MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:06:18

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  CCSVI-høring 3. november - Scleroseforeningen
« forrige næste »
Sider: 1 ... 4 5 [6] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: CCSVI-høring 3. november - Scleroseforeningen  (Læst 5077 gange)
aw
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #75 Dato: 05 November 2010, 15:30:00 »

Der er skrevet artikel i DAGENS MEDICIN af Kristian Lund (ordstyreren fra høringen). Kan ikke kopiere linket.
Kan ses på Sclerosefor. hjemmeside.
God artikel og han langer ud!!!!!!!!!!!!!!!!!

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #76 Dato: 05 November 2010, 15:33:46 »

http://www.dagensmedicin.dk/leder/2010/11/04/kom-ind-i-kampen-sundhedss/index.xml
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
aw
Full Member

Vis profil
« Svar #77 Dato: 05 November 2010, 15:37:47 »

Tak. Hvordan gør man? Altså med at kopiere link?Spørgsmålstegn?

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #78 Dato: 05 November 2010, 16:04:41 »

Rigtig god artikel sg*!

@AW - højreklik på linket - "kopier adresse". Lav en besked på MSForum, tryk på det tredje ikon (indsæt hyperlink) og paste adressen ind der hvor cursor'en står.

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
aw
Full Member

Vis profil
« Svar #79 Dato: 05 November 2010, 16:08:19 »

Tak for det Christian.

Og tak for din optræden til høringen. Godt gået.

K
AW
Logget

per west
Gæst
« Svar #80 Dato: 05 November 2010, 16:29:41 »

La, la la... Istedet for hvad jeg havde forklaret omkring links...

Men ellers er jeg glad for at vi er flere og flere der efterhånden får øjnene op for den åndsformørkelse som råder, foranlediget af PSS. Godt at Anders har fået blus på lyset i sit hoved, for ret så godt et indlæg han kom med. De samme kan siges om Christians husfrue. Der er vist ingen tvivl om at Christian blir holdt oppe på tæerne, for hende ville jeg nødig skulle argumentere imod. Hvilket eksperten Morten Blindebjerg da heller ikke gjorde, men blot begyndte at snakke udenom og henvise til andre forsøg som de heller ikke kunne finde ud af..

Underligt at vælge sig en karriere, hvor det ser ud til at for at ha succes skal man helst opnå at bevise en fiasko.

Vi er desværre så ganske alene i det her spil. Lad os håbe på et politisk initiativ.. Jeg vil nu ikke holde mit vejr, imens jeg venter støt

Et spørgsmål jeg "desværre" aldrig fik stillet til høringen var, om man brugte samme fremgangsmåde for bevisførelse, da det var ballonudvidelse af kranspulsårer som skulle bevises kan have en positiv effekt.

I den lukkede afdeling skriver wino noget som måske kan være interessant.
Logget
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #81 Dato: 05 November 2010, 22:51:13 »

som jeg sagde til min kone da jeg læste den artikkel... det bedste jeg endnu har gjort i min tid som sclerose patient har uden tvivl været at tage sf med ned til dr simka da jeg var der sidst... det har givet nogle nærmest tsunami ligende bølger omkring ccsvi... og det kristian lund skriver er så rigtigt... og jeg kan som gamel musiker sige det samme til/om sundhedsstyrelsen som jeg sagde til mit gamle plade selskab da de brokkede siger over musik tjenesten kazaa på internettet.... min kommentar... i har sovet i timen.... og i har oven i købet sovet over jer.... for ingen tvivl om at internettet er det som gør det muligt for alle os over hele verden at finde de løsninger som vores læger ikke vil give os... snart kan vi jo næsten bruge vores læger til at få en resept..
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Anette
Newbie
*

Beskeder: 19

PPMS 2007

Vis profil
« Svar #82 Dato: 20 November 2010, 15:06:17 »

Det er ikke til at forstå, at Per Soelberg ikke vil med til at prøve CCSVI, når han på høringen fortalte om, hvilke behandlinger uden virkning, sclerosepatienter havde fået i den tid, han havde haft med det at gøre.

Han snakkede om, at sclerosepatienter oplever gode og dårlige perioder, og så har meldt sig til CCSVI operation i en dårlig periode. Forbedringen kommer så i en efterfølgende god periode.

Jeg har progressiv sclerose og har aldrig oplevet en periode med forbedringer. Hvis jeg får CCSVI operation og får det bedre, vil det være første gang efter diagnosen med forbedring.

Anette
Logget

PPMS - var hos Vogl 12. juli 2011 og har små forbedringer.
2 måneder efter ccsvi fortsætter progression
Ann
Sr. Member

Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #83 Dato: 20 November 2010, 15:11:12 »

Hej Anette,

det kommer han jo også til..der startes forsøg op på Riget snart hvor han skal være leder af projektet Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Anette
Newbie
*

Beskeder: 19

PPMS 2007

Vis profil
« Svar #84 Dato: 20 November 2010, 18:25:03 »

Jeg troede kun det var undersøgelser af om sclerosepatienter og kontrolgruppe havde forsnævringer. Skal der også opereres i den undersøgelse, der skal i gang?

Anette
Logget

PPMS - var hos Vogl 12. juli 2011 og har små forbedringer.
2 måneder efter ccsvi fortsætter progression
Ann
Sr. Member

Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #85 Dato: 20 November 2010, 20:05:23 »

Ja selvfølgelig du har ret Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Sider: 1 ... 4 5 [6] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: