MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 04:25:46

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  21-Søndag imorgen d. 17/10-2010 på DR1 (kl 21)
« forrige næste »
Sider: 1 ... 5 6 [7] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: 21-Søndag imorgen d. 17/10-2010 på DR1 (kl 21)  (Læst 4028 gange)
cab
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #90 Dato: 21 Oktober 2010, 16:54:49 »

Tror såmend ikke det gør så meget - alle svar er næsten enslydende, blot med en smule fyld i start og slut.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Nina Ansbjørn
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #91 Dato: 21 Oktober 2010, 17:02:45 »

Lisa, det kan godt være, at du har ret - jeg har derfor redigeret en smule, men en stor del af mailen er vedrørende den kritik vi (i hvert fald her på forum'et) har rettet mod Per Soelberg Sørensen og det kommende forskningsprojekt, hvilket alene er informationer, som jeg synes, vi sklerosepatienter skal have af vide.

Jeg tolker intet af MBL's mail som oplysninger, som jeg ikke må videregive.

I øvrigt synes jeg, at alt det her med manglende tilladelse fra den oprindelige forfatter osv. er ved at tage en smule overhånd. Nu kræver Per nok også snart betaling for at jeg har brugt en af hans sætninger i min mail til MBL  Rullende øjne Humørgrin

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Ann
Sr. Member

Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #92 Dato: 21 Oktober 2010, 17:58:57 »

Meget af hendes svar mht. PSS stammer fra SF artikel forleden:

http://www.scleroseforeningen.dk/Service/2010/interview-med-per-solberg-om-ny-undersoegelse.aspx

Så det går nok denne gang Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Lone Haugaard
Newbie
*

Beskeder: 8

Vis profil
« Svar #93 Dato: 21 Oktober 2010, 20:57:00 »

Hej!

Ved ikke om det er, det rette sted at skrive.

Ang. undersøgelsen, ccsvi, med PSS som initiativtager, er jeg da lidt skepisk, mht. til overlæge Morten Blinkenberg. Han skal stå for koordineringen og for at sammenholde scanningsresutaterne.
Han var ikke ligefrem positiv stemt for Anders Pertho, og Kenneth Bovbjerg resultater i Polen.  B.T d.22.09.10.

- Vi vil hellere vente og se, hvad der sker i udlandet, før vi går med i det. Frem for at gå igang med noget, der ikke er en relevant behandling. Der er mange forsøg i gang. Blandt andet flere steder i USA, siger overlæge Morten Blinkenberg, Rigshospitalets sclerose-klinik.

Ja.... bare en tanketorsk.

Lone
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #94 Dato: 21 Oktober 2010, 20:57:05 »

Forstår stadig ikke en brik af hvorfor de absolut skal have en person der ikke er upartisk til at lede deres ccsvi undersøgelse, hvorfor skal der herske tvivl om hvorvidt der bliver truffet afgørelser undervejs pga. af gl. meninger som sikkert ikke er nemt at flytte......... Så den eneste chance der er for et brugbart resultat er at det omtalte forsknings udvalg er deres opgave voksen, men består udvalget af neurologer tvivler jeg på deres åbenhed over for at ccsvi kan have en positiv virkning for mange........
Og det værste er at melder undersøgelsen ud med at de positive historier udekukkende skyldes placebo effekten, kan vi glemme alt om at få en ccsvi behandling her i dk i de første årtier........

Plejer egentlig at være en meget positiv "ung" fyr, men dette er bare for dumt....... :-(

Hilsen Leif...... Ps: Forbeholder mig retten til at blive positivt overrasket......
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #95 Dato: 21 Oktober 2010, 21:17:08 »

Gad nok vide, hvordan de sætter grænsen for placebo. Jeg mener, hvis man stadig har det godt 6 mdr efter behandlingen, er det så stadig placebo?  3 mdr efter? 14 dage? Hvor går grænsen, og hvor længe varer placebo?  Hvem bestemmer, hvor længe det varer?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #96 Dato: 22 Oktober 2010, 09:53:40 »

Jeg tror ikke man skal "dømme" folk for, hvad de siger til skrevne medier. Man ved ikke hvad de ikke har skrevet, for at gøre historien bedre.
Jeg tror at Morten Blinkenberg er et godt valg.
Så vidt jeg husker, var han i Toronto, dengang der var høring der. Og det havde han vel ikke taget til, hvis han var uinteresseret?

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
per west
Gæst
« Svar #97 Dato: 22 Oktober 2010, 12:44:39 »

Det er rigtigt at han var i Toronto, men det hørte vi vist ikke meget til, så hut jeg visker..  Spørgsmålstegn
Logget
Sider: 1 ... 5 6 [7] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: