MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 13:54:20

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  "Sjov tobak"
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: "Sjov tobak"  (Læst 642 gange)
Lone
Jr. Member
**

Beskeder: 62

Vis profil
« Dato: 23 Maj 2011, 18:35:29 »

Jeg vil gerne lige høre, om der er nogen herinde der kender nogen der har forsøgt sig med noget sjovt tobak? Kender selv en der lige er kommet i besiddelse af noget (hamp tror jeg vist det er), og vedkommende er lidt usikker på hvad der vil være den bedste måde at indtage det på, og om det i det hele taget kan symptombehandle scleroseproblemer? Vedkommende er vist mest interesseret i at indtage det før sengetid, i håb om at få en god nattesøvn ud af det og evt. kunne sove fra den euforiserende virkning, men lindring af spasmeproblemer står også højt på ønskesedlen.
Måske skulle jeg hellere bede vedkommende om at smide det i skraldespanden, og forsøge at få fat i noget Sativex i stedet for, som Scleroseforeningen har skrevet lidt om fra en rapport fra den årlige europæiske Scleroseorganisation EMSP’s konferrence. Men kan man få det i Danmark?

Fra cannabisplanten
Endelig blev der talt en del om antispasticitets behandling, hvor det nyeste er et cannabinoid, Sativex, som indeholder 2 cannabinoider fra cannabisplanten. Det virker på spasmer, spasticitet, smerter og gangdistance. Der er ikke tale om, at man bliver afhængig af stoffet, da der ikke er noget euforiserende i det. Tværtimod kan man selv justere dosis, da det indtages som spray i munden f. eks før sengetid, så man kan få en hel nats søvn uden generende spasmer.

http://www.scleroseforeningen.dk/Service/2011/Rapport-fra-Bruxelles.aspx

I øvrigt er jeg lidt forundret over, og må jeg indrømme meget skuffet over, at der overhovedet ikke var fokus på noget som helst inden for CCSVI-området på denne konference. Er det ved at gå i glemmebogen, som Per Soelberg forudså, eller kan man mon håbe på der stadig forskes seriøst i det?

Venligst
Lone
Logget

SPMS - diagnose december 2005. Selvtestet til en EDSS på mellem 6.5 til 7. Veneudviddet i Frankfurt hos Bildgebene Dianostik 1/2 2011.
Anette
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 19

PPMS 2007

Vis profil
« Svar #1 Dato: 24 Maj 2011, 15:09:56 »

Hej Lone

Jeg har ledt efter om jeg kunne finde noget om hash på MS forum, fordi mine spasmer er i tiltagende.
For længe siden søgte jeg på internettet, og fandt noget om én, som en gang om måneden købte 4 gram hash, som blev brugt til en måneds forbrug af hashsmåkager. Hendes far, som havde sclerose spiste så én hver aften mod spasmer (2 når det var slemt).

Jeg har aldrig prøvet hash, men har overvejet at prøve, men jeg kender ikke en leverandør.
Jeg har tænkt på, om jeg selv kunne have en plante stående i baghaven, og så måske tørre det i oven og så eksperimentere med småkager.

Men jeg gider ikke blive meget påvirket af det, men det var jo nemt at spise én kage og så have ro i benene om aftenen.
Vi burde også kunne få udleveret til eget forbrug hos politiet, for at hjælpe dem, så var fri for at bruge tid på at tilintetgøre det, de får fat i  Blink

Hilsen Solveig
Logget

PPMS - var hos Vogl 12. juli 2011 og har små forbedringer.
2 måneder efter ccsvi fortsætter progression
bitte Mormor
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 25 Maj 2011, 11:49:39 »

Hej Lone
Ja, cannabis kan godt nævnes på en sådan stor konference, men CCSVI ikke, det undrede også mig, da jeg så det.
Nu har jeg taget mig sammen til et indlæg
http://www.scleroseforeningen.dk/Service/2011/Rapport-fra-Bruxelles.aspx     -scrol ned på siden for at se det.
Samtidig har jeg sendt en mail til info i scleroseforeningen med att. til de 3 deltagere.
Birte
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Lone
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #3 Dato: 25 Maj 2011, 14:16:02 »

Hej Solveig

Jeg har prøvet at ryge hash i mine meget unge dage, men det er jo så længe, længe siden så jeg knap nok husker det. Jeg husker dog at det havde en  STOR euforiserende virkning, og det er jeg bestemt heller ikke interesseret i, så hvis jeg skulle prøve det igen på grund af sclerosen, vil det blive et problem. Er dog mere tilbøjelig til at prøve det i stedet for f.eks. spasmemedicin, da det har andre ”bivirkninger” som jeg hellere vil undgå. Jeg er spændt på at høre om virkningen fra min bekendt, for hvis den er god kan det godt være jeg tager mod til mig og springer ud i et forsøg.

Venligst

Lone
Logget

SPMS - diagnose december 2005. Selvtestet til en EDSS på mellem 6.5 til 7. Veneudviddet i Frankfurt hos Bildgebene Dianostik 1/2 2011.
Lone
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #4 Dato: 25 Maj 2011, 14:17:09 »

Hej Birte

Åh, hvor er jeg altså glad for at der er nogen som dig, der har overskud til at kæmpe vores kamp. Havde selv stor lyst til at skrive et indlæg til dem, men det blev desværre prioriteret bort til fordel for en smule huslige gøremål.
I øvrigt synes jeg du har ramt plet med indlægget. Håber de får dårlig samvittighed.

Venligst

Lone
« Sidste ændring: 25 Maj 2011, 14:19:29 af Lone » Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: