MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 02:39:20

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  CCSVI indgreb - nogen erfarede bivirkninger?
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: CCSVI indgreb - nogen erfarede bivirkninger?  (Læst 924 gange)
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Dato: 18 Marts 2011, 13:20:35 »

Hej!

Fokus er på effekten af indgrebet; fremgang, hvor meget fremgang, holder fremskridtene o.s.v.  Smiley og det er da også en glæde.

Hvad med bivirkninger og utilsigtede virkninger - det har der, så vidt jeg har kunnet finde, ikke rigtig været fokus på herinde. Det har været lidt løst og lidt hist og her beskrevet på de forskellige tråde. Jeg synes heller ikke fokus skal være negativt vendt  Smiley men evt. bivirkninger er jo en væsentlig ting...   

Jeg har en udfordring, som jeg har haft siden min liberation, men ved ikke, om der kan være en sammenhæng  Spørgsmålstegn

Allerede i ugen efter fik jeg smerter i armene ved bestemte bevægelser. De er kommet og gået i større eller mindre grad i de 5 mdr. der er gået. Jeg har troet det var spændinger el.lign. for det var i begge arme sådan lidt på skift.

I sidste uge tiltog mine smerter, og i går havde jeg så stærke smerter i venstre skulder og arm, at jeg vil sammenligne smerterne med at føde (og jeg ved, hvad det vil sige  Blink AV AV siger jeg bare og gråd og skrig.

Jeg tog til læge og han konstaterede en betændelsestilstand (imflamation) i skedehinderne i venstre skulder og arm. Pencillin virker ikke på denne form for betændelsestilstand, eneste effektive behandling er en blokadeindsprøjtning med Kortison.

Men hvad kommer det mon af, jeg har ikke overbelastet mig selv siden indgrebet... tværtimod. ... kan det mon være en bivirkning? Det kan jeg ikke rigtig få ud af hovedet lige nu .... hvad siger I? Kan nogen genkende noget? 

Har I oplevet  andre reaktioner som måske/måske ikke kan have en sammenhæng? Så er det min opfordring, at vi deler det herinde  Blink

Misforstå  mig ikke, jeg vil til enhver tid gøre det igen  Blink fremskridtene i betragtning, er det jo en mikroskopisk bi virkning  Grin

Kh Helle

Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 19 Marts 2011, 09:49:28 »

Hej Helle

Jeg har ikke haft nogen problemer efter behandlingen. Lidt hjertebanken, som dog holdt op efter jeg stoppede med at spise den blodfortyndende medicin.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #2 Dato: 20 Marts 2011, 21:55:25 »

Hej Helle

Jeg har heler ikke haft nogle bivirkninger.

Jeg tror ikke det med din skulder har nogen forbindelse med indgrebet.

Det må være andre ting, fx nogen medicin du bruger,  Men helt enig med dig. Vi må bestemt snakke om bivirkninger også.

Kh Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #3 Dato: 21 Marts 2011, 11:41:02 »

Jeg synes heller ikke at jeg har haft nogen bivirkninger, men der er selvfølgelig en hel del som har ændret sig. En af de mest markante synsmæssigt synes jeg sidste år var at jeg næsten ikke fik farve af solen, jeg plejer at blive hurtigt solbrændt, men sidste år, skete der ikke en s... selvom jeg var ligeså meget i solen som jeg plejer (dejligt med lidt naturligt D-vitamin). Jeg ved ikke lige hvordan jeg kan forklare det, men det har undret mig.
Jeg har også haft ondt i benene, dog ikke nær så meget som før op. og ikke mere end at det kan klare med lidt ekstra Licithin og massage.
Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #4 Dato: 31 Marts 2011, 15:56:51 »

Hej Helle,

Jeg har hørt om en, der har fået foretaget ccsvi indgrebet 2 x grundet at venerne klappede sammen igen, nemlig at vedkommende fik det dårligere efter 2. indgreb ! Sådan kort sagt, så er den almene tilstand forværret...

Men generelt hører man jo ikke om bivirkninger af nogen art - man kender jo heller ikke langtidseffekten af ccsvi. Vi er nok klogere om nogle år  Blink.

KH Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #5 Dato: 31 Marts 2011, 21:52:14 »

Hej - på http://www.ccsvi-tracking.com (hvor jeg iøvrigt selv er med) kan man se tilbagemeldinger fra snart 700 CCSVI-opererede. Det ser rigtigt fint ud, men her kan man også se at enkelte får det dårligere. Det er dog kun 1 % af dem der har meldt tilbage.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #6 Dato: 01 April 2011, 13:13:48 »

Hej - ja, der er jeg også med  Blink

Det jeg tænker på er bivirkninger, som ikke gør at man er dårligere nødvendigvis, - en utilsigtet side effekt...  måske noget helt andet, end det man mærker fra MS'en. Og det er da skønt, at de mindre gode oplevelser med det her indgreb er så begrænsede  Blink
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: