MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 01:18:20

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Uretfærdigheden, længe leve!
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Uretfærdigheden, længe leve!  (Læst 808 gange)
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 208

Vis profil
« Dato: 03 December 2010, 10:16:40 »

Noget der har irriteret mig længe er, at jeg trækkes i pension for det min kone tjener.

Jeg får et tilskud fra en forsikring, lige nok til, at jeg kommer til at få et fradrag i min pension, og det er vel ok! Men, oveni det!

Min kone tjener: 16.700 om måneden, for 33 timer om ugen, som pædagogmedhjælper, det gør at min offentlige førtidspension nedsættes  med 12000 om året, kun på grund af min kones ”høje” løn(Jeg har lavet en beregning, hvor jeg kun har set på, hvad for et beløb, som min kone påvirker i fradraget).

Der er i forvejen fradrag, på grund af at man er gift, og det er også ok, man skal jo ikke betale licens, varme og vand 2 gange. Men hver gang min kone tjener 1000 Kr. nedsættes jeg med  300 Kr.  i pension. Hvorfor skal vi løbe 1/3 hurtigere end resten af Danmark??
Og for at det ikke skal virke uretfærdigt for de ”rige”, er det kun når ægtefællen tjener, mellem 137.000 til ca. 300.000, at der fradrages i pensionen. Derefter sker intet fradrag, så de fattige har fradrag af hele ægtefællens indkomst, og de rige kun for noget af deres indkomst.
Vi har tre børn, og kunne godt bruge de 12000 Kr.

Men efter at prøvet at råbe op, forskellige steder, presse gider ikke gøre noget, de syntes sikkert at det er ok.
Jeg har skrevet til alle partier, det var ikke alle der gad svare, Venstre gad ikke, og Konservative skrev, at jeg kunne læse om deres politik på deres hjemmeside, Socialdemokratiet skrev: de kunne da godt forstå det var svært, at få det til at hænge sammen, men vi vil dog ikke ændre lovgivning efter et regeringsskifte. Det er kun SF og enhedslisten, der vil have den lov lavet om.
Er det kun er mig,  i hele Danmark, der syntes at det er uretfærdigt??
Hvorfor skal vi som er ramt i forvejen, jeg kan ikke tilføje meget til familie dagligdagen, vores børn skal leve med, at de har en forælder der er kronisk syg.
Hvorfor kan vi ikke få lov til at arbejde os ud af vores bl.a. dårlige økonomiske situation. Hvorfor skal vi oveni sygdommen løbe 1/3 hurtigere end resten af Danmark??
Eller vende det om. Hvorfor bliver ikke alle i Danmark, beskattet med 30% af deres ægtefælles indkomst??

Bent Wagner Hansen
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Satori
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 78

Vis profil
« Svar #1 Dato: 03 December 2010, 11:07:09 »

Hørt hørt Bent.
Vi er også ramt af Forsørgelsespligten.  Sørgelig
Og det er jo ikke kun fradraget  i pensionen, men også alle merudgifter der måtte være i forbindelse med sygdommen/handicappet.
Det er svært at se retfærdigheden i det..... Vred
Logget

Gift med Tom, der fik diagnosen spms i 1987, ændret til attakvis i 2001, tilbage til spms i 2009. Tom blev behandlet for CCSVI d.8/12 2010 hos Ameds i Polen.
Schmoldt
Newbie
*

Beskeder: 15

Vis profil
« Svar #2 Dato: 03 December 2010, 11:24:13 »

Vi er også ramt af lovgivningen, sammen med så mange andre. Synes heller ikke der er rimelighed i det.
Der nævnes at der er merudgifter i forhold til sygdommen.. ja, men det kan man få dækket af serviceloven gennem sin kommune.
Har man merudgifter for over 6000 kr og dette kan dokumenteres, så er man berettiget til 1500 kr udbetalt skattefrit hver mdr.
næste trin mener jeg hedder 18000 kr som så giver 3000 kr i mdr.
Men ens socialrådgiver kender lovgivningen....
Michael
Logget

Første attack 97 dx 01. gående. edss: 3,5 Har fravalgt medicin har forsøgt. Med på tur 2 til Indien.
Schmoldt
Newbie
*

Beskeder: 15

Vis profil
« Svar #3 Dato: 03 December 2010, 12:07:41 »

Tabel til beregning af tilskud:

Dine sandsynliggjorte merudgifter er større end:
 Tilskud efter § 100 pr. måned:

500 kr.      = 1500

1.750 kr.   = 2000

2.250 kr.   =2500

2.750 kr.   =3000

osv. 

Logget

Første attack 97 dx 01. gående. edss: 3,5 Har fravalgt medicin har forsøgt. Med på tur 2 til Indien.
Michael B.
Jr. Member
**

Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #4 Dato: 03 December 2010, 20:09:33 »

Det er ærlig talt noget forbandet svineri. Én person én indtægt.

Men den får vi nok ikke Sure-Lars med på.
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
wagner
Full Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 04 December 2010, 14:15:03 »

Eksempler vedr. ægtefælle/samleverafhængighed: Taget fra: http://www.fibromette.dk/5237328

1. Ægtepar/samlevende, hvor begge er lønmodtagere:

Person 1 får en lønstigning på kr.30.000,-
heraf fratrækkes min. 40% i skat = kr.12.000,-
Nettoindtægt kr.18.000,-

Person 2 får en lønstigning på kr.50.000,-
heraf fratrækkes min 40% i skat = kr.20.000,-
Nettoindtægt kr.30.000,-

Parret får tilsammen en yderligere nettoindtægt på kr.48.000,-
ved en lønstigning på i alt kr.80.000,-
---------
2. Ægtepar/samlevende, hvor den ene er lønmodtager og den anden er førtidspensionist:

Person 1 (lønmodtager) får en lønstigning på
kr.30.000,-
heraf fratrækkes min. 40% i skat = kr.12.000,-
Desuden fratrækkes 30% af kr.30.000,-
= kr. 9.000,-
i ægtefællens/samleverens førtidspension
Nettoindtægt kr. 9.000,-

Person 2 (førtidspensionist) får en indtægt på kr.50.000,-
Heraf trækkes min 40% i skat = kr.20.000,-
Desuden fratrækkes 30% af indtægten kr.15.000,-
Nettoindtægt kr.15.000,-

Parret får tilsammen en yderligere nettoindtægt på kr.24.000,-
ved en indtægtsstigning på kr.80.000,-

Måske et dårligt eksempel, med at en Førtidspensionist med  en indtægt på 50.000.
Men forskellen er slående
« Sidste ændring: 04 December 2010, 14:22:52 af wagner » Logget

EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #6 Dato: 04 December 2010, 16:59:25 »

Morsomt eksempel - eller måske rettere tragikomisk.
Det er uhyrligt - men der er jo kun et at gøre, sæt din stemme korrekt næste gang, så den gang klovneri vi ser for nærværende afsluttes.

Men rent faktisk så kunne eksemplet sagtens være mig, når jeg bliver nødt til at pensoinere mig selv.
Førtidspensionister med eget firma vil rammes af dette.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #7 Dato: 09 December 2010, 20:30:19 »

Hej Bent Wagner

Jeg er som bankmand nødt til at korrigere dig lidt, forudsat du er  førtidspensionist efter de nye regler.

De første 166.104 som din ikke førtidspensionsmodtagende partner tjener, er uden betydning for din pension
Derudover har I tilsammen ret til at have indkomst på ialt 105.500, udover din pension, førend der sker modregning af kr 30 pr 100 kr yderligere tjent
Modregning af den arbejdende ægtefælles indkomst jf. ovenstående udgør max 100.000 i den modtagne pension. Ægtefælleindkomst over ca 500.000 modregnes således ikke.
Med de tal som du har skitseret sker der derfor ikke nogen modregning i din modtagne pension.
Tallene er fundet på borger.dk
A)Enten har du altså indkomst udover det oplyste
B)Kommunen har begået en fejl som du kan få udbetalt med tilbagevirkende kraft (6 mdr). Alternativt kan du påklage beregningen  (det havde fruen og jeg held med og fik udbetalt det fulde, manglende beløb siden tilkendelsen)

Jeg har ikke gennemregnet dine øvrige eksempler, men vil blot påminde om :
Offentlige ydelser gives til dem der har hjælp behov, ud fra devisen jo mindre egen indkomst jo større offentligt tilskud
De rige s... (ja det skriver du godt nok ikke) bidrager med ca dobbelt så høj skat af sidst tjente krone, som de almindeligt dødelige; giver det ikke en vis ret til en ydelse uanset indkomst, såfremt man stadig vil have forståelse for den høje skat (læs undgå for meget skattetænkning)

Misforstå mig ikke - jeg synes heller ikke "gagen" er fyrstelig - blot heller ikke så ringe som det umiddelbart godt kan se ud.

Der Hansi
« Sidste ændring: 10 December 2010, 01:00:54 af Derhansi » Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
wagner
Full Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 10 December 2010, 09:16:06 »

Her lidt link:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=19705#K3
http://www.scleroseforeningen.dk/Livet-med-sclerose/uddannelse-arbejde-og-pension/fortidspension-og-invaliditetsydelse/Ny-fortidspension-Takster-og-beregning.aspx
Her kan man beregne sin pension ved at sætte sine egne tal ind:
https://pensionsguiden.borgerservice.dk/
Derhansi:
Jeg er blev pensionist 1/12 2009, og er derfor under "2003" regler. Jeg skriver,(i første indlæg) at jeg får fra en forsikring, dette får mig lige over grænsen, for at jeg får en nedsættelse, og det er vel ok?
Man får lidt mindre når man er gift/samboende, og det er vel også OK.
Så er der sket de nedsættelser der er nødvendige
Så kommer det uretfærdige! Hvorfor kan min kone ikke, som alle andre danskere tjene det hun har lyst til? Hvorfor skal "hun" beskattes med 70%??
Ydelsen skal vel medvirke til, at en person med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og dennes familie kan leve et almindeligt liv som andre ikke-handicappede på samme alder og i samme livssituation.
Og hvorfor er det kun dem der tjener mellem 137.000 og ca. 300.000 som straffes. Hvorfor skal min kone, ligesom dem der "bidrager med ca. dobbelt så høj skat".
"Straffes".
Du skriver selv et sted at det "vores eget valg" om vi har råd til en Liberation". Det er det jo ikke. Det er for os noget VKO har bestemt, at det har vi ikke.
Og vil vi gøre noget ved det, skal vi løbe 3 gange så hurtigt, for at få råd.
En sidste ting, jeg har ikke bedt om at få denne sygdom. For 7 år siden, regnede jeg med at jeg skulle være elektriker, til jeg blev pensionist. For 5-2 år siden troede jeg så, at jeg kunne blive ved med at være lærer, i mange år fremover, men måtte "kaste håndklædet i ringen". Jeg har arbejdet siden jeg var 13 år, først efter skoletid og i sommerferien. Jeg er ikke født med en sølvske i R.... som jeg tror mange er. Jeg har altid måttet klare mig selv. Jeg har ikke fået nogen penge af forældre, eller arvet noget fra nogen. Jeg regnede ud for 2 år siden, at det havde kostet os 250.000 at jeg blev syg, og måtte skifte arbejde, skaffe handicapbil  osv. Vi havde ikke disse penge, men har klemt ballerne sammen. Bevares, vi klarer os, men er meget mærket af det.
Men hvorfor skal vi være frataget muligheden for at forbedre vores situation?

Bent Wagner Hansen
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: