MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 04:24:57

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  21-Søndag imorgen d. 17/10-2010 på DR1 (kl 21)
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 ... 7 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: 21-Søndag imorgen d. 17/10-2010 på DR1 (kl 21)  (Læst 4028 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Dato: 16 Oktober 2010, 21:06:13 »

Hej - jeg så lige overskriften for 21-søndag imorgen:

21 SØNDAG: Operationsturisme

Danskere valfarter til udlandet og betaler formuer for operationer, der er forbudte herhjemme.
Vært: Lillian Gjerulf Kretz

Hmm... det er muligt jeg er paranoid, men nu er de vel ikke ved at dreje historien så vi kommer til at ligne idioter vel? Hvad siger I andre?

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Lis
Gæst
« Svar #1 Dato: 16 Oktober 2010, 21:14:19 »

Kære Christian!

Jeg har bedt alle mine mennesker og alle andre, der har reserveret plads i sofarækkerne om at tage alt med et gran salt i morgen og på mandag -

Men ligefrem ordet FORBUDT - det er squ da lige i overkanten - tror du, vi ender i Vestre Fængsel - nå, jeg trænger alligevel til at sove - så never mind  Humørgrin

Jeg er totalt og fuldstændig ligeglad - hvordan jeg bliver klippet og redigeret - mit formål er kun:

- AT  FÅ  VIDEN  OM  CCSVI  UD  I  DEN  FJERNESTE  AFKROG  AF  DANMARK - 

Ikke andet - det er mit ypperste formål - og jeg stiller gerne op som både idiot og medie-hooker!

Lad os nu se, - der er heldigvis længe til i morgen aften kl. 21.00.

Knus

Lis

Jeg er fuldstændig indifferent overfor, hvad Per Solberg har at sige i udsendelsen, - hverken han eller hans arrogante attitude eller ignorante meninger interesserer mig det mindste.

Jeg har på intet tidspunkt lagt mit liv, mit helbred eller min fremtid i hans hænder, - eller for den sags skyld i andre lægers hænder, så jeg er ikke afhængig af den danske lægestand eller dens meninger.
« Sidste ændring: 17 Oktober 2010, 19:13:27 af Lis » Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #2 Dato: 16 Oktober 2010, 21:43:57 »

Christian.....

Jeg skal ikke svare dig ærligt vel Spørgsmålstegn  Håber de bare har en anelse pli på den redaktion....... Som Spies sagde...... Dårlig reklame er bedre end ingen...... Hmm...

Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #3 Dato: 16 Oktober 2010, 22:11:51 »

Christian,

den tanke har også strejfet mig tidligere..men lad os nu se i morgen og ikke male fanden på væggen endnu Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #4 Dato: 17 Oktober 2010, 10:36:15 »

Enig med ovenstående - jeg er glad for, at der kommer gang i CCSVI debatten herhjemme, men det er misvisende at skrive, at operationen er forbudt.

Nu må vi se - måske er teksten bare er skrevet sådan for at få et større seertal.

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #5 Dato: 17 Oktober 2010, 10:46:41 »

De er jo forbudte herhjemme..endnu Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #6 Dato: 17 Oktober 2010, 11:04:07 »

Ikke enig med dig Ann, det tilbydes bare ikke endnu
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #7 Dato: 17 Oktober 2010, 11:12:58 »

Jeg er slet ikke enig i at det er en forbudt procedure. På ingen måde. Der er bare ingen, der kan/vil lave den.

Der har jo også været flere eksempler på, at skanning er blevet foretaget, men opgivet igen af diverse årsager. Men det er ikke forbudt. Der bliver spændt ben, men hvis nogen herhjemme vil/kan, så kan de bare gå i gang.

Der er ikke noget forbud.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #8 Dato: 17 Oktober 2010, 13:47:04 »

Vi mener det samme..ikke godkendte så Smiley
Derfor ingen der tør pga. neurologer (LÆS: PSS)
Logget

Lis
Gæst
« Svar #9 Dato: 17 Oktober 2010, 14:07:39 »

Hej -

Der er himmelvid forskel på - ikke godkendt - og så forbudt -

Og det er ikke kun et spørgsmål om retorik!

Knus

Lis
Logget
danfin
Sr. Member

Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #10 Dato: 17 Oktober 2010, 14:59:44 »

Hej alle,

Jeg er den AMEDS-turist, der blev fulgt fra KBH til Warszawa af en DR-journalist. Kom hjem i går aftes post-op.

Har lige nu præsenteret mit indre (DVD-er med min hjerne og med min stenosis) for modtagelseskomiteen (familie).

Journalistsprog er journalistsprog - folk må selv sortere i ordene og bruge deres kritiske sans. 'Sundhedsturisme' er et anerkendt begreb - 'forbudt' er her nærmest skandalejournalistisk.

Mere info følger...

Danfin/Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
per west
Gæst
« Svar #11 Dato: 17 Oktober 2010, 16:22:08 »

Hvad står øverst. Lægeløftet eller grundloven? Det er jo i forbindelse med lægeløftet der regeres og udøves retspraksis.  Smiley
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #12 Dato: 17 Oktober 2010, 16:28:36 »

jamen Bernt fortæl fortæl Spørgsmålstegn  Er da vildt spændt på hvordan din tur til Ameds forløb Spørgsmålstegn

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #13 Dato: 17 Oktober 2010, 16:30:26 »

Ja, vi er som altid nysgerrige - men Bernt er nok også en smule træt, og skal lige kramme lidt med familien...
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #14 Dato: 17 Oktober 2010, 17:43:11 »

Når man ikke må..er det ikke det samme som forbudt Spørgsmålstegn  Smiley

Det er det i min verden..Cicconia er stoppet med at scanne, fordi han ikke måtte..iflg. neurolog-verdenen..altså forbudt  Chokeret Sørgelig

Lyder rigtig spændende Bernt Smiley

« Sidste ændring: 17 Oktober 2010, 17:44:57 af Ann » Logget

Sider: [1] 2 3 ... 7 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: