MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 03:07:47

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.779 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  EDTA-behandling ved MS
« forrige næste »
Sider: 1 2 3 [4] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: EDTA-behandling ved MS  (Læst 6407 gange)
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #45 Dato: 05 August 2011, 10:39:44 »

Hej Betty!

Jeg var til min første behandling ved Bruce Kyle i går. Jeg fik højdosis C-vitamin. Næste måned (jeg har kun mulighed/råd for/til en behandling i måneden) skal jeg have en DMPS behandling... jeg ved ikke præcis, hvad det er og heller ikke forskellen ift. EDTA - det skal jeg have undersøgt.

Bruce mener at 4 behandlinger med DMPS er tilstrækkeligt til mig ... hver behandling koster 890 kr. - så det håber jeg, dertil kommer kosttilskudene

Mine tal viste høj ophobning af kviksølv og ekstrem høj kobberophobning - hvorfor er behandlingen mon forskellig? Atamir skal jeg ikke have, men en lang række kosttilskud...

Ved siden af mig i går sad to damer i EDTA behandling - de havde fået behandlingen mange gange og havde aldrig haft bivirkninger overhovedet  Smiley held og lykke med forløbet  Blink

Vh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
helleho
Sr. Member

Vis profil
« Svar #46 Dato: 05 August 2011, 11:10:52 »

Hej igen ... har allerede læst nok på forskellige sites, til at jeg ikke har mod på en DMPS behandling, bivirkningerne er jo uhyggelige  Spørgsmålstegn . .. fortsætter med C-vitaminerne ... men det skuffer mig, at Bruce ikke har informeret mig om mulige bivirkninger... Lægemidlet er så vidt jeg kan læse mig til kke godkendt i USA heller...
Logget

bitte Mormor
Full Member

Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #47 Dato: 05 August 2011, 11:39:29 »

Hej Betty og Hellebo
Jeg fik at vide af Ole Købke hos Hancke i Lyngby, at Atamir ansås for lidt mildere end DMPS og Dimaval.
Om det så betyder ligeså godt eller mindre effektivt, må prøves.
Godt at høre om jeres erfaringer, og at I gør, hvad jeres krop kan klare.

http://www.snowboat.no/Kelatering.html

Jeg har også læst tråden: Tungmetaller/CCSVI godt igennem, hvor mange gir' gode indlæg, ikke mindst Leif og Per West.
Birte

Helle, du fik lige 'postet' mens jeg skrev.
Jeg tror godt, du kan klare 'dine' bivirkninger, for de er sikkert ikke store, da du har gjort så meget andet.
Du kan jo bare prøve en gang, og så ta' beslutning efter det. Sådan gjorde jeg ved EDTA, som ikke lige var min kop te.
« Sidste ændring: 05 August 2011, 11:45:26 af bitte Mormor » Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #48 Dato: 05 August 2011, 13:51:36 »

Hej Helle
Jeg har slet ikke hørt nogget om DMPS så jeg ved ikke hvad det er. Jeg får også en masse kosttilskud. Det meste tog jeg i forvejen, men fik tilføjet kæmpenatlysolie og noget andet olie jeg ikke kan stave til. Ole Købke sagde at første gang får jeg en begynderdosis for at se hvordan jeg reagere på EDTA. Han ville tilføje ekstra C-vitamin såvidt jeg forstod. En EDTA behandling koster 900 kr.
mange hilsner Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
helleho
Sr. Member

Vis profil
« Svar #49 Dato: 05 August 2011, 15:34:42 »

Tak for Jeres hurtige svar og tak for det spændende link  Blink - dejlig tydelig beskrivelse af medikamenterne ... DMPS bivirkninger er ikke beskrevet nært så katastrofale, som jeg læste andetsteds.

Den manglende og dårlige information fra Bruce har taget meget af min tillid til ham. Mit indtryk fra konsultationerne var, at medikamentet var et naturpræparat med virkstoffer som i hvidløg og uskadeligt, samt uden bivirkninger. Den holder jo ikke, medikamentet er synestisk osv.

Summa sumarum... Jeg er kommet meget i tvivl om, hvad jeg gør . . . og går i tænkeboks  Smiley alt andet lige, vil jeg følgeBruce's vedledning mht. kost tilskud.. måske i reduceret mængde... for dosis er meget høje, gad vide hvad maven siger til det  Humørgrin

Logget

Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #50 Dato: 05 August 2011, 20:26:52 »

Hej Helle....

Var jeg dig ville jeg spørge Bruce og høre hans udlægning af historien, tag evt. en kopi af det materiale med og vis ham som har uroliget dig, istedet for en masse spekulationer og bekymringer, jeg har selv fået ca. 4-6 DMPS behandlinger, og har aldrig mærket andet end lidt sjov fornemmelse med mit mundvand, det får jeg nu også såfremt jeg spiser evt. meget hvidløg........

Jeg har fuld tillid til Bruce og skylder ham at jeg idag snart 20 år efter mit første besøg hos ham, "næsten" lever et helt alm. liv, så jeg ville spørge ham, alt er jo næsten farligt såfremt det ikke bliver behandlet korekt, måske det har noget med hvor stor en dosis han giver, men det kan han helt sikkert fortælle meget mere om...... :-)

Så koldt vand i blodet og spørg Bruce..... :-) Bryder du dig ikke om hans svar kan du jo altid handle derefter..... Smil....

Men Helle heldigvis handler alle ikke ens..... :-) Så ikke en opfordring til at gøre som jeg ville have gjort, kaster bare lidt mere sand på bordet..... Smiler...

Knus Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
helleho
Sr. Member

Vis profil
« Svar #51 Dato: 06 August 2011, 11:00:01 »

Hej Leif... tak for en brik mere til puslespillet  Blink ... det er nogengange besværligt og utrygt i denne jungle af mere eller mindre dokumenterede muligheder. Umiddelbart havde jeg også allerede stor tillid til Bruce, alene beretningerne i hans "venteværelse" kan jo overbevise enhver!

Dejligt at høre, at han har hjulpet dig så meget! Jeg vil lytte til dit råd, - om en månedstid bestiller jeg tid til endnu en gang C-vitamin, og så vil jeg drøfte DMPS med ham der, som du foreslår. De alvorligste bivirkninger fandt jeg på et halv gammelt site, så det skylder jeg ham vist.

Kh Helle
Logget

Højstrup
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #52 Dato: 25 August 2011, 09:55:35 »

Kære Lis!

Jeg er ved et tilfælde faldt over dit indlæg. Og ønsker dig alt mulig held med din EDTA behandling.

Jeg har gennemgået behandlingen hos Bruce Kyle i Viby, og har fået mange  år lagt til i den gode ende.

Du skriver at Sygesikringen “DANMARK” giver tilskud til EDTA medicinen. Jeg tror du er lidt forkert på den. Jeg mener at DANMARK giver  tilskud efter samme regler om man er i gruppe 2 i den offentlige sygesikring som i “Danmark. Og her er det kun til konsultationen der gives tilskud.

Iøvrigt kan jeg gøre opmærksom på, at EDTA Patientforeningen for flere år siden forsøgte målrettet at få “Danmark” til at yde tilskud til EDTA behandlingen, ved at stille forslag tiol medlemsmøderne i “DANMARK”. I den naive tro, at “Danmarks” postulater om “at det er medlemmerne der vedtager hvad der skal gives tilskud til” også passede.

Men ak, vi blev sørgeligt skuffede, trods en stor opbagning på møderne, vendte “DANMARK” tommelen nedad. Seneste  nyhedsbrev fra “DANMARK” viser klart at medlemsrettighederne mht. forslag er en tom illusion.

Venlig hilsen

Erik Højstrup Christensen
7840 Højslev
mob. 2243 2071
Logget
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #53 Dato: 22 September 2011, 10:21:55 »

Jeg er nu nået en trediedel af min EDTA/atamir-behandling.

Jeg ved ikke rigtigt om der sker ret meget, har tænkt meget på at der sker jo ikke en skid, men ved nærmere eftertanke er der måske alligevel lidt som har flyttet sig. De første gange med Atamir havde jeg meget hovedpine men efter jeg har fundet ud af at drikke lidt ekstra de dage så sker det ikke, ja faktisk kan jeg slet ikke huske hvornår jeg sidst har haft ondt i hovedet, den der "dårligt-vejr-hovedpine" er også væk !! energien synes jeg heller ikke der er sket så meget ved, men tror jeg har ændret lidt ved hvad jeg plejer at lave, så mit energiforbrug er noget højere, så jeg er stadig træt om aftenen, jeg har bare lavet noget mere. Jeg synes også der er forskellige bevægelser som er blevet lettere så måske er der alligevel noget som rykker sig.
Jeg fortsætter og sætter min lid til at Leif skrev at virkningerne måske ikke er der med det samme men måske komme længe bagefter og måske er jeg bare en af de langsomme.
Efter EDTA-behandling er jeg meget træt, men et par dage efter har jeg lidt mere energi, men ikke nok til hovedrengøringen, den får stadig lov at vente.

mange hilsner Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Sider: 1 2 3 [4] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: