MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:40:31

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  At slette sine indlæg.......
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 4 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: At slette sine indlæg.......  (Læst 2268 gange)
Vibs1
Gæst
« Dato: 06 November 2010, 23:22:09 »

...
« Sidste ændring: 17 November 2010, 17:50:54 af Vibs1 » Logget
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 07 November 2010, 07:23:22 »

Det som er skrevet er skrevet, så det gør det ikke usagt at det så efterfølgende bliver slettet. At der ellers løbende kan redigeres i ens egne indlæg, er meget praktisk, og giver muligheden for at få formuleret det man har på hjerte, så godt som det er en muligt.

MSForum er jo, foruden blot en hjemmeside, også en slags "wikipedia for MS-forskning", hvor ens teoretiske forskning på egen krop, kan blive videregivet, og forskning og erfaringer ændrer sig løbende, og gør det praktisk at kunne redigere løbende.

At så nogle mener at der skal slettes, er en uvane, men meget godt hvis ellers ikke det bruges bare i frustration.

Og så er det praktisk, fordi man så kan skrive længere afsnit uden at teksten hopper som den gør i explorer 8, efter ca. 10 linier. Hvis teksten begynder at hoppe, så er det bare at sætte sit indlæg ind, og så trykke på retteknappen, og fortsætte det man var igang med at skrive.
Logget
Vibs1
Gæst
« Svar #2 Dato: 07 November 2010, 10:01:23 »

...
« Sidste ændring: 17 November 2010, 17:51:43 af Vibs1 » Logget
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 07 November 2010, 13:24:30 »

Jeg har dage hvor jeg er knap så klartseende som andre dage, så set i det lys, kan det være en god handicaphjælp såfremt man så kan gå ind og rette sit indlæg til.

Nu afhænger meget jo af hvordan så man bruger funktionen, hvorvidt det kan anses som et gode eller ej.

Der hvor jeg synes det er noget møj, er der hvor folk nærmest presses til at slette indlæg som ikke lige falder i andres smag.
Logget
Vibs1
Gæst
« Svar #4 Dato: 07 November 2010, 20:03:25 »

Øv at man vil gøre det på den måde, men jeg vil  så trække mig stille og roligt ud fra denne velstyrede side igen......  Chokeret

Logget
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #5 Dato: 07 November 2010, 20:10:04 »

Jeg kan forstå dine holdninger og hvad du mener Vibs, men inden du trækker dig skulle du måske give det en chanse og se om du reelt har et problem, eller om du ikke foregriber begivenhedernes gang, jeg har brugt en del tid på denne side, og har aldrig oplevet at det omtalte har været et problem.....

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Vibs1
Gæst
« Svar #6 Dato: 07 November 2010, 20:21:02 »

Jeg har erfaret, at jeg har et problem - i den sidste tråd jeg læste, var der en som følte sig tvungen til at trække et/nogle indlæg væk, hun blev "jaget" til det og måtte ind og skrive, at NU var det/de slettet...

Det er da overhovedet IKKE fair, at der sidder "smagsdommere" og kan "beordre"andre til at slette indlæg... det er SÅ utroværdigt, at være bruger af et forum, hvor man kan læse en debat, og pludselig - vupti - så er indlæg rettet eller slettet...

I alle de andre fora jeg kommer i og kender til, da er det TOTALT no go at gøre, man har end ikke muligheden...

Men fint for mig, hvis i andre kan leve med det - jeg kan ikke. At nogle skal sidde og "beordre" andre til det og dermed totalt styre en debat -  nej - jeg bliver nød til at stå af, til man får en anstændig og respektfuld holdning til læsere på dette forum...
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #7 Dato: 07 November 2010, 20:43:43 »

Hej Vibs

Jeg forstår dine bekymringer. For at fair skal være fair - så laver jeg nu en afstemning - om man skal kunne slette sine indlæg eller ej.

Så vidt jeg ved har det ikke givet anledning til problemer at man kan slette sine indlæg - men hvis du kan give et eksempel på det modsatte?

At man kan ændre sine indlæg mener jeg er helt ok. Vi er nogle herinde som ikke tænker klart hele tiden, så det er rart at kunne synes jeg. Det er klart at det kan være et problem at man kan rette sine indlæg så det ser ud som noget andet en det var oprindeligt - men helt ærligt - det er voksne mennesker som er herinde, og vi er ikke politikere, men patienter som er her med et fælles formål - at snakke om MS.

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Vibs1
Gæst
« Svar #8 Dato: 07 November 2010, 20:57:49 »

Christian - for mig har det ikke noget med voksne mennesker at gøre, og skulle man virkelig se det sådan, så er det vel SÅ voksne mennesker, at man kan se gennem fingere med et indlæg, som måske ikke er heeelt så gennemtænkt som man gerne ville. Man kan vel bare lave et tillæg til det, hvis man har ændret holdning...

Men - jeg skal under ingen omstændigheder forsøge at ændre på noget, for jeg kan jo gebærde mig andre steder, blev blot SÅ overrasket i en tråd, hvor man ville presse en til at slette indlæg.. det er jo tydeligvis fordi, vedkommende som så skulle slette indlæg, ikke havde den rigtige holdning, men skal forumets holdning styres af nogle (måske få - måske mange) stærke brugere, som må bestemme, hvad der må stå?...

Det er jo helt okay, hvis det er det som forumet vil, men blot ikke det som er "normalt" på et internet forum og ikke noget jeg kan handle under. Og det er helt fint for mig, hvis i kan sådan, så kan jeg sagtens finde andre græsgange...

Men en fair og fri debat, kan man altså ikke have, hvis nogle stærke, presser andre til at fjerne deres indlæg...

Logget
Besse
Gæst
« Svar #9 Dato: 07 November 2010, 21:03:18 »

Jeg blander mig ikke så tit,men jeg vil give Vibs ret!!
En  
del har forladt eller rettere blevet presset ud af dette forum..
Hvis man stiller kritiske spørgsmåltil CCSVI er er man nærmest forrædder.
Der er flere nye som følte sig preset til at forlade dette forum,,De havde så mange ting som nydianosticerede ,som de havde brug for at få vendt med  andre..Men det er ikke lige dette sted . Og det er rigtig ærgerligt!!!
Logget
aw
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #10 Dato: 07 November 2010, 21:15:54 »

Enig. Jeg synes vi har brug for også de kritiske sider, fordi der jo desværre ikke er et facit ENDNU og måske kommer det aldrig. Der er jo også brug for at man kan dele sin tvivl.

Og skriver man noget man fortryder, så kan man jo blot skrive det.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Lone
Jr. Member
**

Beskeder: 62

Vis profil
« Svar #11 Dato: 07 November 2010, 22:12:25 »

Ikke fordi jeg ikke tror Besse har ret, men jeg blev rigtig ked af at læse, at der er nogen som helst der har følt sig presset ud af MSforum. Det kan vi ikke være bekendt, som en anden kendt dansker engang har sagt. Hvis dette er et debatforum, er det vel meningen at alle har ret til at komme med spørgsmål, om det så være sig kritiske eller ukritiske.

Jeg må sige at jeg heller  ikke er tilhænger af at kunne slette sine indlæg. Jeg mener også vi er voksne mennesker der , som i ethvert andet forum, bliver nødt til at acceptere at man kan komme til at skrive noget, som man fortryder senere hen. Sådan er livet, og skulle det gå hen at ende med at give fatale følger for den enkelte, er jeg næsten sikker på at Christian kan være behjælpelig. Ellers er den vel ikke længere end, at man kan komme med en korrektion hvis man fortryder noget. Det er nemlig menneskeligt at fejle...

Venligst

Lone

Logget

SPMS - diagnose december 2005. Selvtestet til en EDSS på mellem 6.5 til 7. Veneudviddet i Frankfurt hos Bildgebene Dianostik 1/2 2011.
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
« Svar #12 Dato: 08 November 2010, 10:32:36 »

Jeg kan godt som Per se det praktiske i, at man kan ændre/slette i egne indlæg, men som han skriver, så bliver det sagte(skrevne) ikke usagt. Det sætter spor. støt

Nu har jeg dog fulgt med her i lang tid, og som Leif mener jeg ikke, at problemet har været så udtalt. Selv om der er røget et par finker af panden, som det hedder på nudansk. Blink

MEN er det virkelig sådan, at nogle føler sig uvelkomne og kyste væk fra vores debat, så må det ændres. I ekstreme tilfælde er jeg sikker på, at vi kan få hjælp af Christian, ellers må vi lave et tillæg til det tidligere indlæg.

Det kan måske også få os "vokne mennesker" til at tænke os om en ekstra gang, inden vi trykker på "gem".  Blink

Når jeg har skrevet længere indlæg, har jeg skrevet dem i Word, gennemarbejdet dem, og så kopieret dem hertil.

Jeg er ikke sclerosepatient, men en ældre dame kan sandelig også godt have problemer med tankevirksomheden.  Rullende øjne

Efter nogen overvejelse stemmer jeg for ændringen.

Ha' det godt.

Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
« Svar #13 Dato: 08 November 2010, 10:35:42 »

Altså for ændringen til, at vi ikke kan slette/ændre.

Nu var den allerede gal med tankevirksomheden og udtryksmåden. Grin
Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
per west
Gæst
« Svar #14 Dato: 08 November 2010, 11:11:42 »

Og det gør jeg ikke. Dette er en side for handicappede, og der må raske pårørende så affinde sig med at der er lidt andre muligheder end hvad der er på de sider som er lavet for de normale raske.

F.eks ville jeg ønske samme funktion var at finde på Scleroseforeningens debat, for der er ikke noget som ødelægger et indlæg så meget, som ikke at kunne rette en åndsvag stavefejl.

Så bliver fejlen vurderet mere, end det som der egentlig blev skrevet. F.eks ordet sameritan..... Ups... samaritian. Ikke nemt at blive enige i dette spild... Ups. spil.

Til gengæld kan der jo så indføres et regelsæt for alm. god tone, og herunder hører ikke at tryne andre ud, fordi de ikke mener det samme som en selv.

Det er forbudt at bede nogen om at slette sit indlæg, med mindre man er Webmaster eller mig... Rullende øjne
« Sidste ændring: 08 November 2010, 11:28:02 af per west » Logget
Sider: [1] 2 3 4 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: