MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 04:32:54

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Sklerose medicin efter liberation treatment?
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Sklerose medicin efter liberation treatment?  (Læst 1333 gange)
Lotte
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 15

Vis profil
« Dato: 19 Oktober 2010, 12:55:32 »

Hej allesammen Smiley

Jeg er sådan i tvivl og håber, at nogen af jer kan hjælpe med et svar... jeg ved godt at det bliver på ikke videnskabelig grundlag at det bliver givet, men jeg er meget i vildrede og har brug for input....

Jeg fik foretaget liberation treatment i slutningen af september og har taget blodfortyndende (acetylsalicylsyre) en gang om dagen. Samtidig har jeg taget min medicin (Avonex) efterfølgende hver uge - ialt 3 gange nu. Men jeg har mærket at mine bivirkninger af avonexen er tiltaget her efter indgrebet.

Ved/tror I om det kan være fordi at jeg er på blodfortyndende medicin??

TIl jer andre "liberatede" - fortsætter I med jeres sklerose medicin (Jeg overvejer kraftigt at stoppe)??

mange hilsner
Lotte
Logget

Attakvis sklerose - Liberated 29/9-10 ved Ameds, Polen (edss score før: 2,5 - 3 - efter: 1) - diagnose 2007 - arbejder i fleksjob :-)
HeleneE
Jr. Member
**

Beskeder: 23

Vis profil
« Svar #1 Dato: 19 Oktober 2010, 15:10:52 »

Hej Lotte,
Jeg mener du blev liberated hos Ameds.. ? Prov at email Agnieszka, koordinatoren og sporg der. Hun sender emailen vider til laegerne paa hospitalet. Min man havde problemer med aspirinen i starten og det hjalp laegerne i Polen med. De kan sikkert finde ud af for dig om aspirin kan forstyr Avonex.
Min man tager ikke ekstra sclerose medicin men det var aspirinen  selv han ikke havde det godt men. Saa nu er han paa "plavix" hvilket er en anden type blodfortynings medicin. Det er ikke alle der kan taale aspirin.

Hilsen Helene (gift Med George LIberated 11/8/10 Ameds)
Logget
Petra
Jr. Member
**

Beskeder: 38

Vis profil
« Svar #2 Dato: 22 Oktober 2010, 22:19:55 »

Hej Lotte
Jeg blev liberated den 28. sept. med meget godt resultat.  Jeg sprøjtede mig nogle gange med Rebif 44 bagefter, men torsdag i sidste uge blev jeg meget dårlig. Mine ben ville ikke gå og kræfterne i venstre arm og hånd var væk igen. Jeg er helt sikker på at det kom på grund af at jeg sprøjtede mig aftenen før. Jeg havde også følt mig lidt dårlige efter hver gang jeg havde sprøjted mig. Så jeg tør ikke sprøjte mig mere og nu er alt kommet på plads igen  Smiley
De bedste hilsner
Petra
Logget

Har havt sclerose siden 2000. Rebif siden 2000. Selvbedømt EDSS 5,5. Liberated 28. september 2010 med meget godt resultat Smiley Stoppede med Rebif 20. oktober 2010.
Camilla R.
Jr. Member
**

Beskeder: 55

Vis profil
« Svar #3 Dato: 25 Oktober 2010, 22:23:00 »

Hej alle,

Jeg fik foretaget proceduren i tirsdags (d. 19. okt.) hos Ameds.
Dér fik jeg at vide, at jeg endeligt måtte fortsætte med at få Tysabri, da de kunne se på MRI scanningen, at det havde hjulpet mig.
Det kunne de se ud fra det faktum, at jeg i det forløbne år, hvor jeg har fået Tysabri, ikke havde pådraget mig nye læsioner i hjernen.

Dermed ikke sagt, at jeg skal fortsætte med det i al evighed, da proceduren jo på sigt forhåbentligt vil overflødiggøre brug af sclerosemedicin. Men hvornår er hjernen tømt for jern, og hvornår er man således ikke længere i risiko for at få et nyt attak?

Jeg kan ikke sige dig, hvad du skal gøre, udover dét som allerede er sagt af Helene; nemlig at du i første omgang bør kontakte Ameds og få en grundig vejledning fra deres side.

Kh.
Camilla
Logget

Diagnosticeret sept 2008. Attakvis sclerose. Symptomer siden 2001. Funktionsnedsættelser i højre side af kroppen. Har fået Tysabri i ni måneder. EDSS 3
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: