MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 04:15:25

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  Flyve-ører.
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Flyve-ører.  (Læst 518 gange)
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.563

Vis profil
« Dato: 11 Oktober 2010, 14:45:05 »

Jeg skal ud og flyve. Langt og højt...

Jeg har prøvet det før, og er ikke nervøs. Men har et problem - det er mine ører.

Jeg ved af erfaring, at jeg får sindssygt ondt i ørerne, når flyet begynder sin nedstigning fra himlen. Det trykker simpelthen så meget, og det gør MEGET ondt. Lige meget hvor meget jeg forsøger at synke og sidde med munden åben, hjælper det ikke. Og den første time efter landing er jeg komplet døv indtil trykket udligner sig.

Det er voldsomt ubehageligt. Rigtig meget.

Er der nogen af jer, der har er faring med det samme? Kan man evt. få noget, der hjælper? Flere i min familie har det samme, det må være en bygningsfejl...

Er der hjælp at hente?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 11 Oktober 2010, 14:49:26 »

Lisa - hvad med dem her? De skulle være effektive:

http://www.earplanes.dk/article.asp?article_id=129&infogrp_id=20
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
« Svar #2 Dato: 11 Oktober 2010, 14:53:19 »

Prøv med tyggegummi, det hjælper nogle.
God tur.
Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: 11 Oktober 2010, 14:58:27 »

LIsa:

Tyggegummi hjælper også mig samt holde for næsen og 'trykudligne' på vej ned....

Mvh
Kenneth
Logget
Lis
Gæst
« Svar #4 Dato: 11 Oktober 2010, 15:27:13 »

Næsespray - det er effektivt - så kommer der passage til det eustatiske rør, som forbinder næsesvælg og øre.

Sådan!

Bare gå på apoteket eller ring til egen læge.

Som gammel skolefrøken tolererer jeg ikke tyggegummi i mit klasseværelse  Rullende øjne

Knus

Lis

Næsespray anbefales af høreforeningen til flyvning og "flyveører" - også ved landing.
« Sidste ændring: 11 Oktober 2010, 15:33:40 af Lis » Logget
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #5 Dato: 11 Oktober 2010, 15:38:17 »

Jeg er ikke erfaren flyver, men må man tage næsespray med, når man ikke må tage vand med??

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #6 Dato: 11 Oktober 2010, 15:40:18 »

Ja hvis den er uåbnet, og under 100 ml og ligger i en plastikpose med snaplås. For så er den ikke farlig  Grin

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #7 Dato: 11 Oktober 2010, 16:03:40 »

Næsespray over 100mL. Den vil jeg ikke prøve Grin
så det er godt man ikke må tage den med Grin
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #8 Dato: 11 Oktober 2010, 16:24:38 »

Jeg takker alle for råd. Jeg vil prøve spray og propper.

Det hjælper nix und nada med tyggegummi, det har jeg prøvet.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: