MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 02:32:06

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  spørgsmål til ccsvi i polen
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: spørgsmål til ccsvi i polen  (Læst 1422 gange)
swert
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 5

Vis profil
« Dato: 09 Marts 2011, 23:17:14 »

hej alle
jeg har besluttet mig for at få en ccsvi-operation i polen, men der er 2 ting jeg tænker meget på:
stents - kan man fravælge det (da jeg har hørt det ikke er godt for kroppen)Spørgsmålstegn
kan man vælge at blive fuldt bedøvet i stedet for lokal bedøvet???
er der nogen af jer der kan fortælle mig lidt om dette???
Logget
PiaB
Full Member

Beskeder: 128

Vis profil
« Svar #1 Dato: 10 Marts 2011, 00:27:11 »

Hej Swert.

M.h.t stents så står det en frit for at vælge om man vil have dem eller ej, og m.h.t fuld bedøvelse, så er det ikke værd at tale om, for det er så lidt så lidt man mærker. Det gør mere ondt at få taget en blodprøve hos lægen.

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Betina78
Newbie
*

Beskeder: 3

Vis profil
« Svar #2 Dato: 10 Marts 2011, 09:06:25 »

Hejsa

Jeg har også lige et spørgsmål....
Jeg har besluttet mig for at jeg vil have foretaget en ccsvi-operation, men jeg er virkelig på herrens mark. For hvilket et hospital skal man "vælge".
Jeg hælder mest til den i Frankfurt... Er der nogen der har mere erfaring med det ene eller det andet??

Knus Betina
Logget
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #3 Dato: 10 Marts 2011, 14:41:46 »

Hej!

Er enig med Pia, det er ikke en slem operation, man kan sagtens ligge stille  Blink

Jeg har gode erfaringer med Frankfurt, selvom der var meget travlt dernede, og den viden du har behov for, skal du næsten have med hjemmefra, der er ikke meget rådgivning. Mit indtryk er, ud fra andre patienters beretninger her så siden, at der er mere forberedelse, rådgivning og råd til genoptræning i både Polen og Indien, men har selvf. ikke oplevet det selv. Prøv at læse de forskellige beretninger under tråden "Liberated" - heri er masser af nyttig læring.

Jeg valgte Tyskland, fordi jeg følte mig tryg ved det og kan sproget, og jeg kom også hjem med en god oplevelse alt i alt  Smiley Jeg var fuldstændig tryg og fik en god behandling dernede.

Dr. Vogl indsætter så vidt jeg ved ikke stents, og opererer "kun" i én side af gangen, for at undgå for højt tryk i tilbageløbet til hjertet. Han afviser også patienter, hvis han mener der er den mindste risiko for komplikationer eller hvis han ikke mener indgrebet kommer til at gøre en forskel for patienten. Ja, han afviser nok nogle, som kunne have glæde af indgrebet - Det er der nogen, der mener.

Og held og lykke med det begge to!

vh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #4 Dato: 18 Marts 2011, 21:36:56 »

det er hvor man føler sig bedst tilrette..i polen taler de og forstår eng. og de gør de de fleste steder.. jeg vil forslå et sted du evt kan køre til da jeg selv ikke er så meget  tiltanken om at flyve i en tryk kabine lige efter en ccsvi tur.. ang. stents så kan man selv vælge om man vil eller ej.. og da jeg personligt har pæn dårlige erfaringer med stents vil jeg sige vælg dem fra...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #5 Dato: 19 Marts 2011, 09:47:43 »

Betina - jeg ville aldrig vælge dr Vogel. Dels fordi han kun opererer en side af gangen, men også pga den måde han opfører sig overfor sine patienter.

Se denne tråd: http://www.msforum.dk/index.php/topic,210.msg9493.html#msg9493

Jeg kan klart anbefale Ameds i Polen (skal snart derned til followup scanning).

Det her med at flyve efter behandlingen har kun været et problem for Marie Louise - alle andre flyver uden problemer efter behandlingen. Dr Sclafani (USA) mener også at det ikke er et problem.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Betina78
Newbie
*

Beskeder: 3

Vis profil
« Svar #6 Dato: 19 Marts 2011, 11:26:01 »

Hejsa

Jeg har valgt at blive "liberated" i Indien. Skal afsted d.7. august. Glæder mig for vildt. Blink

Kh Betina
Logget
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #7 Dato: 19 Marts 2011, 14:07:57 »

Hej Betina! God tur til Indien  Blink

Hej Christian! Jeg fik udvidet venstre side 3 steder og højre 1 sted ved Dr. Vogl, så det er ikke helt rigtigt. Jeg er helt enig i, at empati og rådgivning var for ringe, og at han havde alt for mange patienter. Trodt det følte jeg mig tryg og i kyndige hænder, og at jeg fik en god behandling.

Jeg ved godt, at det jeg skriver nu ikke er populært. Men det er også vigtigt at holde sig for øje, at dette indgreb stadig foretages på forskningsniveau i Tyskland, og så kan han ikke tillade sig at løbe den mindste risiko, endsige udsætte patienter for en måske mulig risiko, i og med, at man ikke på forhånd har dokumenteret udfaldet... Om det er pga. økonomi eller lægeetik og forsigtighed at Dr. Vogl afviser så mange og dobbeltsidede indgreb, det kan vi ro reelt ikke vide...

Når det er sagt, er jeg enig. Alene pga. den bedre rådgivning og tiden til patienterne, som jeg kan læse om herinde, vil jeg også tage til AMEDS, hvis jeg skal afsted igen.

Kh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #8 Dato: 19 Marts 2011, 20:04:19 »

det med flyvning er bare mig der er tosset..men som christian skriver så er der en ting eller 2 ved den tyske måde som måske godt kunne være lidt anderledes.. ameds har jeg kun hørt godt om
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
maraje
Jr. Member
**

Beskeder: 26

Vis profil
« Svar #9 Dato: 19 Marts 2011, 21:49:45 »

@ Anders. Tyske måde?? vil du ikke lige udybe det, snakker du om vogel eller generelt??

:)Marianne
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: