MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 13:53:34

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Motion
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Motion  (Læst 734 gange)
Louise
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 90

Vis profil
« Dato: 23 Maj 2011, 10:48:38 »

Nu er det så godt 4 md siden, jeg var på Medanta og i løbet af den sidste uge er jeg begyndt at sove SÅ godt om natten! Det synes jeg egentlig altid jeg har gjort, men den sidste uges tid har jeg bare sovet så tungt og drømt helt vildt. Jeg ved ikke, om det har noget med liberation'en at gøre, men det tænkte jeg... Er der andre der har oplevet det?

Da jeg ikke længere har mit arbejde, er jeg begyndt til fys, ridefys og svømning og det har jo også noget med flow'et at gøre :-)

Jeg har lavet alt det her aktive siden påske og hvor kan jeg mærke stor forskel. Jeg er imponeret over så hurtigt mine muskler er til at 'bygge síg op igen' (jeg bliver jo ikke super-sports-kvinde, men 40 baner i svømmehallen er fint for mig :-)

Så fysisk aktivitet kan bestemt anbefales - jeg har selv gået og undskyldt mig med, at det aktive jeg laver sammen med børnene (2 og 4 år) var nok, men jeg kan mærke tydelig forskel nu! Så hvis man har mulighed for det, så prøv det.

Bonus ved det er, at det giver et 'kick' på humør-kontoen :-) :-)

Nå ja, og så Katrine  Humørgrin, som jeg går til ridning med - vi har som regel snakket et par timer efter ridning!! I love it!  Grin

Kh Louise
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #1 Dato: 23 Maj 2011, 10:56:27 »

Hej Louise,

Jeg sover meget bedre efter min ccsvi procedure end før. Før vågnede jeg tit og det gør jeg altså ikke mere. Men jeg tror også at baggrunden for, at jeg sover bedre nu er fordi MS trætheden er væk, og jeg således vågner frisk og veludhvilet.

Før kunne jeg jo sove 12 timer og så stadig være træt når jeg stod op.

Men jeg giver ikke slip på min "skrå seng". Det er bare genialt Smiley

Mht. motion så er jeg fuldstændig enig med dig i at motion er sundt, men for meget motion (ekstrem sport, styrketræning osv.) hvor venerne ikke får nok plads i kroppen på grund af for stor muskelmasse, tror jeg bestemt ikke er sundt.

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #2 Dato: 23 Maj 2011, 16:25:33 »

Hej Louise

Det her med at drømme igen er helt klart noget med forbedret blodgennemstrømning i hjernen. Jeg oplevede det selv da jeg startede med at sove i skrå seng, og nu drømmer jeg hver nat - har gjort det siden januar 2010!

Se her - mit oprindelige indlæg om at drømme (christian er også mig  Smiley ):

http://www.msforum.dk/index.php/topic,7.msg153.html#msg153

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #3 Dato: 23 Maj 2011, 20:01:14 »

Hej Louise!

Skønt med så stor fremgang  Grin forstår godt din jubel! 40 baner - uh - mange år siden jeg kunne det - flot!  Blink

Med hensyn til nattesøvn genkender jeg din, Christian og Ninas historier - jeg drømmer mere og sover tungere. Er helt udhvilket efter 6,5 time nu. Før sov jeg oftest 9 timer og i weekender 10 timer.

Dog ingen middagshvil eller lignende, jeg har jo alm. arbejde. Dejligt for dig med tid til træningen, for jo, med fys, træning, zoneterapi og andre ting efter arbejdstid, kan det godt stresse mig til tider.

Håber snart CCSVI indgrebet tages i brug som behandlingsform så mange flere kan få glæde af den...  Spørgsmålstegn hvad venter de mon på...

vh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 Maj 2011, 15:52:33 »

Hej alle,

I december 2010 meldte jeg mig til dette her, som foregår d. 3.7.2011 i Århus:

http://stiften.dk/sport/stiller-op-til-triatlon-med-sklerose

Sgú ligeså meget for at bevise overfor mig selv, at jeg ikke er "helt færdig som gårdsanger" endnu  Blink  Men har da også efterfølgende tænkt over, hvor sundt det er ? Og har jeg fået ms fordi jeg har dyrket meget ekstrem sport ? Nå, men er nu også af den opfattelse, at man skal holde sig i gang...

Flot med de 40 baner; Louise. Sejt !  Smiley

Bedste hilsner
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
danfin
Sr. Member

Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 Maj 2011, 16:46:13 »

Grin Grin Grin

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
jano
Newbie
*

Beskeder: 9

Vis profil
« Svar #6 Dato: 24 Maj 2011, 19:33:18 »

Sejt !!! af jer begge
Logget
Louise
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #7 Dato: 24 Maj 2011, 22:36:14 »

Altså Bjarne - du er da for vild!!  Humørgrin
Kæmpe flot af dig, at du begiver dig ud i sådan et projekt - ville måske turde i en svømmehal, men på åben hav - hvor er du go'!!
Tror da ikke, dine vener er klappet sammen  Blink

Krydser fingre for dig 3/7 - tør ikke love dig noget, men hvis der ikke sker en masse den dag, så kunne det jo blive til en tur til Smilets By for at heppe  Smiley

Hvordan går det i øvrigt med den skrå seng?

Kh Louise
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #8 Dato: 11 Juni 2011, 22:25:13 »

Hej Louise,

Tror selv på, at venerne er klappet sammen igen  Vred. Mærkede jo lidt til forbedringer i en 14 dages tid efter jeg blev "liberated".

Vil da være mega fedt, hvis Claus og dig kom til Aarhus og heppede  Smiley
Det bliver sgú noget af en udfordring for mig - undertiden tænker jeg vist ikke altid over, hvad jeg begiver mig ud i.
Desuden er det kun 4. gang siden 2003 - (det var til EM i Fredericia - 4000 m svømning i Lillebælt - det gav respekt, når man er scleroseramt) - at jeg skal svømme i åbent hav !

På mandag 2. Pinsedag er jeg med til Herning Triathlon - jeg har stablet et sclerosehold sammen. Overskuddet fra stævnet går til Scleroseforeningen. Desuden er jeg (selvfølgelig) meget involveret i planlægningen af selve stævnet, så det bliver en hård dag, hvor jeg om aftenen skal til koncert med "The Wall"; med et Pink Floyd medlem i Herning.

Læs mere om stævnet her: http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/2011/Triatlon.aspx

Skrå seng - ja, det går sådan, at jeg har fundet ud af, at bøger er det bedste til at hæve sengen med. Har også forsøgt med LP-plader. Bøger virker nok bedst til den seng jeg har ... Så det skal snart være ... Skal lige have fundet en stael bøger ...

Håber det går dig godt og du får svømmet lidt Blink

Kh Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: