MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 01:45:52

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  Jeg forstår det virkelig ikke!
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Jeg forstår det virkelig ikke!  (Læst 1879 gange)
metteh
Jr. Member
**

Beskeder: 20

Vis profil
« Dato: 12 Januar 2011, 16:29:16 »

Hejsa alle sammen!
Nu har jeg jo holdt til herinde de sidste mange måneder mens jeg har været til prøver , ventet på svar osv. I dag kom så dagen hvor jeg skulle have svar på min Mr scanning og den store neurologiske undersøgelse jeg har været til. Der var INTET på nogle af prøverne eller scanningen. Jamen kan det passe? Min neurolog mener jeg har haft stress oveni den virus på balancenerven jeg havde i sommers. Han sagde at jeg skulle gå hjem og fejre det med en god flaske rødvin. Jamen hvordan kan det lade sig gøre at jeg har haft alle symptomer på sclerose og de kan intet finde? Ville så gerne være glad over resultatet men forstår det simpelthen ikke....Kh Mette
Logget
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #1 Dato: 12 Januar 2011, 19:17:07 »

Jamen det må da næsten være som at blive født påny........ :-)   Nyd det og så er jeg glad på dine vegne......

Hilsen Leif.
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #2 Dato: 12 Januar 2011, 20:51:17 »

det er jo en mulighed.. virus på balance nerve giver noget der minder om den tilstand man er i eller får efter et attak eller 2 og stress kan give et utal af symptomer som minder om ms.. så nyd det og tillykke...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #3 Dato: 12 Januar 2011, 22:42:54 »

Hjertelig tillykke, hvor godt for dig! Bla. virus på balancen eller en skovflåt kan forårsage MS lignende tilstande. Skovflåten kan spores i lumbalpunkturen. Glæder mig for dig Humørgrin
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #4 Dato: 13 Januar 2011, 08:41:34 »

Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
metteh
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #5 Dato: 13 Januar 2011, 08:44:22 »

Tak for jeres søde beskeder. Det er dog svært at være rigtig glad når man tvivler på prøverne..."reultaterne lyver ikke" sagde min neurolog. Hmm tænkte jeg for har jo læst om at MR scanninen kan man ikke altid regne med. Så måske kan ens krop også "snyde" de andre undersøgelser.....  Da jeg var ved ørelægen i sommers og fik konstateret virus på balancenerven( min balance på højre side var helt nede) var der INGEN der fortalte mig at symptomer på Ms og virus på balancenerven kunne minde om hinanden. Det er først her hvor i skriver det at jeg læser det. ALLE (læger ,sygeplersker, neurolog) har talt til mig som om jeg havde sclerose. Jamen så er det da klart at jeg tror det og indstiller mig på det. Havde allerede planlagt hvilken medicin jeg gerne ville begynde at tage... Nu skal jeg til neurologen om 2 mdr igen og hvis jeg stadig har symptomer vil jeg kræve at blive sendt til flere undersøgelser-så må han synes jeg er tosset hvis det er det han vil. Han var den der var mest glad i går men kunne ikke svare på hvad jeg så fejlede...I hvert fald skal i vide at jeg har brugt rigtig meget tid herinde og det er en rigtig god side. Held og lykke til jer alle fremover - måske mødes vi igen:-)
Logget
bitte Mormor
Full Member

Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: 12 Marts 2011, 12:50:54 »

Blev nødt til at finde en tråd, der lignede mit problem lidt.
Jeg ville starte en ny tråd, men kunne ikke få det til at fungere. Der skete ingenting, da jeg trykkede gem. Jeg havde også sat 3 link ind, som ikke blev fremhævet.
Christian, jeg tror du må være webmaster, kan du hjælpe? Tak

Redigerer lige lidt :     Nåh-jah, mit problem passer kun til overskriften, og hvem der er webmaster må tiden vise, undskyld forvirringen.

« Sidste ændring: 12 Marts 2011, 13:03:50 af bitte Mormor » Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #7 Dato: 12 Marts 2011, 13:13:22 »

Hej bitte Mormor

Jo den er god nok - det er mig der er web-moster  Blink

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er for et problem du har oplevet med forummet - måske kan du sende mig en personlig besked med en beskrivelse af hvad du oplever af problemer, så skal jeg se om jeg kan hjælpe.

Til metteh:

Hvis du stadig har problemer med balancen kan jeg klart anbefale dig at prøve "Skrå seng" - det kan for nogle virkelig gøre underværker. Se "Skrå Seng" sektionen her på forummet.

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
maraje
Jr. Member
**

Beskeder: 26

Vis profil
« Svar #8 Dato: 12 Marts 2011, 15:39:13 »

Hej Smiley

Jeg har lige opdaget  Blink den her tråd om mulig borrelia.
Ligger link,som er meget relavant. Der blev sået tvivl ved den danske test i sommeren 2010.

http://www.information.dk/bruger/christian-frismodt

http://www.aarhusportalen.dk/default.asp?Id=251&AjrDcmntId=21690

http://jp.dk/indland/article2117941.ece

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/Uniq/3176691Reference/

God Weekend fra Marianne
Logget
bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #9 Dato: 13 Marts 2011, 21:51:39 »

Hej Maraje
Jeg synes faktisk der skal være et emne/tråd med sygdomme, der kan ha' lignende symptomer som MS. Det vil være meget nyttigt for nydiagnosticerede og nye gæster/ medlemmer af dette forum.
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #10 Dato: 13 Marts 2011, 23:17:26 »

Der er faktisk en (ret gammel) tråd om Borrelia her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,256.0.html

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #11 Dato: 14 Marts 2011, 18:06:08 »

Igen, igen, tak for råd Christian.
Jeg kan jo bare gå emnerne noget bedre igennem, eller bruge søgefuntionen.
- Og så en lille oplysning om, at ved mit første ophold på Haslev Sclerosecenter, har været der 2 gange: da blev en ung pige sendt hjem igen, da man på 'Haslev' var helt sikker på , at det var hofteskred, og ikke som hendes egen læge absolut mente, sclerose. 
Logget

metteh
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #12 Dato: 14 Marts 2011, 19:39:15 »

Hej Alle
Det er mig der var ts på denne ....Jeg har desværre stadig mange sympyomer så vil bede min neurolog om at komme til undersøgelserne igen. Jeg synes ellers jeg har haft det rigtig dårligt da jeg var rigtig syg og forstår ikke at de ikke kan se noget på scanningen eller de neurologiske undersøgelser - men har læst mig til at det godt kan lade sig gøre. Så desværre tror jeg stadig at jeg har sclerose:-(...Jeg ville ønske at jeg kunne få en diagnose i stedet for at skulle igennem alle undersøgelserne endnu engang! Nåmen ha det nu godt. Vender tilbage når jeg har endeligt svar forhåbentlig om nogle måneder...p.s sover stadig på livet løs i skrå seng men aner ikke om det hjælper?? :-)
Logget
bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #13 Dato: 15 Marts 2011, 13:12:36 »

Kære Metteh
Ja, og det var mig der utilsigtet fik startet på din tråd igen, så jeg har lige lyst til at komme med lidt mere.....
Du har taget en beslutning, så du går selvfølgelig den vej du føler for.
Måske har du sclerose, måske noget der ligner.
Bedst er det vel, hvis det er noget andet, der trigger din krop.
Så jeg synes du skal gå ud fra, at det er noget andet, og så sætte din lid til de negative prøver.
Husk på, at af de sclerosepatienter, der har været med Lis i Indien for CCSVI, er der 2 der er blevet testet negative  på Sclerose, og altså fejledede noget andet men med lignende symptomer, udfra de indiske lægers synspunkt.
Jeg synes du skal be' din neurolog/læge om en bred helbredstest, hvor der bl.a. bliver målt blodprocent, Dvitamin- og b12-niveau m.m. Og så vil det også være godt med en henvisning til fysioterapi, så du kan få hjælp med din balance el. div. spændinger i musklerne over hele dette traume.
Rigtig god appetit på livet, som bliver bedre, bare du gør noget.
« Sidste ændring: 15 Marts 2011, 13:52:24 af bitte Mormor » Logget

maraje
Jr. Member
**

Beskeder: 26

Vis profil
« Svar #14 Dato: 15 Marts 2011, 20:12:37 »

@Mette.

Jeg forstår til fulde din bekymring.
Har du selv dine testresultater og mr skanning til at ligge ,eller er det lægens ord for der ingen fund er?
Du kan på sundhed .dk læse din jounal,for at se hvad lægen har skrevet.

Jeg har desværre en lille fornemmelse at det er en form for plat og krone når man sidder hos de respektive speciallæger.om det muligt er en blind radiolog og neurolog som har set på skanningsbillederne.

Jeg fik i feb 2010 sat diagnosen helt til side ,til trods for positive fund på MR og spinalvæsken,jeg fik selv resultaterne da det var via Mølholm privat hospital. ville have en ny læges vudering,og i dec 2010 fik jeg diagnose som føres tilbage til 1989.
Så slå du bare i bordet for yderlige undersøgelser. Ikke for at jagte diagnoser ,men det er trods alt vigtig at vide hvad man fejler Blink,ellers står der nærmest "hypo"på Jounalen,og det kan ingen være tjent med. Pøj Pøj.håber du snart får ro på den front.

Marianne
Logget
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: