MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 03:02:27

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Avonex
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Avonex  (Læst 1481 gange)
Julie74
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 17

Vis profil
« Dato: 30 April 2011, 12:52:12 »

Hej alle Smiley
Nogle der har erfaringer med avonex? Jeg skal til hjernescanning inden længe, og får tysabri hvis der er flere end de 25 læssioner ved diagnosen. Er det det samme i hjernen skal jeg ha avonex. Men håber lidt på tysabri, da lægerne på rigshospitalet mener min sclerose er aggresiv...
Kh Julie
Logget

"Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne"
mile k
Newbie
*

Beskeder: 4

Vis profil
« Svar #1 Dato: 23 Maj 2011, 15:34:25 »

Hej Julie

Jeg har taget Avonex flere år og har egentlig været ret glad for det - men det afholdte ikke helt atakker i starten men måske det var fordi det var i 'starten' af diagnosen - der kan der jo forekomme ret mange atakker for at de så dysser ned efterhånden. Jeg har ikke haft atakker i 2 år (eller tror jeg i hvert fald ikke) men indtager også Medrol hver 5. uge for at styrke virkningen af medicinen.

Gode hilsner Mile K
Logget
jano
Newbie
*

Beskeder: 9

Vis profil
« Svar #2 Dato: 23 Maj 2011, 16:12:10 »

Hej,

Jeg har taget Avonex siden februar, og har ikke oplevet en forværring af mine symptomer siden, det skal dog bemærkes at jeg synes ikke jeg har attakker på samme måde som jeg ser dem beskrevet herinde og andre steder, jeg synes mit er en mellemting i mellem progressiv og attakker.

Mht. bivirkninger blev jeg i starten ramt af influenza symptomer i op til 4-24 timer efter injektion, men jeg har hele tiden sagtens kunne passe mine daglige opgaver sålænge jeg tog smertestillende (panodil og ipren). Jeg var bare træt og uoplagt, men jeg glemte en gang de smertestillende og det resulterede i feber rystelser.
Jeg synes dog at som tiden er gået er bivirkningerne blevet mindre og mindre, og jeg tager mindre og mindre smertestillende.

Jan
Logget
Julie74
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 17

Vis profil
« Svar #3 Dato: 18 August 2011, 10:52:14 »

Hej begge to Blink
Tusind tak for svarene. Det endte med tysabri, da der ved hver hjernescanning bliver ved at være attivitet i både hjerne og rygmarv.. Ødelæggelserne vil ligesom ikke blive til ar..
Skal på riget i dag og have 2. tysabri behandling..
Må indrømme det er lidt surt at de giver mig det som 1. valg, men hvis min sclerose er så aggresiv som de siger, er det jo det jeg skal have...
Logget

"Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne"
Jesob
Full Member

Beskeder: 190

Jessie og Jacob

Vis profil
« Svar #4 Dato: 23 Marts 2012, 11:05:31 »

Så er den gal igen...

BIOGEN (AVONEX) AND TEVA NEUROSCIENCES (COPAXONE) RECEIVE WARNINGS FROM THE FDA ABOUT THEIR MS MEDS.

It is of vital importance that we understand these companies were making false claims about their drugs, regarding their effectiveness and patients' disease progression.

FDA letter to Biogen on false Avonex claims--
link to FDA letter:
http://pharmalive.com/News/index.cfm?articleid=831521

FROM A STUDY DONE BY DR MARK FREEDMAN COMPARING AVONEX TO COPAXONE. INTERESTING CONCLUSION !
Avonex and Copaxone don´t differ significantly from placebo...

Kilder:
http://www.facebook.com/notes/ccsvi-in-multiple-sclerosis/fda-issues-two-warning-letters-to-ms-drug-makers/10150669191597211
https://www.facebook.com/notes/ccsvi-ivcc/biogen-avonex-and-teva-neurosciences-copaxone-receive-warnings-from-the-fda-abou/315351798528876
Logget

Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.
MS
Newbie
*

Beskeder: 10

Vis profil
« Svar #5 Dato: 10 Maj 2012, 14:06:24 »

Hej alle sammen jeg vil gerne høre fra nogen der har erfaringer med Avonex på den dårlige side og den god side.
Tak for hjælp
Kh
MS
Logget
statman
Newbie
*

Køn: Han
Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #6 Dato: 10 Maj 2012, 15:22:40 »

Hej MS

Jeg startede på Avonex i november 2011. Mit sidste attak - ihvertfald af de mærkbare - ligger over 1 år tilbage.

De første 2-3 gange var jeg pænt påvirket af bivirkninger og frygtede at jeg fremover skulle have influenza hver mandag. Jeg kunne dog fornemme en gradvis mildning fra gang til gang. I dag har jeg stort set ingen bivirkninger. Jeg skal bare huske at tage 2 ipren et par timer efter injektionen og så sørger nattesøvnen for resten.

Jeg tager Avonex hver søndag ca. kl. 18 +/- en time. Jeg kan sagtens passe mit arbejde mandag, hente unger, sørge for affodring, svømning og hjem og putte dem. Så er jeg også godt træt og kan mærke at energiniveauet ikke er på 100 pct. om mandagen. I løbet af dagen har jeg også en mindre følelse af konstant træthed - men indtil videre kan jeg undertrykke den.

Resten af ugen er jeg frisk og tænker ikke mere på medicin eller bivirkninger.

Så min konklusion er at det fungerer fint for mig. Jeg kan sagtens leve med den forholdsvis milde bivirkning jeg får.

Håber du kan bruge dette input  Smiley

Jesper

« Sidste ændring: 10 Maj 2012, 15:25:54 af statman » Logget

Attakvis sklerose. Diagnose 2011. Startet på avonex november 2011 med kun få bivirkninger i dag. Gift og har 2 dejlige drenge på 3 og 8 år. Arbejder fuld tid og har forholdsvis få gener af sygdommen i det daglige (indtil videre). Har endnu ikke taget beslutning om CCSVI operation.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #7 Dato: 10 Maj 2012, 16:19:56 »

Hej MS

Jeg har også været på Avonex - ugentlige injektioner i låret.

Jeg har dog en ret dårlig erfaring med det. Jeg havde de berømte influenza-symptomer og sov det væk. Resten af ugen havde jeg det af H-til - havde det virkeligt skidt imellem hver injektion, så jeg skiftede til Copaxone.

Efter min CCSVI operation begyndte jeg at få nældefeber (udslæt som klør) - en hudlæge mente at det var pga Copaxonen. Jeg stoppede med Copaxonen, og så forsvandt nældefeber-udslettet. Jeg har ikke fået medicin siden, men har heldigvis heller ikke brug for det mere.

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
MS
Newbie
*

Beskeder: 10

Vis profil
« Svar #8 Dato: 12 Maj 2012, 09:23:45 »

Tak til hak og statman. for jeres svar / opløsning og jeg vil gerne bruge Avonex en måneds tid
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #9 Dato: 12 Maj 2012, 18:03:19 »

Held og lykke med det MS  Smiley

hilsen hak  Humørgrin
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: