MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 01:45:04

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  fejl i imunforsvaret
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: fejl i imunforsvaret  (Læst 1240 gange)
sonnih
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Dato: 11 Januar 2011, 15:46:58 »

kære læsere......

Jeg har på ingen måde nogen forstand på forskning eller imunforsvaret,men jeg har en kone som lider noget så forfærdeligt af blister i mund og hals.. Hun er meget hårdt angrebet og det bliver værre og værre med årene. Hun har haft det fra hun var ca 10 år gammel og er nu 29. Blist angrebne gør at, det til tider er umuligt for hende at synke uden hun græder af smerte.Det kommer og går og er til tider væk, i nogle få uger. Tit udløser et bid i kinden el tungen en enkel blist også tager det fart dag for dag og ender med blister overalt i mund og hals regionen. Blisterne er cirka på størrelse med en lille finger negl og er overalt i mund gane og hals. Hun har været til uendelige undersøgelser gennem hendes opvækst uden resultat, har prøvet alle husmor råd og alternative behandlinger uden resultater. Hun har dog fået at vide at hun har en fejl i hendes imunforsvar men hun erindrer ikke hvilken.. Mit spørgsmål er om nogen kan fortælle mig hvem el hvor der er nogen som forsker i imunforsvar hvor vi kunne få noget hjælp, det ødelægger min kones livskvalitet meget og for dens skyld osse resten af familien. hilsen en desperat familie som ikke kan få nogen brugbar hjælp fra det offentlige system, på forhånd mange tusind tak.....
« Sidste ændring: 11 Januar 2011, 15:51:38 af sonnih » Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 11 Januar 2011, 17:00:17 »

Hej Sonnih

Velkommen til MSForum.

Blister i munden er måske ikke helt skarpt på emnet (Multipel Sklerose)  Smiley  Blink

Men - når det er sagt, så er blister i munden jo altid blevet kaldt et autoimmun't fænomen, og som sådan er vi jo i samme båd.

Mange herinde har fået stor gavn af at blive opereret mod CCSVI (forsnævring i vener i halsen). Der er flere rundtomkring i verden som har andre autoimmune sygdomme som er blevet undersøgt og opereret mod CCSVI, så måske kunne din kone blive undersøgt for CCSVI? Det er en relativt lille ting at blive undersøgt, og heller ikke så dyrt.

Hos Ameds i Polen kan man komme til næsten med det samme. Husker ikke lige prisen - men vistnok omkring 1500 euro for undersøgelse alene.

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
mille
Newbie
*

Beskeder: 14

Vis profil
« Svar #2 Dato: 11 Januar 2011, 17:26:56 »

Hej. Det lyder slemt med de blister din kone har. At hun er undersøgt så grundigt uden lægerne kan hjælpe og hun
har prøvet det alternetive så er det nok ikke meget vi her kan hjælpe med især når det er en fejl i hendes imunforsvar.

Men jeg prøver med lidt måsker er der noget hun kan bruge.
Er hun testet for Gluten allergi.  En belastet lever og fordøjelse kan også påvirke imunforvaret. Longovital er teste med god virkning mod blister men er skal 3-6 stk til. Kollidt sølv er effektiv mod skadelig bakterier og virus i kroppen. Propolis mundlotion er smertestillende og antibiotisk.

Men syntes da at hun skal finde ud af hvilken fejl hun har i sitimunforsvar og om der ikke kan gøres noget den vej.

Logget
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #3 Dato: 12 Januar 2011, 09:17:24 »

Hej
Ja, nu tror jeg at D- vitamin er en ting som vi mangler næsten alle. Og at mange sygdomme kan undgås ved at tage D vitamin.
Jeg har de sidste 2 år taget ca. 100 Microgram om dagen. Og mine børn tager 35 Microgram. Og der er ingen der har været syge de sidste 2 År.
Jeg har været oppe på at tage 400 Microgram om dagen, og jeg faldt ikke død om.

Mit råd er: prøve at tage 10 stk 35 Microgram D vitamin i 4-5 uger, og se om det hjælper! Og hvis det gør, så skær ned til et lidt lavere indtag. Om ikke andet vil du nok føle lidt mere energi, da cholecalciferol ( D-vitamin)er lidt et steroid,  ikke så man bliver høj, men det giver lidt mere energi.
D-vitamin styrker ikke immunforsvaret som sådan, det gør det bare mere intelligent!
Hvis man har nyre sygdom skal man passe lidt på. men ellers sker der ikke noget ved at prøve i så kort tid. Lægerne tror stadig at 10 Microgram er nok.
Man har lavet forsøg hvor man har givet Sclerosepatienter, i gennemsnit 350 Microgram D-vitamin, (det vil sige at nogle gange højere og nogle gange lavere).
Og det satte attak raten ned, bedre end de kendte sclerosemediciner gør.
35 Micrograms tabletter kan købes i Apoteker og Matas for omkring 65-70 Kr. for 180 stk.

Læs evt lidt mere her:

http://www.jerk.dk/vitaminD.htm

http://www.youtube.com/watch?v=--NqqB2nhBE

http://www.vitamindcouncil.org/

Håber i finder noget der hjælper.
VH
Bent

Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Thea
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 8

Vis profil
« Svar #4 Dato: 12 Januar 2011, 11:37:38 »

Hej.

Kan varmt anbefale Vitaviva-info.com tlf. 33141457. De har nogle super gode produkter til rimelige priser. Man ringer og fortæller diagnose og de ved lige hvad
vi har brug for af A,B,C,D samt fiskeolie og andre gode sager. Har selv fået det meget bedre efter depoterne er fyldt op med de rigtige ting. Jeg har også fået
ros på Glostrup efter prøvetagning for tallene blev bedre og bedre.

Dorthe
Logget

MS 2008
John
Jr. Member
**

Beskeder: 92

Vis profil
« Svar #5 Dato: 12 Januar 2011, 19:32:30 »

Hej Bent

Jeg tager også ca. 100 microgram D vitamin hver dag.
Jeg lå da også alt for lavt for et år siden da jeg fik taget en måling på blodet, jeg har derfor bedt om at få kontrolleret mit D vitamin tal igen i forbindelse med
blodprøvetagning på roskilde hospital.
Fik et afslag på dette selv om min neurolog havde krydset feltet af med test af D vitamin, de mener ikke at dette er nødvendigt, ( det koster jo penge ).
Så ville lige spørge dig om hvordan du holder styr på tallene. ?  Betaler du selv eller ?? den er vist ret dyr hvis man selv skal betale ca 1500,- så vidt jeg ved, men det er sku da helt ude i hampen hvis vi selv skal op med tegnebogen, med den diagnose vi render rundt med, eller hva. Spørgsmålstegn??
Min egen læge kan heller ikke få denne boldprøve foretaget.........

Mvh John Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Vred

Hej
Ja, nu tror jeg at D- vitamin er en ting som vi mangler næsten alle. Og at mange sygdomme kan undgås ved at tage D vitamin.
Jeg har de sidste 2 år taget ca. 100 Microgram om dagen. Og mine børn tager 35 Microgram. Og der er ingen der har været syge de sidste 2 År.
Jeg har været oppe på at tage 400 Microgram om dagen, og jeg faldt ikke død om.

Mit råd er: prøve at tage 10 stk 35 Microgram D vitamin i 4-5 uger, og se om det hjælper! Og hvis det gør, så skær ned til et lidt lavere indtag. Om ikke andet vil du nok føle lidt mere energi, da cholecalciferol ( D-vitamin)er lidt et steroid,  ikke så man bliver høj, men det giver lidt mere energi.
D-vitamin styrker ikke immunforsvaret som sådan, det gør det bare mere intelligent!
Hvis man har nyre sygdom skal man passe lidt på. men ellers sker der ikke noget ved at prøve i så kort tid. Lægerne tror stadig at 10 Microgram er nok.
Man har lavet forsøg hvor man har givet Sclerosepatienter, i gennemsnit 350 Microgram D-vitamin, (det vil sige at nogle gange højere og nogle gange lavere).
Og det satte attak raten ned, bedre end de kendte sclerosemediciner gør.
35 Micrograms tabletter kan købes i Apoteker og Matas for omkring 65-70 Kr. for 180 stk.

Læs evt lidt mere her:

http://www.jerk.dk/vitaminD.htm

http://www.youtube.com/watch?v=--NqqB2nhBE

http://www.vitamindcouncil.org/

Håber i finder noget der hjælper.
VH
Bent

Logget

SPMS
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #6 Dato: 12 Januar 2011, 20:53:31 »

det lyder vildt... jeg går som regel op til egen læge og spørger pænt om hun kan tjekke alle mine vitaminer og hormoner... og det er der ikke noget problem i
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
John
Jr. Member
**

Beskeder: 92

Vis profil
« Svar #7 Dato: 12 Januar 2011, 21:09:40 »

Hvornår har du sidst bedt om det ??

det lyder vildt... jeg går som regel op til egen læge og spørger pænt om hun kan tjekke alle mine vitaminer og hormoner... og det er der ikke noget problem i
Logget

SPMS
PiaB
Full Member

Beskeder: 128

Vis profil
« Svar #8 Dato: 12 Januar 2011, 23:53:47 »

Hej John.

Jeg får taget en prøve hvert år hos egen læge, det er der aldrig problemer med.

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
wagner
Full Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 13 Januar 2011, 08:14:03 »

John:
Jeg har også svært ved at få nogen til at tage D-vitamin prøve.
Jeg fik taget en for ca. et år siden, af min egen læge, Han sagde ellers det var for dyrt, men det var samtidig med, at der var nogle i forsvaret, der havde brugt en frygtelig masse penge på rejser, flere hunderer tusind. Så jeg sagde at kunne de det, kunne der vel nok blive til en D-vitamin prøve til mig. Og det kunne han ikke argumentere imod. Jeg lå da indenfor normalen, i den høje ende. Og jeg havde i et år forud, taget i gennemsnit, 200 microgram om dagen. Så der må være noget galt med sundhedsstyrelsens 10 microgram.
Jeg tror heller ikke at alle menneske kroppe er ens, så det er forskelligt fra menneske til menneske, hvordan de optager vitaminer.
Logget

EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
wagner
Full Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 13 Januar 2011, 09:32:42 »

Jeg fortsætter her, nu har jeg smurt madpakkerne, og kørt børnene til bussen!

F.eks. man skal finde ud af hvor meget, af et eller andet, der skal være i kroppen for at man er "normal".
Man tager så prøver på 100.000, de fleste ligger mellem 4 og 6 i målingerne. Så dette beslutter man sig så for, er "normalt". Men der var lige 1000 der lå på 3, og 1000 der lå på 7, og er dette normalt for dem??

Nu er det desværre sådan, At dem der har fået målt 7, er dødsens syge hvis de er på 4, og dem der fik målt 3, er dødsens syge, når de  er på 6.
Men det bliver ikke opdaget, da de ligger indenfor "normalen".
Så ser man nøgternt på det, er lægevidenskaben ikke kommet så meget længere, siden Middelalderen!

Undskyld sonnih hvis jeg gik lige udenfor det du spurgte om. Håber du finder noget, der kan få blisterne til at forsvinde.
Bent Wagner Hansen

Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: