MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 00:54:53

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Brian liberated i Indien 09.11.2010
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Brian liberated i Indien 09.11.2010  (Læst 1668 gange)
BR
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 109

Vis profil
« Dato: 12 November 2010, 16:09:02 »

Hej alle

lige en kort besked fra mig i Indien. skriver fra en computer nede i kælderen på hotellet. Jeg er blevet liberated. 2 forsnævringer. En på hver side. En mærkelig lyd ved øret under operationen. Har ikke de store forbedringer. Har dog ikke mange skavanker  Lidt bedre balance siger lægerne, men nu har jeg fået sat en prop i min sclerose og blodet løber korrekt. Til jer som skal til Indien. I skal glæde jer. Super godt sted og de har styr på tingene.  Skriver lidt mere når jeg kommer hjem

Hilsen Brian            
« Sidste ændring: 16 November 2010, 10:02:16 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 12 November 2010, 16:53:43 »

Super Brian - tillykke! Jeg har tænkt på hvordan det mon gik dig  Smiley

Glæder mig til at høre mere fremover.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Bedste
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 8

Vis profil
« Svar #2 Dato: 12 November 2010, 18:27:31 »

Hjertelig tillykke ... pøj pøj fremover.

Kærlig hilsen
Anne  Kys Kys
Logget

Atakvis MS, dianose 2008,
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #3 Dato: 12 November 2010, 19:38:09 »

Tillykke Brian     
Ønskes du af Vibeke  Smiley
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
per west
Gæst
« Svar #4 Dato: 12 November 2010, 20:37:48 »

Det er bedre at forebygge end at helbrede, og det er måske det du har gjort, Brian. Tillykke med det. Spændende at se hvad der kan komme hen ad vejen når bufferkapaciteten er forbedret.  Smiley
Logget
Schmoldt
Newbie
*

Beskeder: 15

Vis profil
« Svar #5 Dato: 12 November 2010, 20:47:09 »

Hey Brian tillykke med en veloverstået o.p
glæder mig også til at opleve det hele i næste uge..
Er spændt på om jeg overhovedet har ccsvi.. Rullende øjne
Logget

Første attack 97 dx 01. gående. edss: 3,5 Har fravalgt medicin har forsøgt. Med på tur 2 til Indien.
Michael B.
Jr. Member
**

Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #6 Dato: 14 November 2010, 13:22:02 »

Også tillykke fra mig. Det skal nok vise sig at have været en god investering på lang sigt.
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #7 Dato: 14 November 2010, 14:10:13 »

Herligt Brian.... :-)

Håber så bare det var slut med yderlige læsioner hos dig pga. ms. kunne være fantastisk ikk....... :-)

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
BR
Full Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 16 November 2010, 11:52:17 »

Del 2 - 16.11.2010

Tilbage i kolde Danmark, efter en uge i den indiske varme, smog, fattigdom, hjælpsomhed, søde mennesker og dygtige læger.

Dag 1 gik med indskrivning/indlægges sig på hospitalet. En masse test som kognitive prøver,  balance og styrkeprøver skulle jeg igennem for at de kan tjekke hvordan du har det nu og efter indgrebet. Blodprøver blev der taget en del af og besøg af lægerne, som skulle høre min MS historie

Dag 2. Diverse scanninger og klargøring til evt. operation senere på på dagen. De fandt forsnævringer på begge sider af min hals. Min venstre side var mest lukke. Klargøringen bestod af en barbering ved lysken og man ikke må spise og drikke op til operationen. Endelig klar til operationen . Jeg har ikke helt styr på det tidsmæssige, men vil skyde på ca. 2 timer tog hele operationen. En operation som ikke gør ondt, men man mærker ballonen/wireren når lægen laver indgrebet. Ballonudvidelsen mærker man også og jeg havde på et tidspunkt en lyd ved mit venstre øre som noget vand der løber i ca. 2 sek. Efter operationen skulle der en forbinding på ved lysken og den kære sygeplejeske blev ved med at presse på forbindingen, som jo er tæt på min blære.                            
 Nøj hvor skulle jeg tis. Kom over på min seng, fik en plastikflaske som jeg kunne tisse i. Nøj hvor var det godt. Bedre end ... Så var det bare med og ligge stille de næste 6 timer. Efter de 6 time måtte jeg vende mig, men stadig ikke gå rundt. Det blev nat og jeg faldt i søvn. Da jeg rejste alene sov jeg på en overvågningsstue hvor de holde øje med mig.

Dag 3 og 4 går med afslapning snakke med lægerne om selve operationen. (her er Lis også med et par gange) Du bliver tjekket i hoved og røv. Du kommer på styre/balanceprøver igen for at se om der er sket forbedringer og hvad du selv kan gøre når du kommer hjem. Ifølge lægerne er min balance bedre før/efter – fx hvis jeg lukker øjnene står jeg mere stille efter operationen.

Jeg har ikke de store skavanker. Jeg har taget denne ccsvi operation fordi jeg håber og tror det kan stoppe sygdommen. Det er lidt svært for mig på denne korte tid og vurderer hvad det har givet af  afkast og jeg har jo slappet af det meste af tiden. Normalt er jeg jo på arbejde og det kan give et andet billede. Lige nu kan jeg mærke det ikke brænder så meget under mine fødder og mit blodtryk og faldet lidt. Men igen jeg har ferie og det kan måske påvirke det hele.

Nu er jeg nok en af dem som kan klare det meste selv. Men hvor er det skønt Lis Wiberg er primus motor på denne tur til Indien. Hun har virkelig styr på sagerne og er til en stor hjælp til os som er indlagt på Medanta og gennem hele opstartsfasen af rejsen til Indien.

Slutlig vil jeg sige man kan forvente forbedringer med det samme. Men også der ikke kommer nogen. Men med tiden vil men kunne mærke små forbedringerne. Kan også ske du får forbedringer med det samme og dagen efter er tilbage til start. Det har noget og gøre med kroppen skal tilpasse sig. Bare man ikke tror efter operationen, at man kan gå på vandet.

Til alle Jer der skal til Indien Mendanta via Lis Wiberg. I skal glæde Jer der og styr på det.  

o
« Sidste ændring: 16 November 2010, 14:13:13 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
per west
Gæst
« Svar #9 Dato: 16 November 2010, 15:29:22 »

Tak for den gode beskrivelse, og dejligt at det som nu er blevet diskuteret op og ned ad stolper, endelig er blevet til en realitet.  Smiley
Logget
BR
Full Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 21 December 2010, 11:41:13 »

status 21.12.2010

Jeg mærker ikke de store udsving. Mærker lidt til mine fødder skifter mellem normal temperatur til varme. I perioder varme op af benene. Jeg havde nu ej heller forventet det store sus, da jeg ikke er så hårdt ramt af MS`en Mit håb er selvfølglig at operationen har sat en stopper for flere attaks og mere sclerose. Men det kan kun fremtiden vise.

En lille ting jeg har tænkt over om det har hjulpe på er min psoriasis. Normalt smøre jeg mine albuer en gang dagligt med en mild psoriasis crem. Det er ikke sket efter operationen og mine albuer er stadig fine.    

God jul og et godt nytår

hilsen Brian        
« Sidste ændring: 23 Januar 2011, 16:02:02 af BR » Logget

BR
Full Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 15 Januar 2011, 15:32:49 »

status 14.01.2011

Jeg er begyndt og mærke en varme i mine ben og fødder i perioder.  Det har helt sikkeret noget med ccsvi-operationen at gøre. Jeg er så småt begyndt og løbe igen og mine lægge er ikke ømme flere dage effter og jeg skal ikke stoppe op, fordi mine ben gør ondt. Jeg har stadig, som før operationen en mærkelig fornemmelse under mine fødder.  Jeg skal til min årlige samtale med min neurolog her i næste uge og vil fortælle at jeg er blevet ccsvi opereret.

Hvor ville det da være rart om man kunne blive tjekket her hjemme i DK  Forseglede læber

Hilsen Brian   
Logget

Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #12 Dato: 16 Januar 2011, 21:10:19 »

Hej Brian

Det er fantastisk, at du kan løbe igen uden smerter. FEEEDT.

Jeg håber også selv at kunne løbe igen - det vil være et sandt mirakel !

Er meget enig med dig i, at Medanta Hospital er et sted, hvor de virkelig har styr på tingene. Kan sidde her på hotellet i New Delhi et par dage inden turen går hjem og være helt glad for, hvor tryg man har følt sig i deres hænder.
Det betyder ALT, at de er så kompetente, venlige og service-minded. Damn, det nogen gange syge danske Sygehusvæsen kunne lære noget her. (Der er selvfølgelig også den meget væsentlige forskel, at Medanta er et betalingshospital).

Og ja, det er sgú sagt på godt jysk, træls, ikke at kunne blive tjekket for sin tilstand hjemme i DK. Men jeg er klar til at tage til Indien igen for at blive kontrolleret. Begynder at spare sammen straks jeg kommer hjem, tror jeg.

"Varme" hilsner fra Indien  Cool
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
sheri
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #13 Dato: 17 Januar 2011, 17:40:54 »

Hej Brian

Det er dejligt at høre du kan løbe Smiley Jeg har plan at prøve at cykle igen.  Det kunne jeg ikke i snart 5 år.
Jeg synes jeg har meget bedre balance, ikke perfekt men meget bedre efter Liberation Smiley
Mange hilsner
Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
BR
Full Member

Vis profil
« Svar #14 Dato: 21 Januar 2011, 21:32:04 »

status 21.01.2011

Jeg har i dag været på mit årlige neurolog besøg. (ny igen) Jeg blev tjekke igennem, som man nu gør hos sådan en. Fik fortalt at jeg har været i Indien og fået en ccsvi operation. Han tror ikke rigtigt på ccsvi teorien, men var lyttende og interesseret. 

Brian     
Logget

Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: