Så blev det min tur

Fantastisk! Forstår det ikke helt endnu.
Det er nu en uge siden jeg fik indgrebet på CCSVI – Center i Frankfurt. Personalet er rigtig venlige, dygtige og effektive. De fleste kan snakke engelsk.
Jeg fik ballonudvidelse i venstre side. Indgrebet gik godt. Kunne godt mærke ”hvor de var” hele tiden og selve udvidelsen spændte en del. Men det var ok.
Så skulle jeg ligge stille, stille , stille……………….. Efter 3 timer kom Mrs De Lucca og gav mig lov til at tage tøj på. Hun ville ringe efter en taxa til os. Jeg ville gå på toilettet og mærkede så, at det blev varmt ned ad mit ben. Jeg blødte stadig og skyndte mig ind på briksen (nåede ikke toilettet). Der gik 2 timer mere og jeg blødte stadig. Ikke noget dybt og alvorligt, kun overfladisk. Men der blev skiftet plaster og forbinding en gang til. Spurgte om jeg måtte gå på toilettet

Nej, det måtte jeg ikke

. Havde efterhånden også ret ondt i ryggen……….. Efter endnu en time besluttede de at bestille en sygetransport til mig, som kunne fragte mig til hotellet og helt op i min seng. Men efter kontakt med hotellet fandt de ud af, at syge-sengen ikke kunne være i elavatoren (vi boede på 5. etage. Ibis Hotel, kan anbefales). Så varede det ikke længe før end de meddelte os at jeg skulle overnatte på Ketler Hospital………… Åh nej, tænkte jeg. Så skal jeg på en seks-mands-stue og får ikke lukket et øje…………. Men det var luksus. Jeg blev kørt ind på en en-mands-stue med eget toilet og bad. En sygeplejerske tog i mod mig og i løbet af 5 min. var der serveret aftensmad

Jeg måtte også begynde at bevæge mig lidt rundt og kunne endelig komme på toilettet

……………….. Alle var venlige og imødekommende. Jeg begyndte ikke at bløde mere og kunne egentlig godt have overnattet på hotellet. Men som Dr. Simon sagde, ”hvis du var tysker, havde vi sendt dig hjem. Men da du står som fremmed i vores land vælger vi denne løsning.” Vi skulle føle os trygge og sikre

……………… Dagen efter blev jeg hentet af en taxa og kørt ind på klinikken.
Allerede dagen efter kunne jeg mærke forbedringer og de er her endnu

Smerter, stivhed og slaphed i mine fingre, hænder og arme er væk. Føleforstyrrelserne er der dog endnu. I min pande og under mine øjne er der noget som er ”lettet”. Jeg har ikke den konstante tunge og trætte fornemmelse i hovedet længere. Føler mig meget mere frisk og oplagt. Jeg bliver stadig træt og hviler hovedet midt på dagen. Men jeg har ikke sovet ”rigtig” middagslur siden

…………… Jeg er rigtig glad for at jeg har gennemført dette og vil anbefale det til andre.
I morgen starter jeg igen på arbejde. Det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå i den almindelige dagligdag. Håber, at forbedringerne holder ved

Kh Tina