MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:39:45

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Immigration og MS ???
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Immigration og MS ???  (Læst 711 gange)
Satori
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 78

Vis profil
« Dato: 04 November 2010, 09:02:09 »

Under høringen i går, kom PSS med et udsagn om, at der kunne være en sammenhæng mellem immigration og udviklingen af MS.
Er der nogen der har hørt om dette før???  Spørgsmålstegn
evt. kan pege i retning af nogen links Spørgsmålstegn
Vh Tonie
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Bertha
Newbie
*

Beskeder: 7

Vis profil
« Svar #1 Dato: 04 November 2010, 10:26:39 »

Så vidt jeg er orienteret, Da MS ikke er så udbredt i en anden verdensdel end vores, så kunne vi have undgået sygdommen hvis vi var emigreret til denne verdensdel inden vi blev teenagere...... om det så har med sol, miljø, mad, eller WTF der ligger til grund for dette, tja det kan vi jo kun gisne om... Rullende øjne
Logget

Attacvis siden 2003. Aner ikke hvad EDSS er for en størrelse. Har et positivt livssyn og mener at vi mennesker altid har et valg.... Ikke at vælge er også et valg ;-)
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #2 Dato: 04 November 2010, 16:15:36 »

Hej
Det er sådan at F.eks. i Fransk vestindien er der ingen der har MS, dog forekommer det blandt dem der har været på "fastlandet" Frankrig, f.eks. for at studere se link + vedhæftede PDF, og find evt. selv flere.
http://www.jns-journal.com/article/S0022-510X%2807%2900446-7/abstract
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19520388

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 04 November 2010, 16:47:30 »

Et eller andet sted, vist på Scleroseforeningens side, har jeg læst at Sclerose kom fra Færørerne som igen blev besøgt af nogle engelske soldater på et tidspunkt.

Da Sclerose jo kan være arveligt, kan jeg kun forstå det sådan, at det kan udbredes igennem opblanding af folkeslags gener, hvor de defekte gener så går i arv, videre til nye generationer.

Hvad der så kan skyldes at de gener udløser Sclerose, kan man jo filosofere over imens man læser dette link.

http://sify.com/news/scientists-discover-new-target-for-multiple-sclerosis-news-international-kk0rasajbed.html

Defekter i axonet (nervefibret) som kan lede ioner (elektriske impulser) på afveje. Hvis man ser axonet som en blodfyldt kanal som leder og afleder ioner, så er tanken om, at fiberen er særlig følsom over for trykpåvirkning meget nærliggende, da passagen igennem en membran jo er trykpåvirkelig.  Tunge
Logget
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #4 Dato: 04 November 2010, 18:02:50 »

Eeejj Per Altså

Historien vedr. Færøerne er :
MS var et ukendt fænomen på øerne indtil britiske soldater kom dertil under 2. verdenskrig. I kølvandet deraf begyndte der at opstå MS tilfælde på Færøerne. Denne frekvens er nu dalende igen, men giver jo klart en indikation af at der er noget virus med i billedet (så mange var der altså heller ikke der fik børn med soldaterne).

Dette mest skrevet for at gendrive påstanden om at MS kommer fra Færøerne !!

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Anette
Newbie
*

Beskeder: 19

PPMS 2007

Vis profil
« Svar #5 Dato: 04 November 2010, 18:29:01 »

Hej

Jeg har læst et sted, at sclerose findes mest hvor der er tempereret klima.

Anette
Logget

PPMS - var hos Vogl 12. juli 2011 og har små forbedringer.
2 måneder efter ccsvi fortsætter progression
per west
Gæst
« Svar #6 Dato: 04 November 2010, 19:39:14 »

Hansi, Hansi...

Jeg følte mig inspireret af denne udsendelse som jeg sad og hørte på min færd til det lidt mindre inspirerende møde med lægevidenskaben i Kbh.

http://www.dr.dk/P1/Videnskabensverden/Udsendelser/2010/10/20101026092430.htm

Heraf fremgik det, at gener som ved en fejl er blevet misdannede, fortsætter med at sende deres fejlkoder afsted til nye celler, som så misdanner reparationssystemet i nye generationers afkom.

Så måske, hvem ve, er der en fejl i nogle menneskers Blod/hjernebarriere, som kan gå i arv.

Barrierefejl som gør at f.eks Ebstein/Barvirus kan finde ind og gøre skade på vores kredsløb. Jeg har læst eller hørt, at et stort antal (23 var det vist)af de virusser som er blevet undersøgt som en mulig kandidat for at kunne udløse sygdommen, også findes hos raske patienter, uden at dette får konsekvenser..  Smiley
Logget
Michael B.
Jr. Member
**

Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #7 Dato: 04 November 2010, 19:48:29 »

http://www.mult-sclerosis.org/ms_world.html
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #8 Dato: 04 November 2010, 20:07:13 »

Tak for alle svar.  Smiley
Blev fanget af det, fordi Tom boede og arbejdede 15 år i Afrika, og var dernede, da han fik de første symptomer.. støt
-
I forbindelse med "al jernet i hjernen", så har vi da vendt tanken, at: En sommer for 6-7 år siden, tilbragte vi på en ødegård i Sverige, uden indlagt vand, dvs. det skønneste ekstremt jernholdige røde grundvand i brønden, og den ferie blev afbrudt da Tom fik sit, til dato, største og mest ødelæggende attak!!! Spørgsmålstegn Makes you wonder.....
-
Nå, men første rate er betalt til Ameds, og flybillet og hundepension er på plads, så nu kan det kun gå for langspmt.... Blink
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #9 Dato: 04 November 2010, 20:50:17 »

Nu er MS noget som også rammer børn desværre. Så Miljøfaktoren kan ikke have påvirket dem så meget, som dem der får det som 60. Eller kan den??
Arvelig betinget, F.eks. CCSVI? hvorfor skal nogen påvirkes i mange år, og nogle i få år, hvis det er arveligt, så har man det jo fra fødslen, eller ikke?
MS, der er for mange "hypoteser", og for lidt fakta. Immunforsvars teorien er ikke bevist, det er kun stadig en teori. CCSVI er er ikke bevist, at det er en årsag, det er så heller ikke bevist at det ikke er. Hvide pletter, er faktisk heller ikke helt bevist, at have sammenhæng med MS. F.eks. er en del af de mediciner de putter i os, godkendt på at der ikke var sygdoms aktivitet, at se på MR scanninger, men kigger man over 12 år, er der ingen forskel på, hvor slemt man er ramt af MS, med medicin, eller uden.
Men det taler man ikke om.
Nogen kan have 2 pletter og sidde i kørestol. Andre en total tilplakket hjerne, og kun have lidt snurren i lillefingeren.

Så hvorfor, hvordan og hvorhenne?

Se f.eks. her vedr. børn og MS.
http://www.usatoday.com/news/health/2002-12-03-ms-usat_x.htm
http://www.abilitymagazine.com/MSinChildren.html
http://www.guide4living.com/multiple-sclerosis/children.htm

¿¿Bent¿¿
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #10 Dato: 05 November 2010, 09:59:34 »

Jeg er godt klar over at MS er mere tilstede i nogen dele af verden end andre......Jeg forstod bare PSS sådan, at udviklingen i sygdommen kunne ændres, - både til det bedre og til det værre, - i forbindelse med immigration. Og den har jeg ikke lige hørt før...
Logget

Michael B.
Jr. Member
**

Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #11 Dato: 05 November 2010, 10:37:19 »

Jo den er god nok.

Hvis man flytter til det nye område inden man bliver teenager overtager man det nye områdes risiko, hvilket indikerer, at miljøfaktorer spiller en stor rolle for udviklingen af sclerose. Kost og solpåvirkning ligger lige for og er til at kompensere for, men der kan også være tale om infektioner og andre endnu ukendte miljøfaktorer.

Jeg husker ikke hvor jeg har læst om det, men så vidt jeg husker har der også været en notits om det i Scleroseforeningens blad på et tidspunkt.

Edit: Jeg prøvede lige at google "migration change risk sclerosis" og der kommer en del gode links man kan arbejde videre med, hvis man vil dykke ned i det.
« Sidste ændring: 05 November 2010, 10:54:54 af Michael B. » Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
per west
Gæst
« Svar #12 Dato: 05 November 2010, 12:50:49 »

Det må jo så igen være det D-vitamin som genereres af sol som spiller ind.. Gad vide hvordan fordelingen er i de enkelte stater i USA, for der har de alt fra gråvejr og tempereret klima, til nærmest subtropisk.  Spørgsmålstegn
Logget
Satori
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #13 Dato: 05 November 2010, 14:20:41 »

Per> Hmmm, Tom havde boet, nærmest direkte på ækvator i 4 år, da han fik de første symptomer. Mere sol kan men vel næsten ikke få..  Spørgsmålstegn
Tonie
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: