MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 04:10:53

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  Sending af scanning´s cd´er- vedhæftet på mail
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Sending af scanning´s cd´er- vedhæftet på mail  (Læst 1083 gange)
Charlotte
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Dato: 08 Oktober 2010, 11:20:04 »

Hjæææælp.

Jeg skal har sendt mine "flotte" billeder af hjerne og vener til AMEDS, men har et mindre problem....

-HVORDAN gør jeg?
Har forsøgt hjemme, men det gik IKKE helt efter planen. Spurgte så vore "såkaldte" it-mand på jobbet idag.
- Og gud hjælpme, om manden ikke mente at jeg "bare" skulle kopier hver enkelte billed og vedhæfte.........Vi snakker jo nærmest 1000
billeder eller mere. Det kan han da seriøst IKKE mene er måden.  Forseglede læber

Så gode råd modtages gerne. De skal vel "pakkes" på en eller anden måde?Spørgsmålstegn

Hilsen fra en lidt "desperat"
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #1 Dato: 08 Oktober 2010, 11:32:35 »

Charlotte, hvad vil  du helt nøjagtigt kopiere (filtype) fra hvor til hvor?

Det kan sagtnes lade sig gøre at kopiere flere billeder på én gang i én bevægelse. Men det bedste vil måske være at lægge dem på en CD?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 08 Oktober 2010, 11:39:33 »

Hej Lisa.

Jeg ville bare gerne ha´sendt alle mine billeder fra de 2 cd´er m. MR-scanningen fra Düsseldorf og evt. Den med doppler- undersøgelsen på.

Har selv nærstuderet dem igen forleden. Og undre mig over, at lægen i Lingen skulle ha´svært ved at se den forsnævring. Måske han har startet oktober-festen tidligt i år. Jeg er IKKE prof på området, men kan selv se, både forsnævring OG mindre "flow/ go" i den forsnævret vene. Så ville derfor gerne sende den afsted til AMEDS, så de kunne se på den. Orker nemlig IKKE at tage en tur til OGSÅ trække en nitte.  Grin

Ang. Filtype - Øh fisk....Jeg er bare "nethaj/ Computerhaj" på "hyggeplan". Måske jeg bare skulle brænde skidtet over og sende den med posten  Blink

Hilsen
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 08 Oktober 2010, 11:48:00 »

Bare brænd over på CD. Jeg prøvede at komprimere filerne, og sende dem pr. mail, men så virker filerne ikke, så til sidst sendte jeg et kopi af CD-en, og det virker.. Smiley
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 08 Oktober 2010, 11:54:24 »

Nå ja, vi må prøve os frem så - jeg er også kun lalleglad amatør.  Humørgrin

Men start med at lægge alle fotos over i en mappe på din pc. Det er formodentlig .jpg'er, men det nok lidt ligemeget.

Åben dit mailprogram, og klik "vedhæft".

Find så  mappen med billeder. De skulle gerne stå listet op alle sammen.

Klik på det første billede. Det bliver markeret blåt.

Klik derefter på shiftasten, og HOLD DEN NEDE.

Find det sidste billede du vil vedhæfte, stadig med shifttasten nede.

Nu skulle alle billeder gerne være markeret blåt.

Klik nu "vedhæft" som sædvanlig. Og alle skulle gerne vedhæftes på en gang.

Jeg bruger windows XP - hvis du bruger noget andet, må du prøve dig lidt frem.

Hvis filerne er meget store, kan det give problemer, så del dem op og send i mindre portioner.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 08 Oktober 2010, 12:18:57 »

Tak tak.
Du er s.. lidt af en haj Lisa......Prøver i løbet af weekenden....Ellers må det blive på gammeldaws maner

Knus fra
Charlotte
Logget

cab
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #6 Dato: 08 Oktober 2010, 15:22:24 »

Hej Charlotte,

Du kan ikke sende mere end 10 MB pr mail, så i praksis kan du ikke benytte mail - så jeg har en anden metode.

Du skal benytte tjenesten hos https://www.wetransfer.com/ - her kan du sende op til 2 GB ad gangen.

Så du skal blot have samlet filerne i en enkelt fil - det kan du klare via winzip - www.winzip.com.

Wetransfer.com er genial - når du har uploadet filer - så skal du blot indtaste mail adressen på modtageren af filen - og vedkommende modtager så en mail med et link.

Håber det hjælper dig på vej - ellers spørg bare igen.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #7 Dato: 08 Oktober 2010, 15:36:00 »

Hej, her en anden mulighed.

Lidt teknisk men skulle være til at finde ud af:
Først henter programmet "imgburn" her:
http://www.imgburn.com/

Med dette program kan du lave et "billede" af din CD (image), også kaldet en ISO fil. "create image file from disk"
Med denne fil kan man lave nye CD/DVD ér. Og faktisk kan man åbne dem, med "WINRAR" f.eks. Den skulle de kunne finde ud af, at gøre et  eller andet med. Ellers er DE ilde stedt. (med andre ord det kan de!)

Disse filer skal du så sende, det er så det næste problem, som også kan løses, selvom man måske kun kan sende 4 MB og ISO filerne,  fylder måske 700 MB pr. stk.
Løsningen er "FILEMAIL" som er gratis, hvis man kun skal bruge under 2 GB at sende om dagen. Og det skal du jo.
http://www.filemail.com/da/

Du oploader så dine filer, og siger hvem der skal have dem, de får så en mail hvor de kan downloade dem.
Det kan næsten ikke gå galt.
Hvis du har brug for hjælp?? kan du evt. ringe på fastnet telefon (min mobil er gået skod) Så tager vi en "fjern styring" af din PC, og får det fixet. Men jeg tror ikke det bliver nødvendigt Chokeret)

Venlig hilsen
Bent Wagner Hansen
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
wagner
Full Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 08 Oktober 2010, 15:55:14 »

Hej igen

Grunden til jeg syntes at du skal lave ISO filer, er fordi der ofte er en "viewer" med på CDén. Som starter automatisk op når man sætter CDén i.
Det var der på den CD jeg har med MR scanning.

VH
Bent Wagner Hansen
Logget

EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #9 Dato: 08 Oktober 2010, 19:04:38 »

man kan (istedet for at holde shift nede) trykke ctrl a...en mulighed kan være at zippe det med winzip... men for at være helt ærlig så er det nemmeste nok at brænde en cd og sende den... det du har på din cd fylder et sted imellem 100 og 700 mb og i de fleste mail kontoer er der kun plads til 10 mb pr mail.. større bliver frasorterede
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 09 Oktober 2010, 09:20:04 »

Tusinde tak alle sammen for jers input og gode råd.

Jeg vil forsøge mig i løbet af weekenden......Eller så bliver skidtet "brændt" og sendt afsted med ekspress-post mod "øst-blokken"  Cool

Hilsen Charlotte
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 09 Oktober 2010, 09:55:32 »

Charlotte, jeg vil nu egentlig også anbefale, at du brænder en CD og sender billederne på den. Selv om det kan lade sig gøre at sende filerne som vedhæftede filer, så kan de meget hurtigt fylde hele mailboksen hos modtageren og skabe store problemer.

Jeg kan huske for nogle år siden, da en bekendt sendte mig nogle mega store filer, så lagde det min PC helt ned i graven, og det tog mig en krig og en hel masse bøvl at få den op at køre igen.
Logget

wagner
Full Member

Vis profil
« Svar #12 Dato: 09 Oktober 2010, 17:16:28 »

Hvis man sender via WETRANSFER eller via FILEMAIL. fylder de intet i mailboxen.
Man uploader filerne til et websted, som sender et link til modtageren,  som så kan hente filerne på webstedet.
Hvis man følger min metode eller Cab´s, så tager det ca. 15 min at lave ISO/pakke cd indholdet, og alt efter hvor hurtig linie man har til upload. Så skulle det være over i løbet af en times tid. Så hurtigt kan man ikke kopiere, pakke CDérne ind, gå på posthuset.

Og ham din IT mand på jobbet, betaler han for at gå på arbejde?? Eller hvorfor har i ham ansat?

Hilsen Bent
Logget

Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #13 Dato: 09 Oktober 2010, 23:02:16 »

du kan klare det meget nemt med dropbox... super simpelt... https://www.dropbox.com
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #14 Dato: 10 Oktober 2010, 12:32:13 »

Dropbox er ikke egnet til store filer - det kan tage enormt lang tid at uploade filer, op til en dag for 2 GB, som er grænsen her også.

De nævnte metoder er udelukkende begrænset af din egen forbindelses hastighed.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: