MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 02:47:04

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  Efter CCSVI-indgreb
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Efter CCSVI-indgreb  (Læst 533 gange)
TinaB
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 26

Vis profil
« Dato: 02 April 2011, 10:43:35 »

Hej

Jeg har mailet med Prof. Dr. Stehling Institut für BILDGEBENDE DIAGNOSTIK i Frankfurt, og har besluttet mig for, at få foretaget indgrebet (hvis jeg har forsnævringer  Rullende øjne ) der.
Bl.a. har jeg spurgt om, hvordan jeg skal forholde mig når jeg kommer hjem? Specielt med hensyn til start på arbejde igen.
De har svaret 1. dag går med undersøgelser, 2. dag med indgreb og så vil de foreslå, at man bliver et par dage ekstra og slapper af.
I, som har fået foretaget indgrebet. Hvad er jeres erfaringer? Starter man bare op med det samme? Eller vil det være en god ide med et par ekstra fridage?

Jeg arbejder i fleksjob 4 timer om dagen. Ikke fysisk krævende. Men vil nok være ret nervøs i starten for at venen skal klappe sammen  Tvær

Nu venter jeg på en dato fra klinikken  Smiley Er spændt.
Når først beslutningen er taget. Kan det næsten ikke gå hurtigt nok  Blink

Mvh og rigtig god weekend

TinaB
Logget
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #1 Dato: 02 April 2011, 11:00:00 »

Hej Tina

Jeg tog det meget roligt den førrste tid, jeg mener der gik 3 uger inden jeg startede arbejde igen, og det var det samme med fysioterapi, en meget blid start, jeg tror at det er en god investering at tage den med ro selvom det er svært at forholde sig rolig, men hovedet og kroppen skal have tid til at vænne sig til den nye tilstand. Men det er nok også forskelligt for hver af os, du skal lytte til dig selv og hvad du mener er bedst for dig. Held og lykke med det, uanset hvad du beslutter dig til bagefter.

mange hilsner Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #2 Dato: 02 April 2011, 18:20:23 »

Hej Tina

Jeg arbejder også i fleksjob. Arbejder 15 timer om ugen. Har begyndt på arbejdet 5 dage efter indgrebet. Har ventet med træning i 3 uger efter indgrebet.
Fik det bedre kort efter det.

Held og lykke Smiley

Kærlig hilsen
Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #3 Dato: 02 April 2011, 23:00:52 »

Hej Tina!

Jeg blev 2 dage i Frankfurt og fløj faktisk hjem... havde en fridag, og gik på arbejde igen på fjerde dagen. Har et alm 30 timers kontor job. Jeg forsøgte at fortsætte min hverdag som om intet var hændt med de vaner og rutiner og gøremål, jeg plejede. Genoptræning er jeg først begyndt på her 5 mdr. efter indgrebet,og det går virkelig fremad  Humørgrin . . .  jeg har forsøgt at lytte til min krop. Som man siger er ikke to MS patienter ens og det samme gælder nok også for et CCSVI forløb - held og lykke med det hele! Blink
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
TinaB
Jr. Member
**

Beskeder: 26

Vis profil
« Svar #4 Dato: 03 April 2011, 13:16:43 »

Hej Betty, Sheri og Helleho

Mange tak for jeres svar.
Jeg kan godt se, at det er meget forskelligt fra person til person.

Når det bliver min tur må jeg føle mig frem  Blink

Kh

Tina
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: