MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 13:51:35

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Hvad andre tænker
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Hvad andre tænker  (Læst 434 gange)
helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Dato: 15 Maj 2011, 10:03:15 »

Hej!

Var til forårskoncert på min bonussøns folkeskole i torsdags. Noget værre klim bim  Grin, men bortset fra det... jeg lærte noget.

Et par stole foran os sad et ægtepar. Da koncerten var slut, rejste de sig med det samme. Det vil sige, hun satte sig igen, for hun kunne ikke bare rejse sig. Skuffelsen i ansigtet, hendes udtryk, og jeg vidste præcis, hvordan hun havde det! Hendes mand hjalp hende op, tog hende under armen, og de gik ud inden mængden af tilskuere rejste sig. Ingen tvivl for mig, hun var MS patient som jeg selv. Som jeg så ofte har haft det, skammede hun sig over at "gå sådan", at stå/gå i vejen, at være langsom, at tiltrække sig opmærksomhed, at være anderledes... Som hende, kan jeg ikke klare, når jeg tiltrækker undrende og medlidende blikke....

Men nu var det ikke mig, og i øjeblikket tænkte jeg... Smukke, kloge kvinde, det er helt ok, du er stærk, du kæmper en kamp de færreste nogensinde kommer til at fatte, du er noget ganske særligt, klogere end alle andre omkring dig i dette lokale. Ret ryggen - vær stolt af den du er. De ved ikke bedre.

Den indsigt vil jeg forsøge at overføre til mig selv i de situationer, hvor spasmer, kramper eller andre forstyrrelser tiltrækker mig ekstra opmærksomhed.

Og jeg ved ikke om den kan give nogen af Jer noget, nu får I ihvertfald historien her. God Søndag!
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
bitte Mormor
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: 15 Maj 2011, 12:59:44 »

Hej Helle
Det har også taget mig mange år at vende sig til at være lidt handicappet at se på.
Men pludselig kan det være rart, at der hurtigt bliver en plads ledig i bussen, og én giver en hjælpende hånd ved udstigning.
Nu har jeg lige fået handicap-transport, Movia Flex, og det er super at blive hentet og bragt til rimelige penge.
Jeg kan cykle ud på den trehjulede, ta' cyklen med i S-toget til Klampenborg, og så afsted ud i Dyrehaven, -dernæst blive hentet og kørt hjem med cykel.
Det har været en stor bevidsthedsændring at skifte spor.
Birte
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Skipper
Full Member

Beskeder: 131

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 15 Maj 2011, 13:23:04 »

Kære Helle. Du rammer så perfekt i din beskrivelse, at man kniber en tåre, for hele scenen er jo kendt af alle, der er ”hægtet af” som følge af sclerosen. Afmagten, vreden, fortvivlelsen. Det rammer Lisbeth og mig dobbelt hårdt, fordi vi jo skammeligt nok glemmer, hvordan det var IKKE at kunne gøre det, som Lisbeth nu igen kan som en naturlig del af hendes hverdag. MSForum er blevet et kosteligt ”medicinskab” ikke alene for de, der har gennemført eller skal gennem en CCSVI indgreb, men så sandelig også for de, der med vort sygeliggørende sundhedssystem er blevet tilbudt alverdens mærkelige behandlingsformer – med bevidst eller ubevidst uvidenhed som kilde. Vi må se frem til, at CCSVI bliver taget alvorligt. Indtil da er der kun ens eget initiativ, der kan gøre noget ved det. Eller de pårørende, som mange gange er nødvendige for at det vil kunne lykkes. Endnu et - fortjent - skulderklap til Christiian for at have skabt dette forum./skipper
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Efter to år still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://web.mac.com/leif_kat/www.andersen-farmer.dk/Intro.html
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: