MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 04:31:40

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Scanning i DK?
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Scanning i DK?  (Læst 1358 gange)
Mlrm
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 120

Marie

Vis profil
« Dato: 19 Oktober 2010, 11:39:48 »

Hej,

Jeg tænkte på om vi ikke skulle lave en liste over danske radiologer der enten kan eller har lyst til at lære at scanne for CCSVI her i Danmark. Det er altid godt at vide hvem der er interesseret i at lære at scanne. Kender i nogen??

Kh Marie Louise
Logget
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 19 Oktober 2010, 12:27:34 »

Lige som det ser ud i øjeblikket, tvivler jeg på at der er nogle Radiologer som skulle have lyst til at gå igang. Vi mangler at det en gang for alle bliver påvist, at sclerose er en sygdom som relaterer til veneproblemer.

Og imellem det bevis, og så os, står en masse kontrære læger, og så en hel medicinalbranche.
Logget
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #2 Dato: 29 Oktober 2010, 09:26:58 »

En af de første tanker der strejfede mig, da jeg læste Zamboni´s rapport, + rapport fra Buffalo , var at det ikke var alle, der havde MS på grund af CCSVI.
Det virkede som om der var flere veje til sammen diagnose. Vi ved allerede at nogle som har fået diagnosen MS, ikke har MS men Neuromyelitis optica (NMO).
Det er jo heller ikke alle som får "en effekt" efter liberation. Og nogle har ikke forsnævringer. Så lad os skyde på, at 40% har MS pga. CCSVI, resten af endnu ukendte årsager, F.eks er der nogle næsten uden PLAK, som er hårdt ramt, andres hjerne, er næsten et stort ar, men har få symptomer. Hvorfor nu det??
 Hvis det er sådan, at der er flere veje til MS, så vil det forsøg som SF starter op, ikke gavne CCSVI sagen. De vil simpel hen finde for mange med MS, uden forsnævringer. Og derefter vil CCSVI blive helt forkastet, og der vil gå mange år før "vi" vil være kloge nok, til at forstå sammenhængen mellem MS, og vejen dertil, og CCSVI.
Læger er meget ensporede, lidt hæmmede af "pensum". De skal over et stort trin, for at anerkende, at der måske kan være flere veje til en sygdom.
Håber at de har lært noget af at de opdagede NMO, i 2007, at ikke alle med diagnosen MS har MS. Så vi kan komme et skridt videre.

Husk dette er et skud fra hoften, kun hvad jeg finder logisk. Men for at sige det pædagogisk : Det bekymrer mig!

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 30 Oktober 2010, 16:20:13 »

Egentlig er diagnosen MS jo lidt for bred, i forhold til alle de biokemiske uregelmæssigheder som så kan føre til diagnosen. Det nemmeste for at komme af med sygdommen var vel egentlig at lade jungleloven træde i effekt i et par årtier, og så lade falde hvad ikke kan stå, for så burde de gener som koder for sygdommen vel forvitre væk.  Rullende øjne

Kunsten er så at sætte sig ud over alle de detaljer, og så fokusere på det som kan registreres, og det burde vel være, at der bliver registreret stoffer i folks hoveder, som ikke burde være der, og hvis, så er det ikke katastrofalt for de fleste.

De fleste mennesker render jo rundt med forskellige virusser i deres hoveder, uden at dette påvirker dem generelt, men hvorfor er dette faktum så pludselig en udløsende faktor for nogle?

Igen noget at gøre med, tror jeg, at nogle har BBB-er som lækker mere end det egentlig var meningen.
Logget
sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #4 Dato: 15 November 2010, 16:09:22 »

Hej alle sammen

Jeg har fået en tid til scanning  hos Søren Hancke i Ducas i Hellerup. Har en tid hos ham i november måned. Har nogen været hos ham til scanning?

Jeg skal til Ameds i december.

KH Sheri

Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
per west
Gæst
« Svar #5 Dato: 15 November 2010, 18:39:58 »

Søren er god på det lidt basale plan, for han bruger ikke samme metode som Simca. Han siger at den måde som Simca bruger er for brugerbetinget, dvs. at radiologen selv kan bestemme hvad han ønsker at måle.

På den anden side... Har du refluks i dine halsvener, så finder han det, men vener i rygrad mv. kan han ikke måle, da han siger at han ikke kan måle igennem knogler. Og det er der vist ikke mange som kan med ultralyd....

Jeg har fået ham til at måle mig 2 gange, men han fandt ikke noget, da blodet åbenbart løber laminart. Men Vogl målte 70 og 60 % forsnævring, hvilket jo er et vidt begreb fordi man ikke får oplyst hvad 100% så svarer til.

Sats på at du har en defekt ventil eller en desideret forstoppelse, så finder han det..  Blink
« Sidste ændring: 15 November 2010, 20:00:59 af per west » Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #6 Dato: 15 November 2010, 18:51:15 »

Hej Sheri...

Du må lige forklare mig din baggrund for at bruge penge på en scanning i dk, når du snart er hos Ahmeds ??  :-)

Hilsen Leif..
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #7 Dato: 15 November 2010, 18:59:24 »

Søren lærte at scanne rigtigt af Simka da han var på besøg.

Mona og Marie Louise blev efterfølgende scannet af ham - og han fandt vistnok det han skulle. Men han er ikke erfaren i den Simkaske metode. 

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #8 Dato: 15 November 2010, 19:00:10 »

hej Sheri.. jeg havde dr. simka med ud til søren og fik ham til at vise hvordan han gør.. de var vist ikke helt enige... det skal siges om ultralyd scanning at det kun giver en indikation om der er noget galt... man kan ikke sige ccsvi eller ej kun ud fra ultralyd...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
per west
Gæst
« Svar #9 Dato: 15 November 2010, 20:04:01 »

Så ku vi henvende os... Gad vide hvor mange som havde svaret, såfremt du havde valgt at hedde Gunvor?  Rullende øjne
Logget
sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #10 Dato: 18 November 2010, 20:56:14 »

Hej alle sammen

Tak for svarene Smiley

Imorges har jeg bestemt mig at aflyse scanning hos Søren Hancke
Jeg har fået tid hos Amed den 10.dec og rejser med min mand til Polen den 9. har været til Simka's høring den 3.11.Det hjalp mig for at bestemme mig for rejsen. Overvejede det i lang tid. Men nu skal jeg også rejse.

Jeg fik diagnose i 1996. er 40 år. Har 2 børn med min mand Bjarke.
Kan stadig væk gå uden hjælp ca 200m.
Har mane andre symptomer som håber vil forsvinde i hvert fald en del af dem Blink Så er jeg tilfreds med rejsen...

Skal nok skrive til jer fra Ameds

KH Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
danfin
Sr. Member

Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #11 Dato: 18 November 2010, 21:52:03 »

Rigtig god tur - dejligt at have taget en beslutning, ikke? AMEDS er et godt sted ...

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Satori
Jr. Member
**

Beskeder: 78

Vis profil
« Svar #12 Dato: 18 November 2010, 21:53:45 »

Det kan være vi ses dernede. Vi rejser d.7 og Tom har tid d.8/12.  Smiley
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #13 Dato: 18 November 2010, 21:59:51 »

Pøj Pøj Sheri..... :-)
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #14 Dato: 19 November 2010, 13:39:09 »

Held og lykke Sheri - jeg glæder mig til at høre om resultatet.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: