MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 14:00:44

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Problemer med øjnene
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Problemer med øjnene  (Læst 681 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Dato: 24 Maj 2011, 22:32:18 »

Hej - jeg faldt over en artikel der beskriver et hunde-forsøg hvor man har lave kunstige forsnævringer i halsvenerne og målt hvordan det påvirker hundenes øjne.

Der bliver også snakket om hvordan det kan være at øjenlægerne ikke måler noget forkert i øjnene - og det er simpelthen fordi de måler når man sidder op.
Ligger man ned (fladt - som om natten i flad seng) stiger trykket (fordi blodet ikke kan komme væk fra hjernen pga CCSVI), og det kan fremprovokere Optic Neuritis (synsnervebetændelse).

Igen en god grund til at sove i skrå seng!

Her er artiklen: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/notes/ccsvi-in-multiple-sclerosis/is-there-an-eye-doctor-in-the-house/10150195181662211

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Alix
Jr. Member
**

Beskeder: 30

Vis profil
« Svar #1 Dato: 27 Maj 2011, 09:23:44 »

Hej

jeg læste også detta på Facebook och skrev en kommentar om detta på Svenska forumet

http://www.ccsvi.se/forum/viewtopic.php?t=1322

nu kan vi måske få øjenlæge att hjælpe med diagnos

Alix

---

Logget
bitte Mormor
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 27 Maj 2011, 11:27:32 »

Hej både Christian og Alix
Rigtig god ny indfaldsvinkel.
I mit tilfælde skulle jeg så testes, når jeg har brugt mine øjne meget, f.eks. her foran computeren. Det er kun når jeg er 'udtrættet' , at jeg mærker symptomer på øjnene, og testen i sygehus-regi , fritog, fra år tilbage, mine øjne vedr. sclerose.
Et ekstra spørgsmål til Alix. Hvordan gik jeres CCSVI- konference, skal jeg læse/se optagelser på den svenske hjemmeside?
Birte
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Alix
Jr. Member
**

Beskeder: 30

Vis profil
« Svar #3 Dato: 28 Maj 2011, 16:26:46 »

Hej bitte Mormor,

CCSVI- konferencen i Uppsala var en fremgang.  Smiley
Jeg skriver en svar på link http://www.msforum.dk/index.php/topic,509.0.html

vh Alix
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #4 Dato: 20 Juli 2011, 08:21:53 »

Faldt lige over denne kommentar på Facebook:

Citat
Meron Lomas ?@ Brian Melton: I had lost the vision in my left eye due to Optic Neuritis before having the surgery. Within 15-20 minutes of the surgery, my vision started to return. When I got home, and saw my Opthamologist, he became enormously excited. My Optic Nerve has begun to regenterate, and the blood flow has completely returned to my left eye. My Opthamologist has never, in almost 40 years of practice, seen anything like it. He's having me come in to be tested every two weeks. He thinks that he can publish a paper about it! (I don't particularly care about that part...I can see out of BOTH eyes again!)

oversat (Google):

Citat
Meron Lomas @ Brian Melton: Jeg havde mistet synet på mit venstre øje på grund af betændelse i synsnerven, før operationen. Inden for 15-20 minutter efter operationen, begyndte mit syn at vende tilbage. Da jeg kom hjem, og så min Øjenlæge, blev han meget ophidset. Min synsnerven er begyndt at regenerere, og blodgennemstrømningen har fuldstændig vendt tilbage til mit venstre øje. Min Øjenlæge har aldrig, i næsten 40 års praksis, set noget lignende. Han vil have mig til at komme ind for tests hver anden uge. Han mener, at han kan udgive en artikel om det! (Jeg er ikke specielt bekymret om den del ... jeg kan se ud af begge øjne igen!)

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Nina Ansbjørn
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #5 Dato: 20 Juli 2011, 11:42:40 »

Ville ønske min læge var så interesseret - men jeg kender godt den med øjnene. Der gik ikke mange timer efter min operation før synet var fuldstændig normalt igen Smiley

Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: