Hej torsten
Min käreste og jeg er i Frankfurt lige nu.
Vi bor paa IBIS HOTEL i Frankfurt-Offenbach.
Fint og billigt hotel. 915 kr. for 2 overnarninger i doppeltvärelse. Morgenmad 10 euro pr. person.

Rigtig god tur.
K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #2 Dato: 27 September 2010, 10:21:29 »

Hej Anne-Wiebke

Held og lykke med din kærestes behandling!

Jeg håber på at høre mere fra jer snart  Blink

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
« Svar #3 Dato: 27 September 2010, 15:19:32 »

Da Per er på et par dages ferie, overtager jeg lige informationstjenesten. Humørgrin

Han har tidligere boet på Hotel Excelsior, Mannheimer Strasse 7 Frankfurt. Hotellet ligger 1,6 km fra hospitalet. Der er taxa fra dør til dør, de holder lige udenfor. Der er elevator, dog ikke egnet til kørestol, men det lader ikke til, at du har brug for det.

Prisen er rimelig, omkr. 50-60 euro pr. nat incl. morgenmad, tror jeg nok, men du kan google hotellet og få mere information.

Per har igen bestilt via mail på dette hotel til sig selv og forældre til kommende søndag, da han skal for hos Vogl kl. 8 mandag morgen.

Det er godt med chauffør, men du skal nok ikke regne med selv at køre for meget, så hvis din kone ikke vil køre hele strækningen i et stræk, må I finde ophold undervejs.  støt

Vi ønsker dig en god tur og alt mulig held med operationen. Hvornår kører I?

Venlig hilsen fra farmor.
Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #4 Dato: 27 September 2010, 22:51:44 »

Hey Torsten L

Tillykke med beslutningen, jeg glæder mig til rejsereferatet. Afhængigt af hvor i kommer fra, så skal man altså virkelig trykke speederen i bund, hvis man skal frem i eet stræk. Særligt Kassel-bakkerne er befængte med vejarbejde i øjeblikket. Konen og jeg valgte Ramada Inn, hvor der er decideret indrettede handicapværelser : toilet med greb, badestol på væg mv. Elevator fungerer også ganske fint. for konen og jeg tog turen til klinikken ca 30 minutter med kørestol + rugbrødsmotor. Taxa tager 10 minutter og kostede vist ikke ret meget mere i EUR. Værelsesprisen kan sagtens matche det der ellers står her på siderne og så er man midt i the red light district med masser af restauranter + det som du ikke vil vide mere om, nu du har "egen" chauffør med  Blink Blink Blink

Knæk og bræk

Der Indy - Hansi  Grin Grin Grin
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Torsten L
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #5 Dato: 27 September 2010, 23:00:05 »

Hej AW
Og tak for dit svar og jeg tror jeg tar IBIS, der har logeret flere gange før i mit liv, dog ikke i Frankfurt.
Dem har jeg altid været tilfreds med.

Og til farmor tak for dit forslag.

Det med chauffør var en delvis spøg.
Jeg fik ny invalide bil sidste år og det var en hård kamp. Jeg kan selvfølgelig godt selv køre. Min bil er forsynet med fartpilot og af rimelig størrelse.
Slipper for spasticitet og kramper
Altså ikke sådan en jeg blev bevilliget. Det var for småt.
Selve turen er med google angivet til 8 timer, så det burde ikke blive noget problem med 2 chauffører.
Min operation er tids givet meget præcist til november-december

Torsten
Logget
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #6 Dato: 28 September 2010, 10:07:01 »

Hej Torsten.

Jeg tog flyet fra Hamburg til Frankfurt og  derefter tog jeg toget ind til Frankfurt som koster ingen penge i forhold til
en taxi som koster 25 euro, jeg kørte direkt ind på Hauptbahnhof Frankfurt og fik et hotel direkt uden for stationen,
jeg skulle gå lige over gaden til Hotel Excelsior og det koster ikke mange penge og alt er incl. i prisen og det var en god
morgenmad. Vi booket hjemme fra, det er billigere. Dr. Vogl sagde til mig at jeg skulle blive 2 dage i Frankfurt hvis jeg tog
flyet hjem igen og hvis jeg tog toget så kunne jeg rejse dagen efter liberation og det gjort jeg så.
Vi tog toget direkt til Hamburg og derefter toget ud til lufthavn Hamburg for at hente min bil.
Hvis jeg huske rigtig så koster det ca 220 euro frem og tilbage og så kommer parkering oven i.
Jeg havde ingen stress og det var dejligt bare at skulle sætte sig et fly eller tog og kører hjem uden at se på trafik .
Jeg ønsker dig alt godt.
Logget
per west
Gæst
« Svar #7 Dato: 30 September 2010, 14:45:18 »

Torsten. Jeg tror jeg ville satse på en ekstra chauffør, så du ikke selv skal belaste speederbenet på vejen hjem. Jeg tager 2 CO-drivere med, så jeg selv kan slappe af på hjemturen.

Og tager måske et smut ind på hotel på hjemrejsen, for lige at slappe ekstra meget af. -Forslag fra den ene Co-driver, som vist er ret vild med at blive kræset om af mænd med alpen-huer og bare knæer i tyrolerbukser, er min fornemmelse...  Tunge
Logget
Torsten L
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #8 Dato: 06 Oktober 2010, 21:53:39 »

Tak for al opmærksomhed og hjælpsomhed.
Jeg tænker på betaling i Frankfurt, er det ikke godt nok med VISA kort ?
Logget
seal
Newbie
*

Beskeder: 10

Vis profil
« Svar #9 Dato: 22 Oktober 2010, 08:26:44 »

jeg er selv kommende liberation, skal til Vogl i starten af nov.
har haft PPMS siden dec.2007, er meget træt og håber på
forbedring efter liberationen.
vil gerne orientere jer om resultatet.
Logget

fik diagnose MS 27.dec.2007, betainterferon i 1,5 år uden ændringer i MS, ny diagnose til PPMS.
har haft fudtids arbejde som underviser indtil forår 2010, stoppet pga udtalt træthed. Liberated hos Vogl 05.nov.2010, store forbedringer næsten omgående, træthed næsten væk. Balance forbedret.
per west
Gæst
« Svar #10 Dato: 22 Oktober 2010, 08:56:07 »

Held og lykke med Vogl-turen. På en måde en dobbeltoplevelse at frekventere ham, for manden er en oplevelse i sig selv, men der er altså så en risiko for at han vælger blot at ballonudvide i en side af gangen, og psysisk er det lidt en kold afvaskning, så at gå derfra, og være blot halvt færdig. + med udsigt til at skulle betale dobbelt op. Visakortet blev helt slidt, og det er nødvendigt at have 2 - 3 stks. med, fordi man maks. kan hæve 2.000 € på et, af gangen. Min resulterende udgift var 9.000 € + hotel og rejseomkostning.

Han siger selv som begrundelse, at det er for patientens egen skyld, fordi hvis begge venerne igen klapper sammen, så får patienten det endnu værre.

Jeg har siddet igår og eftertænkt mit Vogl-forløb, sammenlignet med den ret detaljerede beskrivelse som gives i dette link fra LisaT, og i den sammenligning, mangler jeg nok lidt, at den gode Proffessor havde givet sig lidt mere tid til at gå i dybden. http://www.youtube.com/watch?v=cChReoCFEN0

Så jeg ender nok med at tage en tur til Indien også, hvis ellers ikke operation kommer her til DK, blot for at få en second opinion/behandling fra en anden læge. Og selvfølgelig for at se om hende Lis den vidtberejste nu også opfører sig som det sømmer sig ude i de fremmede lande.. Tvær
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #11 Dato: 22 Oktober 2010, 13:41:52 »

God ide Per at holde lidt øje med hende Lis...... :-)  De der Inder skulle nødigt få et forkert billede af vi hvide fra den anden side af kloden...... Hi Hi.....

Og pøj pøj til dig Seal..... Ønsker dig held og lykke og venter spændt på at høre om dine resultater..... :-)

Hilsen Leif...
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #12 Dato: 22 Oktober 2010, 21:39:37 »

Hej! Ønsker dig al mulig held og lykke med det.

Var der i sidste uge og kom hjem med en god oplevelse. Et par råd - husk tålmodihed og småpenge til automaterne til mad og kaffe. Dr. vogl er meget travl, og der er ventetid alle steder, tilgengæld er der styr på det, og man føler sig i gode hænder!

Vi boede på Holiday Inn Express Hotel på Gutleutstrasse, tæt på centrum. vi kom rundt i taxi og så er det jo en fordel. Ca 25 € fra lufthavn og 10 € fra klinikken. Pris pr. nat incl. god morgen mad 750 kr. pr. døgn, rent pænt og serviceminded personale.

VH Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
seal
Newbie
*

Beskeder: 10

Vis profil
« Svar #13 Dato: 24 Oktober 2010, 07:45:24 »

Hej Torsten L, har også fået en tid hos prof.dr. vogl i starten af nov, er også altid træt, er også 55, kan godt gå et par 100 m. men højre ben samarbejder ikke rigtigt og ryggen har haft bedre tider, men jeg har fundet et billigt og godt ( ? ) hotel " colour " lige ovre på den anden side af floden, jeg vil tro man kan se universitetet. derfra, jeg er så spændt og ser frem til behandlingen.
Logget

fik diagnose MS 27.dec.2007, betainterferon i 1,5 år uden ændringer i MS, ny diagnose til PPMS.
har haft fudtids arbejde som underviser indtil forår 2010, stoppet pga udtalt træthed. Liberated hos Vogl 05.nov.2010, store forbedringer næsten omgående, træthed næsten væk. Balance forbedret.
Torsten L
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #14 Dato: 24 Oktober 2010, 20:32:52 »

Tak for hjælpen til alle.
Specielt til seal. jeg vil følge dig nøje her på siden.
Det lyder som vores tilstand er nogenlunde ens.
Jeg er stadig høj aktiv og når jeg har anstreng mig for meget mister jeg førligheden.
Surt.
Logget
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: