MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 02:47:28

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Første skridt mod CCSVI
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Første skridt mod CCSVI  (Læst 3071 gange)
lars m
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 20

Vis profil
« Dato: 04 April 2011, 21:08:59 »

Ja så har jeg taget det første skridt til liberation. Har sendt mail til ccsvi-centeret Frankfurt for at aftale en tid til undersøgelse. Så nu venter jeg bare på deres svar. Så må vi se hvad det ender ud med.

Hilsen Lars
Logget

ms-diagnose 1993
"Liberated" 16.6.2011 CCSVI-Center Frankfurt http://www.ccsvi-center.com/
EDSS 1.5-2.5 efter liberation 0.0
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #1 Dato: 04 April 2011, 21:18:57 »

Hej Lars - held og lykke med det Blink vh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Sønderjyde
Full Member

Beskeder: 151

Vis profil
« Svar #2 Dato: 05 April 2011, 08:35:19 »

Hej Lars..

Du må gerne skrvie når du får besked der nede fra, om hvor lang en vente liste de har..

Mvh Søren
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
lars m
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #3 Dato: 06 April 2011, 00:04:57 »

har fået mail fra dem i dag med svar på alle min spørgsmål og har nu bestil tid til  undersøgelse
skal nok venne tilbage
Logget

ms-diagnose 1993
lars m
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #4 Dato: 06 April 2011, 21:17:32 »

Jeg har fået en tid kun til undersøgelse i første omgang allerede d. 29. april - hvis jeg skulle have været behandlet samtidig ville det sandsynligvis kunne blive sidst i maj måned, så det er jo ikke så lange ventetider. Jeg har valgt undersøgelsen i første omgang for at se hvor slemt det ser ud og så tager jeg en tænkepause inden jeg beslutter mig for det videre forløb. Prisen bliver det samme - undtagen selvfølgelig dobbelt rejseudgifter.
Jeg har iøvrigt også lige fået svar på en MR-skanning der ikke viser nogen forandringer (forværringer) siden sidste skanning i 2005, så det er jo meget godt.

Hilsen Lars
Logget

ms-diagnose 1993
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #5 Dato: 07 April 2011, 14:25:59 »

Hey Lars,

Good luck med din ccsvi-undersøgelse og "forhåbentligt" viser det sig da du har forsnævringer ...

Hvorom alting er, så skader en ccsvi-opr. i hvert fald ikke. Det er kun, hvis der skal isættes stents, at det er mere kompliceret sådan lige kort fortalt.

All the best.
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #6 Dato: 07 April 2011, 14:42:15 »

Hej Bjarne,

Det er nu ikke helt korrekt, fordi du kan godt risikere at få det værre efter en CCSVI operation.

Annette som holdt foredrag sammen med mig i Vejle i marts fortalte mig, at hun havde en veninde, som havde fået det værre efter operationen.

Blot til info - så pas på med at "anbefale". Tænk hvis man anbefalede operationen til én, og så de fik det værre. Det ville i hvert fald give mig dårlig samvittighed  Tvær

I øvrigt pøj pøj med din undersøgelse, Lars Blink

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
lars m
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #7 Dato: 07 April 2011, 23:59:25 »

jeg ved heller ikke om jeg håber på at jeg har forsnævringer men vis jeg har og nogle af di skavanker jeg har kan aftag vil jeg overveje og blive  behandlingen men som  nina skriver man kan  risikere at få det værre efter en CCSVI operation jeg tænker på at vis det nu klapper sammen få jeg det så været? jeg har det jo ikke så slemt lige nu
men jeg er nu os noget af en kylling så jeg tager undersøgelse først som jeg skal 28 april kl 900 er meget spændt på  resultatet
Logget

ms-diagnose 1993
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #8 Dato: 08 April 2011, 08:07:53 »

Hej Lars,

det er ikke nødvendigvis fordi venen klapper sammen, at man får det værre, men man kan også få værre MS symptomer på grund af venerne bliver åbnet.

Jeg tror dog personligt, at de fleste får det bedre efter et CCSVI indgreb og ikke værre, men det er jo bare en personlig tanke Smiley

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
TinaB
Jr. Member
**

Beskeder: 26

Vis profil
« Svar #9 Dato: 08 April 2011, 08:55:57 »

Hej Lars

Held og lykke med undersøgelsen  Smiley

Jeg er spændt på at høre hvad du synes om stedet. (Jeg skal jo selv afsted sidst i maj)

Kh

TinaB

Logget
maraje
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #10 Dato: 08 April 2011, 10:29:19 »

hej  Smiley

Vi er 2 patienter her fra randers som har tid dernede den 18 april med efterfølgende behandling dagen efter.

skriver når vi er hjemme igen Smiley
Logget
TinaB
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #11 Dato: 08 April 2011, 11:08:41 »

Hej

Ja, det er jo snart  Smiley

Pøj pøj til jer begge.

Glæder mig til at høre mere  Smiley

Kh

Tina
Logget
lars m
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #12 Dato: 08 April 2011, 19:55:05 »

ja Pøj pøj til jer begge det bliver spænde og følge jer
Logget

ms-diagnose 1993
lars m
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #13 Dato: 01 Maj 2011, 21:14:56 »

Hej
Så har jeg været hos CCVSI-center i Frankfurt og blevet undersøgt - og de konstaterede at venstre side var meget forsnævret og at den højre vene-klap var defekt, så der var ikke det flow der skulle være. De anbefalede en udvidelse i begge sider. De sagde også at scanningen viste at jeg ikke havde særlig mange "plakpletter" hvilket scanningen herhjemme også har vist. Derfor mente de at det er meget sandsynligt at det er forsnævringerne der er det store problem. Efter at have tygget lidt på det resultat gik vi tilbage til klinikken næste formiddag og bookede en tid til liberation - det skal så ske den 16 juni - med forhåbentlig godt resultat. Nu venter jeg bare på rapporten og billederne som de sender til mig.
De virker meget professionelle og omhyggelige dernede.

Hilsen

Lars
Logget

ms-diagnose 1993
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #14 Dato: 02 Maj 2011, 09:58:17 »

Hej
Jeg ønsker dig al mulig hel og lykke den 16/6, og hvis jeg var dig, ville jeg glæde mig , og se frem til et positivt resultat.
Personligt har jeg ikke hørt om nogen, som har fået det dårligere efter operation, kun om nogen som ikke har fået forbedringer, men det er jo nok rigtig, når det op til flere gange postuleres. Men min holdning er, at man skal gå til tingene i en positiv ånd, Humørgrin for hvad kan man egentlig bruge det andet til.
Hilsen Vibeke
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: