MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 02:54:35

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Ny Ameds rapport
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Ny Ameds rapport  (Læst 6576 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Dato: 12 April 2011, 14:35:39 »

Hej - Ameds har netop udsendt en rapport, som indeholder resultater fra deres første 500 (!) CCSVI-operationer. Det er spændende læsning synes jeg.

Jeg vedhæfter den herunder.

Christian
« Sidste ændring: 12 April 2011, 15:09:51 af hag » Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
sheri
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #1 Dato: 12 April 2011, 17:00:59 »

Hej Christian

Tak for din mail om rapporten.
Jeg har også fået den rapport. Jeg er rigtigt glad for at jeg fik behandling. Det har mest hjulpet mig med træthed og livskvalitet Smiley.

Mange hilsner

Sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
bitte Mormor
Full Member

Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 12 April 2011, 18:20:35 »

Interessant rapport, godt du har lagt den ud til os andre, Christian.
Hvad synes du selv om den?
Jeg mangler dit tilfælde, veneklap med fejl- udbedret. Hvor mange patienter havde andre komplikationer, end de nævnt i rapporten?
Hvordan er effektiviteten på veneklapperne, kan de arbejde trægt, altså være stive af et mindre lag plaque, eller er dette ikke eksisterende? Er de enten ok. eller én defekt, som i dit tilfælde. Jeg efterlyser materiale omkring veneklapper.
Hvor mange patienter, har Ameds opereret for CCSVI, med andre sygdomme,  hvilke og med hvilket resultat? Kan være en sådan rapport eksisterer, men jeg synes ikke den ene kan undvære den anden.
Hvor mange patienter har de scannet, uden at finde basis for CCSVI? Igen - og med hvilke sygdomme.
Hvor mange har fået proseduren gjort 2, evt. 3 gange?, også i forhold til at være behandlet andetsteds.
For mig er det ikke så enkelt, som rapporten fortæller,
Jeg synes dit tilfælde er værd at forske i. Hvad kom først, CCSVI eller sclerose, har du sclerose nu, hvor/hvordan ses det?
Sku' lige ha' irritationen ud, over de vises 'forskningsarbejde'.
« Sidste ændring: 12 April 2011, 18:24:10 af bitte Mormor » Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #3 Dato: 12 April 2011, 19:08:14 »

bitte Mormor - veneklapper hedder valve på engelsk - de er med i rapporten - 28 % havde "min" fejl.

De har ikke scannet ret mange igen - fordi folk ikke gider betale for at komme igen tror jeg.

Christian
« Sidste ændring: 12 April 2011, 19:11:30 af hag » Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
bitte Mormor
Full Member

Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: 12 April 2011, 22:18:21 »

Tak for det Christian, så blev jeg lidt klogere på valves.
Næsten ingen gengangere, kan også betyde at det 'holder', når Ameds opererer.
Er det så sådan at alle faktisk er testet positive CCSVI, og derfor er statistikken uden tilfælde som 'Lis' og en anden Indiensfarende, som heller ikke sku' opereres, da det kom til stykket. Eller har jeg misforstået ?
Så var der lige den med andre sygdomme, som de måske ikke har haft nogen af?
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #5 Dato: 27 April 2011, 10:03:10 »

Hey  Blink

Interessant, informativ rapport må man sige. Det er godtnok mange Ameds allerede har opereret for ccsvi.

Mht. det faktum, at man bør / skal scannes igen for at se, hvordan det går efter operationen, så undrer det mig lidt, at det ikke er noget, der er med i de forskellige "pakker" fra de forskellige hospitaler, der udfører ccsvi. For det er jo netop, som Christian siger, at folk undlader det, når det koster penge. Måske det var en god idé at gøre det inklusive operationen, som så altså kommer til at koste noget mere. For kun på den måde får man jo langtidseffekten belyst.

Mht. "Lis" tilfælde m.m., og andre, der ikke er testet positive for ccsvi, ja, så ved jeg ikke lige, hvad jeg skal sige. Men dengang jeg var i Indien (grp. 4), så var der også en medlidelsesfælle, som heller ikke blev testet positiv for ccsvi i første omgang. Men dagen efter - og ved en grundigere gennemgang af ham, så var "den" der. Måske nogle af udsvingningerne skyldes ms´ens ukontrollable væsen Spørgsmålstegn Altså jeg tænker her på, at man f.eks. ved en scanning har 2 hvide plaques, den næste 1, så 3 etc. etc

Jeg tror på, at alle der har ms også har ccsvi !

Mange hilsner
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: