MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:16:40

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Tom- Ameds d.8/12 2010
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Tom- Ameds d.8/12 2010  (Læst 2544 gange)
Satori
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 78

Vis profil
« Dato: 26 Oktober 2010, 09:38:17 »

Så fik gemalen en tid i Polen.  Chokeret
Det er gået stærkt, og lige nu summer hovedet af mangfoldige: Hvad-nu-hvis-tanker...
I løbet af de næste par uger, vil jeg lave en opsummering af hans niveau p.t. så der er noget at sammenligne med, når vi kommer hjem.
Vi glæder os.  Smiley
Tonie
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 26 Oktober 2010, 09:44:50 »

Tillykke Tonie - det bliver spændende!

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #2 Dato: 26 Oktober 2010, 14:28:47 »

Hej Tonie
Det gik godt nok hurtigt. Jeg har ellers hørt om ventetider på op til et helt år. Sommerfuglene er vel allerede begyndt at melde deres ankomst i maverne. Det bliver spændende, at følge jer. Alt godt ønskes her fra.
Kh. Vibeke
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
Camilla R.
Jr. Member
**

Beskeder: 55

Vis profil
« Svar #3 Dato: 26 Oktober 2010, 14:37:27 »

Hej Tonie,

Held og lykke med turen til Ameds.
Jeg er selv netop hjemvendt derfra, og det har været alle pengene værd!

Så pøj, pøj med det hele.

Camilla
Logget

Diagnosticeret sept 2008. Attakvis sclerose. Symptomer siden 2001. Funktionsnedsættelser i højre side af kroppen. Har fået Tysabri i ni måneder. EDSS 3
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #4 Dato: 26 Oktober 2010, 17:35:51 »

Tak for alle gode ønsker.  Smiley
-
Vibeke:
Ja, det er gået meget stærkt.
Jeg sendte første mail til Ameds for 2 uger siden, efter 3 dage kom mail med skemaer, som vi udfyldte og returnerede, - så gik der 1 uge, så kom der tilbud om en tid om 10 dage, men vi skubbede den så til december, for der er lige nogen prktiske ting der skal ordnes. Den der med 1 års ventetid,tjaa??? Spørgsmålstegn
-
Nu går tiden med at skrive to-do-lister, finde hundepension, finde flybilletter, melde ferie på job, orientere familie og venner osv. osv....Godt at jeg kan holde mig beskæftiget... Rullende øjne
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #5 Dato: 30 November 2010, 10:09:30 »

Så er der 1 uge til vi skal afsted til Polen. Gæt lige, hvem der følger vejrudsigterne intenst. Vred
Nå, vi krydser fingre... Blink
For at have et sammenligningsgrundlag, har vi lavet en liste over Toms tilstand dd. Både fysisk og psykisk.
Vi har lavet 2 lister. En Tom har lavet, og en jeg har lavet. Vi oplever tingene/generne meget forskelligt jo... Tunge
Jeg vender tilbage med nyt, når vi er retur.
Vh Tonie
Logget

Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #6 Dato: 30 November 2010, 11:25:03 »

Husk også at optage noget video, så i kan sammenligne gang, holdning, forskellige bevægelse, (bøje arme, løfte ben) alle de ting han har svært ved nu, optag også gerne noget tale, så man bagefter kan høre forskellen i ord der bruges og den hastighed der tales med. Videofilm så de samme bevægelser efter 3 mdr, 6 mdr. osv. Jeg har film fra før og efter 6 mdr. hold da op en forskel.
Rigtig god tur
hilsen Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #7 Dato: 06 December 2010, 10:04:15 »

Smiley Så er det i morgen vi tager afsted.
Sommerfuglene i maven er begyndt at få vokseværk i vingerne, hvad skal det ikke ende med. Rullende øjne
Nå, skal lige have overstået sidste arbejdsdag, så jeg kan gå igang med at pakke........
Vi høres ved om 1 ugestid
Logget

sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #8 Dato: 06 December 2010, 16:09:56 »

Hej

Held og lykke med rejsen til Ameds Tonia. Vi tager af sted på torsdag og skal også være i Sobieski.
Jeg håber vi ses der. Ønsker det bedste for dig og din kæreste.
Jeg skal ti undersøgelse på fredag.
kærlig hilsen
Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #9 Dato: 06 December 2010, 16:26:59 »

Held og lykke til jer begge. Jeg er lidt nysgerrig - hvor meget koster det hos Ameds for tiden? Er de også oppe i 10.000 euro ?  Chokeret Chokeret  Chokeret

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #10 Dato: 06 December 2010, 16:45:00 »

Hej Tom og Tonie.
I må have en rigtig god tur.....i næste uge er det min tur.  Smiley

Christian:
Prisen indtil 31.12.2010 er:
1.795 Eur for scanninger
3.995 Eur for Angioplasty
995 Eur for kontrol 3 - 6 mdr. efter behandling

Vh. Tut
« Sidste ændring: 06 December 2010, 16:50:56 af Tut » Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #11 Dato: 06 December 2010, 17:15:37 »

Tak Christian
Jeg tager min bærbar med.
Skal nok give besked efter behandling. Det bliver først næste uge.

Hilsen Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
Ann
Sr. Member

Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #12 Dato: 07 December 2010, 13:51:44 »

På mine papirer står der, at nuværende pris er gældende indtil 31.01.11.

Og priser på undersøgelse, liberation og kontrol stiger tilsammen ialt ca. 1.000 euro.
« Sidste ændring: 07 December 2010, 14:33:49 af Ann » Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #13 Dato: 07 December 2010, 18:26:11 »

Rigtig god tur alle 3stk..... Der er på vej til undersøgelse og evt. op. Meget spændende at høre om jeres oplevelser....... :-)

Hilsner Leif...
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #14 Dato: 10 December 2010, 18:12:30 »

Hilsen fra Warszava.
Nu er vi retur på hotellet, efter et godt forløb på Ameds. Det viste sig at Tom var meget asymetrisk. Hans højre side var kun lidt forsnævret, på et kort stykke, men havde turbulent flow og reflux. Hans venstre side var 80% lukket, over en længde på næsten 4 cm. Så nu sidder han her med en 6 cm lang stent i venstre side, og har det fint.  Smiley
Umiddelbart kan han sige, at hans "glasklokke" "Tågehjerne" er væk, og han har ingen hovedpine... Grin
Det var hans primære håb, det med hovedpinen altså...Den har været kronisk i 7 år.
Udefra set, kan JEG sige, (og flere af hans medpatienter med), at hans tale er blevet tydeligere, - hans mimik er blevet afslappet og "glat", hans øjne er vidtåbne og klare, hans energi og "nærvær" markant bedre.
Så nu vil vi bestille noget roomservice....for hospitalets mad, - var noget nær uspiseligt.... Cool
I hører mere hen ad vejen.....
Logget

Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: