MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:47:58

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Hypotese!
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Hypotese!  (Læst 580 gange)
Besse
Gæst
« Dato: 10 November 2010, 22:07:36 »

Når nu veneudvidelse bliver godkendt hvad så???Der er ca 10000 med MS Alle kan ligesom ikke blive behandlet på èn gang.Hvordan skal der prioriteres???Og hvor mange penge mon der kan frigøres til behandling???
Er det de rødhårede først??
Er det de yngste først??
Er det de nydianostiserede??
Er det de der har haft diagnosen længst??
Er det de arbejdsduelige??Det er de samfundet får mest for pengene for. at behandle Rullende øjne
Hold op der vil blive krig Grin
Logget
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #1 Dato: 11 November 2010, 08:12:53 »

Det  burde være dem der er hårdest ramt.

Men er lidt bange for, at det bliver dem der er rigest først, med den regering vi har i øjeblikket! Og de vil helt sikkert også sørge for, at dem der ikke kan vise, at de har boet i Danmark i 3 generationer, kommer sidst i køen. Blink
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
per west
Gæst
« Svar #2 Dato: 11 November 2010, 10:17:50 »

Jeg tror vi vil blive overhalet indenom, for så vidt jeg husker fra nogle af mine mange skrivelser til Sundhedsstyrelsen, så vil vores regering være nødt til at åbne noget mere op for sundhedsydelser som en vareydelse der ikke må pålægges handelshindringer.

Og hvis ellers det er korrekt, iflg. Dr. Simkas udsagn under høringen, så er CCSVI-behandling jo accepteret af det Polske Sundhedsvæsen.

Så det vil nok blive noget med, at de som ønsker at modtage behandling, kan få refunderet en del af de omkostninger som de har ved at tage til udlandet og lade sig behandle for det manglende blodomløb i deres hoveder.
Logget
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #3 Dato: 11 November 2010, 11:59:12 »

Nu skriver jeg noget, som meget sandsynligvis er i stærk modvind Blink

Men vil det blive aktuelt med CCSVI indgrebet her i DK, har jeg intet imod en mindre brugerbetaling..
Det ville så nok kunne komme hurtigere i gang Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
aw
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #4 Dato: 11 November 2010, 12:03:09 »

Du har sikkert ret at i at den kommentar vil afføde en del modvind.
Og det skal den også! Der er ikke brugerbetaling på behandlinger i DK og hvorfor skulle det så indføres, fordi man har sclerose? Det lyder da ikke som en mulighed i mine ører.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
per west
Gæst
« Svar #5 Dato: 11 November 2010, 12:09:04 »

Danmark er jo et meget komprimeret system, hvor mange læger bijobber på privathospitaler, og ellers har deres virke i offentligt regi, så de tør simpelthen ikke overskride de snævre grænser for hvad der anses som god intern moral, læger imellem, af hensyn til deres karriere.

Man kan jo se hvad formanden for DFIR skriver. De vil kun udføre behandling såfremt det er godkendt af DMS og Sundhedsstyrelsen.

Som min egen praktiserende læge sagde. Først kommer hensynet til lægerne, så til sygeplejerskerne og så først kommer hensynet til patienten.
Logget
Vibs1
Gæst
« Svar #6 Dato: 16 November 2010, 15:41:33 »

Ann - jeg tænker som dig, at man godt kunne lægge et beløb på, som man selv skulle betale... det er umiddelbart min holdning, såmænd også med så mange andre ting. Men så kommer den gnavende orm om, at det vel ikke er rimeligt, at vi er verdens mest skatteplagede land og alligevel sniger de bruger betaling ind alle vegne...
Bla. har man gjort det ved sterilisation, det koster kassen nu - men jeg har ikke umiddelbart observeret nogen skattelettelse over det....

Så jeg er temmelig tvedelt på området  Smiley
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: