Hej alle sammen
Jeg blev liberated i Polen i december sidste år. Det er nu 2 måneder siden jeg blev liberated.
Før behandling var jeg hele tiden træt og kunne ikke overskue mange ting. Jeg har stoppet med fysioterapi i en periode, fordi jeg blev så træt at jeg kunne ikke lave noget andet hele døgn efter det.
Det har jeg fortalt hver gang til min neurolog i Glostrup (Det er ikke samme person man træffer hver gang til undersøgelse

)
Jeg har også blæreproblemer og har prøvet næsten alt mulige mediciner som findes ( den problem har jeg i mindst 10 år eller længere.
Kan gå begrænset og det er forskellige og er afhængig af mange ting fx stres søvn osv, men ikke mere end 500 m.
EDDS blev vurderet 5 i polen.
Jeg kan ikke sige at det var en mirakuløs behandling jeg fik. Men min træthed og den tunge følelse i hovedet har i de 2 måneder forsvundet.
Jeg kan gå meget bedre, blæren er bedre men ikke store forandringer som jeg har forventet

men går 1-2 gange om natten på toilet.
og det er overskueligt. Stadig væk har urge inkontinence. Det betyder at jeg skal skynde mig og løbe til toilet, hvis jeg kan

Alt i alt er jeg meget tilfreds med min behandling da jeg kan nu mange ting som jeg ikke kunne før det. Min livskvalitet er absolut meget bedre nu!
I dag var jeg til kontrol hos neurologen på Glostrup hospital. Det var mærkeligt for mig at sidste 2 gange var jeg hos ledende overlæge på hospitalet og for denne gang fik jeg brev i januar som den tid jeg fik blev skiftet,der blev skrevet at det er fordi jeg skal til den overlæge igen.
Jeg tænkte det var fordi jeg har sidst nævnet til hende at jeg vil prøve at tage den behandling i udlandet og selv om hun sagde de ikke tror på det, vil hun alligevel se hvordan det gik
Det var overhovedet ikke sådan. Jeg har med det samme sagt at jeg har det bedre med mange af mine symptomer og fortalte om det.
Men hun har begyndt at snakke om Tysaberi som er faktisk den eneste medicin jeg sagde nej til, jeg har været i mange år på Rebif, Copaxone, Betaferon, Mitaxantrone og nu er det næsten 2 år jeg tager ikke nogle mediciner.
Det var derfor jeg har kommet 3 gange til hende , hun vil få mig for at sige ja til deres forsøg til patienter med sekundar progresiv, er helt sikker på jeg kommer ikke at træffe hende igen

da jeg sagde klar nej til det og at jeg ikke ved hvordan det vil hjælpe mig.
Overlægen sagde at de undersøgelse i andre lande har ikke givet klare resultater og de kan ikke tro på noget, nogle kliniker tjener penge på og det skal være videnskabeligt undersøgt.
Jeg spurgte, hvordan hun kan forklare det min progressiv forme for sklerose fordi jeg fik det bedre nu. Hun havde ikke noget svar og kun smilede.
Hun forslået at vi kan ses om 1 år, fordi jeg har det godt nu.
Hun sagde til sidst at jeg kan tro om hun er meget glad at jeg fik det bedre

Det var mine 10 min. hos neurologen som jeg har ventet i så lang tid

.
Håber I kunne forstå med min ikke så god dansk men jeg har prøvet min bedste

, for at sige JEG HAR DET BEDRE for første gang efter 20 år med sklerose

Og jeg kunne se på Overlægen at hun havde ikke tid og lyst for at høre om det.....
Mange kærlige hilsner
Sheri