MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 01:39:17

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Super nyt fra dr Simka
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Super nyt fra dr Simka  (Læst 2192 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 12 Februar 2010, 22:11:23 »

Med fare for at lyde som en sensations-journalist fra BT/Ekstrabladet ....

På Facebook er der en gruppe som hedder "CCSVI at UBC MS Clinic - Information and Support", som jeg kan anbefale.

De rapporterer om en workshop i Hamilton, hvor både dr Simka og dr Dake var til stede, og fortalte om deres erfaringer.

Her er tale om et par MEGET kompetente herrer, som har meget mere erfaring med CCSVI end Buffalo har, idet de begge har
opereret et større antal patienter for CCSVI.

Dr Simka præsenterede her nogle nye (for mig) tal - nemlig følgende:

Af 250 undersøgte patienter havde 95% CCSVI

Se selv hans imponerende præsentation her: http://www.ms-mri.com/docs/Simka-hamilton%20-ccsvi-1.pdf

Dr Dake gav også en præsentation - den er dog noget mere langhåret, men med nogle meget interessante billeder: http://www.ms-mri.com/docs/Hamilton%20Michael%20Dake%27s%20talk.pdf

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.564

Vis profil
« Svar #1 Dato: 12 Februar 2010, 22:35:42 »

Christian, det var rigtig rigtig spændende at læse. Det lader til at han ved, hvad han gør, og ikke gør noget, der er unødvendigt. Langt de fleste kan nøjes med en ballonudvidelse.

Meget meget spændende læsning!!!

Også at blærekontrollen kan blive bedre . Jeg er fan..me så træt af at tisse i bukserne!!! Det er voldsomt socialt invaliderende.

Lisa
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #2 Dato: 12 Februar 2010, 22:50:52 »

han er da for sej.... at han kan sode de tal på bordet... top sejt.... bliver mere og mere tryk ved at tage til polen...og er næsten mere tryk ved polen end ved at få det gjort i dk.. vi er jo allerede giga meget bagud... så er det bare i gang med hvidløgne og vente på at de lukker op for indskrivning igen...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: 13 Februar 2010, 05:45:19 »

Christian: SUPER SPÆNDENDE ...... JEG FØLGER SPÆNDT MED HER FRA COSTA RICA.

Lisa: Jeg tror squ min blærekontrol er ved at være genfunden efter 1. injektion....... ser lige hvordan weekenden går uden 'tisse-piller'

mvh

Kenneth
Logget
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #4 Dato: 13 Februar 2010, 10:17:48 »

Kenneth: Lyder fanme godt for dig! Jeg krydser fingre for fortsat fremgang.

Anders: Hov - skal du til Polen? Det har vi da ikke hørt om! Hvornår? Hos Simka?

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #5 Dato: 13 Februar 2010, 10:44:09 »

Hejsa alle....

Skal vi samle en bil eller to og tage et smut til Dr. Simka og få styr på vores ccsvi status........ Jeg er frisk og har en pt. kørende bil...... Griner. Er det ikke bare om at få meldt sig til ??

Har du sovet på det Per ?  Skal vi ikke bare skynde os at komme bagerst i køen, sker der andet i mellemtiden, kan vi jo altid melde fra....... :-))

Hilsen Leif......
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 13 Februar 2010, 11:31:05 »

nej jeg skal ikke til polen...men er ved at være meget tændt på at signe op.... men har de ikke likket for tider i polen
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #7 Dato: 13 Februar 2010, 11:38:24 »

Jeg har læst for nogen tid siden, at der var lukket - men det er svært at følge med alt på TIMS, så jeg er ikke sikker.  Jeg ved dog at han har fået en assistent, og at han har fået ny email - tror den hedder info@euromedicpoland.com . Send en mail - det er helt gratis og uden risiko :-)
« Sidste ændring: 13 Februar 2010, 13:25:47 af hag » Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Leif
Sr. Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 13 Februar 2010, 11:51:11 »

Takker til Admistratoren........ Griner.   

Lige præsis det jeg skulle med denne samtale...... En mail adr..... Sender senest imorgen en mail til Polen..... Venter bare lige på at høre om Per skal med ??   Men han sover sikkert længe idag nu det er weekend........ "Driller"

Appropo weekend......... God weekend til alle.... Hilsen Leif......
Logget

Per West
Gæst
« Svar #9 Dato: 13 Februar 2010, 12:22:19 »

Hej Leif og alle i andre..  Smiley

Det er fantastisk gode nyheder fra Polen, og jeg er meget interesseret. Men lige i dag tager jeg ikke afsted, for det er medicindag. Jeg vænner vist aldrig kroppen til at indtage Rebif, så lårene er ømme, og omgivelserne sejler rundt.

Medicin er en sygdom i sig selv.

Nu har vi hørt om Kenneth som ikke kunne formå Scleroseforeningen til at interessere sig for andet, end foreningens interessenter har aftalt med den, at de skal interessere sig for, og min henvendelse til deres læge uden sponsor gik jo heller ikke for godt. Der var vist lagt låg på ham, sponsor eller ej.

Det er desværre sådan at foreningen har misforstået deres opgave, og indtager rollen som destination, istedet for at varetage deres medlemmers interesser, da medlemmerne jo egentlig er destinationen som i høj grad må ha ønske om at der følges med i nye måder at behandle sygdommen på. http://www.svuf.dk/filer/Interessenter%20-%20ordforklaring.pdf

Jeg har lært noget af min fortid inden for dyrkning af nye markeder, og så af den krise som råder over vores samfund idag. Hvis jeg var Dr. Simka som nu har investeret stort i at kunne behandle CCSVI, så ville ikke 10 vilde heste kunne få mig til at sige, at virkeligheden ikke er så hvid som vi først troede.

Jeg tror derfor jeg lige klapper hesten lidt, og følger med, endnu en tid, med patientberetninger, før jeg tager det store spring. Ked af det, hvis i synes jeg er en lyseslukker, men det er sådan jeg har det på en Rebifdag.

Noget som giver stof til eftertanke:  http://csvi-ms.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=561

Nå. Imorgen er Rebiffen nok dampet af, og så kan det da godt være, jeg tør ta en hurtig beslutning... Rullende øjne

Logget
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 13 Februar 2010, 12:28:52 »

skal vist lige være lidt varsom og dobbelt tjekke at man har den rigtige mail... jeg kan ikke finde en mail til Dr. Simka som ser rigtig ud er der nogle der har en mail til ham
Logget

Per West
Gæst
« Svar #11 Dato: 13 Februar 2010, 12:53:01 »

Her er en tråd som nævner mailadr. som allerede skrevet, og de siger der kan gå lidt tid med besvarelse. Der er også priser... Smiley
Logget
Per West
Gæst
« Svar #12 Dato: 13 Februar 2010, 12:58:09 »

http://www.thisisms.com/ftopicp-92630.html

Nogen gange driller det, og jeg blev smidt ud Spørgsmålstegn
Logget
Leif
Sr. Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 13 Februar 2010, 13:16:49 »

Hmmm.......

Tror at her gælder det samme som med alt andet....... Vi skal bruge vores sunde fornuft....... Jeg deltog i et kursus kva mit arbejde med en meget dygtig psykolog...... Han lærte os at vi ikke skulle være bange for at stille os spørgsmålet "Hvad er det værste der kan ske" Når vi var i tvivl om at træffe vanskelige beslutninger........ Som jeg ser det er der ikke tvivl om at for nogen af os er ccsvi en medvirkende faktor til vores ms, for nogen måske den eneste faktor, for andre måske kun en faktor ud af en eller flere andre.Er tallet for hvem der er ramt af ccsvi 50 80 eller 95% måske ikke så vigtigt, jeg hæfter mig blot ved at der for nogen er en begrundet mistanke til at der er forbindelse til deres ms........ Og tænker jeg på hvad det værste der kan ske er at jeg evt. bruger et par dage og et par få tusinde kroner på at få scannet mit kadaver for denne lidelse er jeg ikke i tvivl, jeg vil hurtigst muligt skrives op til en scanning, og da ventiden formodentlig allerede er et til to år er der masser af tid til at der kan komme nyt fra Bufallo eller andre steder af verden, der vil gøre at jeg fortryder min bestilling i Polen........ Jamen så afbestiller jeg da bare, nu mener jeg bare det gælder om at komme ind i rækken, inden ventiden er yderligt forlænget med måneder eller år....... :-))

Pokkers jeg ikke gjorde det for for en måned siden......

Leif........
Logget

BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #14 Dato: 13 Februar 2010, 14:51:45 »

Hejsa!

Det er super gode nyheder der kommer fra Polen lige nu , Jeg har det lidt som Per (du er ikke lyseslukker, men har en sund mening  Humørgrin ) og vil se hvad der sker. Jeg klapper lige hesten. Hvis der ikke snart sker noget her i Danmark er jeg med på Polenvognen. Jeg har en tyrkertro, som siger mig der vil komme et pres på det danske sundhedssystem og at de bliver nødt til at tage ccsvi mere seriøst.

Hold da kæft hvor er det stærkt gået Kenneth  Smiley  Men siger der ikke findes helte - du er en helt i mine øjne  Blink

Brian      
« Sidste ændring: 13 Februar 2010, 16:38:29 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: