MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 01:16:31

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  "danmark" giver tilskud til CCSVI-opr.
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: "danmark" giver tilskud til CCSVI-opr.  (Læst 1714 gange)
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Dato: 30 November 2010, 16:53:40 »

Det lader til at 'danmark' giver 5.500 kr. i tilskud til CCSVI behandling, hvis man har været i Grp. 1 eller 2 i mere end 12 mdr. eller er i Grp. 5 med tilvalgsforsikring i mere end 12 mdr.

Man skal henvende sig senest 5 døgn før behandlingsdato og bede om en forhåndsgodkendelse. Derefter modtager man et brev med godkendelsen og instrukser om, hvilke oplysninger fakturaen skal indeholde.

Jeg ser frem til at få 5.500 uventede kroner på kontoen næste år  Humørgrin

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Michael B.
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #1 Dato: 30 November 2010, 20:28:20 »

Woo-hoo! Fantastisk!
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #2 Dato: 16 December 2010, 13:41:27 »

Hej,

Dette er da noget af en "bombe" i den aktuelle debat for / imod CCSVI i det etablerede system ! Det er da en form for blåstempling. Nu giver "danmark" sgú tilskud til CCSVI-opr.; også hvis man har været afsted. Gad vide hvad PSS (Per Soelberg Sørensen) og ikke mindst Sundhedsstyrelsen siger til dette Spørgsmålstegn

Tjek:

http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/2010/danamrk-giver-tilskud-til-ccsvi-operation.aspx

Mvh
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #3 Dato: 16 December 2010, 13:51:52 »

Hej,

Det er sgú fantastisk - jeg læste lige om det her ved middagstid, MEN glemte lige at tjekker om der var noget om det er på siden. Beklager, at jeg også har startet "nyt emne" med næsten samme overskrift. Jeg får lige "hag" til at fjerne det.

Men igen - det er da fornemt og noget af en blåstempling af CCSVI.

Er bare ked af, at jeg meldte mig ud af "danmark" før jeg fik konstateret MS. Ja, sådan er det jo så nemt at være bagklog.

Mange hilsner
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #4 Dato: 16 December 2010, 15:58:17 »

De 2 emner er nu flettet sammen.

Ja det er sørme en stor nyhed! Det må egentlig også betyde at dem af os med sundhedsforsikring kan få refunderet udgifterne til operationen. Der er jo allerede en herinde (Betty) som har fået penge tilbage fra Danica.

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Nina Ansbjørn
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #5 Dato: 20 December 2010, 22:21:09 »

Hejsa,

Så vidt jeg har forstået, giver Danmark alene tilskud til operationer i Europa, og altså ikke de ture, som f.eks. går til Indien.

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Michael B.
Jr. Member
**

Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #6 Dato: 21 December 2010, 22:56:31 »

Nå for søren, det var kedeligt.

Spørgsmålet er, om det ikke stadig bedst kan betale sig i Indien alligevel. Priserne i Europa er vist steget lidt.
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Nina Ansbjørn
Full Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: 22 December 2010, 09:19:28 »

Hej Michael,

Tja prisen på Medanta Hospital er ca. kr. 30.000,00 omregnet afhængig af kursen. Så skal du ha en flybillet til omkring kr. 5.000,00 pr. person.

Så i runde tal vil jeg skyde på, at det for en uge i Indien maks. vil komme til at koste kr. 40.000,00 for 1 person, og det tror jeg er at skyde lidt for højt.

Jeg har ikke regnet ud endnu, hvor meget rejsen stod mig og min bedre halvdel i, da vi var afsted, men for "sjov skyld" kan det være, at jeg gør det i min juleferie.

Priser i Europa er vist gennemsnitlig kr. 45.000 - 60.000 eller sådan noget?

Herudover skal man have haft tillægsforsikringen i over 1 år hos Sygesikring Danmark og hvis man så ikke har haft det, så skal man først til at have sådan en tillægsforsikring for at få tilskud, og så skal man jo så vente 1 år med at blive opereret.

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Satori
Jr. Member
**

Beskeder: 78

Vis profil
« Svar #8 Dato: 22 December 2010, 10:42:14 »

Kan da lige byde ind med en frisk Polens-pris. Vi var 2 afsted, her i starten af december, og alt incl. (måltider,lommepenge og alt) har turen stået os i 49.000. Og Tom fik 1 stent, så indgrebet kostede lidt ekstra. Så umiddelbart er der vist ikke den store prisforskel. Blink
Glædelig jul.
Tonie
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Nina Ansbjørn
Full Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 22 December 2010, 10:55:55 »

Tak Tonie,

Kender ikke rigtig så meget til priserne udover at jeg kan huske, at da jeg undersøgte de europæiske priser, synes jeg dengang, at det var for dyrt.

Var der ikke noget med, at prisen i Polen steg pr. 1. januar 2011?

Det kan godt være, at det bare er noget jeg bilder mig ind  Rullende øjne

Kh Nina
Logget

Satori
Jr. Member
**

Beskeder: 78

Vis profil
« Svar #10 Dato: 22 December 2010, 12:35:17 »

Hej Nina.
Som jeg har hørt det, så er det kun Simka der har sat priserne op, indtil videre. Samtidigt kan jeg se at ventetiden hos Ameds, nu er nede på noget der ligner 1 uge...Jeg er ikke i tvivl om at kvaliteten af behandlingen er lige høj, både i Indien og i Europa, så i sidste ende er det nok et spørgsmål om temperament, om man vil bevæge sig ud af Schengen.. Blink
God jul.
Tonie
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Farmor
Jr. Member
**

Beskeder: 93

Vis profil
« Svar #11 Dato: 11 November 2011, 13:11:15 »

Græder Ja, det er småt med støtten og forståelsen, så længe CCSVI ikke er anerkendt som en selvstændig lidelse af myndighederne. Græder

Til orientering for interesserede: Jeg har netop læst dette i "danmarks" blad.

"Operationsdækning."
"danmark" vil med virkning fra 1. januar 2012 undtage CCSVI-operationer (operation for sklerose), da denne operation fortsat er af eksperimentel karakter
.

Måske er der nogle, som vil fremskynde beslutning om behandling inden nytår? Spørgsmålstegn

Venlig hilsen
farmor

Logget

Pårørende til en med attakvis sclerose, diag. 2009
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: