MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:53:46

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  CCSVI i danske medier.
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: CCSVI i danske medier.  (Læst 616 gange)
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.564

Vis profil
« Dato: 12 Februar 2010, 12:43:33 »

Her kan vi bringe hvis/når der kommer omtale af CCSVI i de danske medier.

Apropos, er der ikke nogen af jer fra Sjælland, der kunne kontakte "Go'morn TV" eller "Go' aften" og komme ind og snakke om det? De er vist altid på udkig efter nye indslag, og det ville komme ud til mange. Jeg bor desværre for langt væk til at det er aktuelt.

Hvem har ellers ideer til medierne?

Lisa
« Sidste ændring: 12 Februar 2010, 14:09:39 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #1 Dato: 12 Februar 2010, 12:47:13 »

Jo det kunne være en fin ide - jeg har tænkt på det.

Jeg kunne godt tænke mig at se de rigtige tal fra Buffalo først, så man har noget at banke en eventuel "ekspert-neurolog" i hovedet med - hvis de kunne finde på at invitere en sådan.

Jeg har også overvejet lægens bord - han kunne evt følge en af os fra diagnose til operation og efterfølgende vise hvordan vedkommende har det efter en mds tid.

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Per West
Gæst
« Svar #2 Dato: 12 Februar 2010, 13:05:52 »

Jeg skrev et langt indlæg til lægens bord, på DR1 hjemmeside, og fik et autosvar tilbage, at de havde indstillet udsendelsen efter 10 succesfyldte år, så min fine skrivelse var pist væk og borte...
Logget
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 12 Februar 2010, 13:22:52 »

super.... Det er nok fordi de kører DR-Båndsløjfe indtil de har betalt af på deres nye hus.

christian
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 12 Februar 2010, 14:13:46 »

Ja, Christian. Hvis det skulle lykkes nogen at komme i TV, så skal vi være forberedte på, at der måske også er "fagfolk" tilstede, enten læger eller fra Sklerose foreningen, og så gælder det om at have argumenterne i orden. Der skal en grundig forberedelse til. Hvem melder sig?

Lisa
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Per West
Gæst
« Svar #5 Dato: 12 Februar 2010, 15:08:17 »

Der skal terpes meget, for at kunne mache en ekspert, og så vil det være bedst, hvis vi har resultater fra Buffalo, samt 27 patientberetninger af reel karakter. Det er det faktuelle, som vi skal vinde på, og problemet som jeg ser det, er nok, at de som virkelig er motiverede for at lade sig operere, også er dem som er nået så langt ud i forløbet, at nervebaner er gået til grunde, og ikke nemt regenererer uden stamcelleterapi og lignende.
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 12 Februar 2010, 15:22:21 »

Ja, vi skal have fakta på rede hånd. men jeg tvivler på, at nogen læge/neurolog vil stille op i TV. Men måske en fra scleroseforeningen,  men det  er ikke en "ekspert" på samme måde. Men vi ska lvære velforberedt på forhånd. Hvem vil??

Lisa
Logget

Per West
Gæst
« Svar #7 Dato: 12 Februar 2010, 15:37:21 »

Grunden til at jeg tøver, er at mit handicap er mest udpræget hvad angår det kognitive, så jeg er bange for at komme til at tale i cirkler og vrøvle. Ellers ville jeg godt, men det skal jo være en overbevisende argumentation som skal forelægges på kort tid.  Spørgsmålstegn
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 12 Februar 2010, 17:14:32 »

Hva' siger du Christian? Er du frisk? Hvem ellers fra Sjælland?

Lisa
Logget

christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 12 Februar 2010, 18:04:17 »

Jeg er frisk. Helt klart.

MEN - jeg vil gerne vente til vi har nogle flere fakta fra Buffalo - jeg synes  det er en halv-tynd kop the de har givet os indtil videre. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere tal - fx fordelt på patientgrupper.

Er der ikke noget med at de snart skal præsentere resultaterne til en konference? Eller er der langt tid til det?

christian
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 12 Februar 2010, 18:08:27 »

Der kommer mig bekendt ikke mere fra Buffalo før april.

Lisa
Logget

christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 12 Februar 2010, 21:28:41 »

Nå okay. Men vi kan måske håbe på en kommentar fra Zamboni eller flere kommentarer fra ham fra Buffalo (Dr Zhivago eller hvad han nu hedder - haha).

christian
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: