MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 03:54:55

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Liberated Elisabeth. 30 aug. 2010.
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberated Elisabeth. 30 aug. 2010.  (Læst 449 gange)
ebh060565
Newbie
*

Beskeder: 7

Vis profil
« Dato: 02 Oktober 2010, 14:14:37 »

Kære Vibeke og andre MS patienter

Jeg har nu fået læst din lange og meget fyldestgørende beretning om din tur først til Dr.Vogl og siden til Indien. Jeg er rystet over den behandling du fik af Dr. Vogl. Den ligner ikke den jeg fik dernede, jeg vil gerne fortælle om min oplevelse. Vi kørte hjemmefra d. 25. august, vi det er min mand og jeg.
Jeg havde tid ved Dr.Vogl torsdag d.26 august kl. 12 til MRI scanning, jeg blev kaldt ind til scanning kl.12.30 jeg var dirrende nervøs bla. fordi jeg har det så svært med at blive kørt ind i det rør, da jeg lider af klaustrofobi, men det gik, jeg havde fået sat kanyle i armen fordi der skulle sprøjtes kontrast ind, efter 10 min fik jeg kontrast sprøjtet ind og  efter endnu 10 min var jeg færdig, jeg kan godt se at det er hurtigt når jeg læser hvor lang tid det tog i Indien, men det var jeg jo selvfølgelig glad for når nu jeg har det så dårligt med at ligge der. Så skulle jeg ned til samtale med Dr.Vogl jeg var naturligvis meget spændt på om der var forsnævringer eller ej. Jeg giver Vibeke medhold i at der var lang ventetid på at komme ind til samtale, vi ventede ca. 4 timer, men vi kom ind til Dr.Vogl som forventet hilste på os og vi blev enige om at samtalen skulle foregå på engelsk. Jeg var forsnævret med 70% i højre side og 30% i venstre. Dr.Vogl fortalte mig hvilket jeg godt vidst at min hjerne er hårdt angrebet af plak, og at det jo ikke kunne helbredes men at jeg kun kunne forvente en mildning i mine symptomer, han gav mig 40% chance for at jeg ville kunne mærke en forbedring men ingen garantier. Han foreslog at vi tog hjem og tænkte det igennem inden jeg sagde ja til indgrebet, men min beslutning var jo taget inden jeg tog hjemmefra så jeg spurgte bare om hvornår han kunne udføre indgrebet. Det kunne han om mandagen d. 30. august kl.9 vi tog hjem til hotelværelset vi havde lejet os ind på, det var i Hattersheim som ligger ca.15 km uden for Frankfurt en skøn og hyggelig lille by. Det blev naturligvis en meget lang weekend men det blev endelig mandag morgen, jeg skulle møde op fastende. Vi tog til hospitalet til den aftalte tid og efter betaling tog vi plads i ventehallen, jeg blev kaldt ind til tiden og blev klargjort til indgrebet, kl. 10 blev jeg kørt ind på operationsstuen og fik lagt et drop og diverse skærme blev installeret ved min venstre side var der 3 skærme som jeg kunne skele over til men det var vel også mest Dr.Vogl der skulle bruge dem. Kl. 10.05 gik Dr.Vogl i gang med at føre ballonen op igennem min krop og bad mig sige til når jeg kunne fornemme en svag smerte ved mit højre øre, det gjorde jeg og så kan det ellers nok være jeg kunne mærke der blev passage i venen, osteklokken blev løftet fra mit hoved, det var en meget stor og mærkværdig oplevelse, og derefter blev der åbnet i venstre side og 35 min var det hele overstået og jeg blev kørt ind i et stort rum ved siden af og der skulle jeg så ligge udstrakt i 2 timer inden jeg fik lov at rejse mig. Efter at jeg havde fået mit tøj på igen skulle jeg ned og have en CT scanning, og dernæst ned og have en samtale med DR,Vogl, der havde han modtaget billederne fra CT scanningen og alt så fint ud der var fri passage i begge sider, Dr.Vogl bad mig tage 1.magnyl a100 mg hver dag fordi de også har en positiv virkning på sclerose. Jeg fik nogle spørgeskemaer med mig hjem som jeg skulle besvare og sende til ham 1 skema efter 1 uge og 1 efter 1 måned og igen 3 måneder efter indgrebet. Vi kørte fra Hattersheim næste dag. Jeg har mærket en stor fremgang i min tilstand siden jeg er kommet hjem, min hovedpine er væk før havde jeg hovedpine hver dag. Min balance er blevet god igen, mine ben er også blevet meget bedre, kan gå længere afstande end før nu kan jeg gå alene uden støtte. jeg føler mig meget klarere i hovedet og energien er blevet større, Jeg behøver ikke et langt middagshvil hver dag for at få dagen til at hænge sammen.
 Mit dobbeltsyn er forsvundet og jeg kan igen køre bil uden at være bange for at de hvide striber pludselig går skråt hen over kørebanen og at bilen foran pludselig transformere sig til 2 sammenhængende biler, skønt med de nye muligheder der pludselig er. Min familie synes de har fået en ny kone/mor.
Jeg har det helt fantastisk, men jeg fortsætter med alle mine vitaminer og mineraler og tager fortsat til Aarhus privatklinik til Dr.Bruce Kyle og får intervernøs C vitamin behandling 1 gang om måneden og jeg fortsætter med akupunktur/zoneterapi og så får jeg 2 gange om måneden kranie shakralterapi for det tror jeg kan hjælpe til med at holde mine vener åbne.
Min læge i Aarhus Dr.Bruce Kyle har fundet frem til noget via en læge i Skotland der har en MS grubbe der får et præparat der hedder Narlraxone 4,5 mg. Det er et præparat som der oprindeligt blev brugt til afvænning af alkoholikere og stofmisbrugere men i en dosis der hedder 50-60 mg. Lægen i Skotland har fundet ud af at det har en mærkbar og god virkning på sclerosepatienter, det kan sågar gå ind og standse sclerosen, det har hjulpet til at nogen har rejst sig fra kørestolen, der er en del at læse om det inde på nettet der kan søges på LDN ( low dosis of Naltraxone ) Jeg har taget dette præparat i 3 måneder nu. Det skal tages lige umiddelbart inden sovetid ellers kan der opstå søvnproblemer. Der skal trappes langsomt op så man finder lige nøjagtig den dosis der passer til dig.
der er kun 2 apoteker herhjemme som ligger inde med det og det er Skanderborg og Glostrup apotek. Håber nogen kan få glæde af disse informationer, hvis der er brug for yderligere informationer er min mail adresse lisbeth@osh-skorstensfejer.dk

Knus
Elisabeth
Logget
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 02 Oktober 2010, 15:23:18 »

Tillykke med begge sider på en gang...  Smiley
Logget
Torsten L
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 21

Vis profil
« Svar #2 Dato: 02 Oktober 2010, 20:43:52 »

Tillykke med operation. Det er dejligt at høre. Jeg kan næsten ikke vente til det bliver min tur
Logget
hck
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 54

Vis profil
« Svar #3 Dato: 02 Oktober 2010, 20:49:29 »

Tillykke Elisabeth, og tak for din gode beretning!
Jeg får mere og mere mod på det.
 :)Hanne
Logget

Attakvis sc. 1999. Nu måske sp.
Nej til medicin og "kontrol" på sc.klinikken (=nonsens). Ja til humor og et godt grin :-D
Er gående på kortere strækninger, bruger hjælpemidler på længere distancer - meget varierende.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: