MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 14:11:20

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Bulgarien - test og behandling
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Bulgarien - test og behandling  (Læst 1185 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 14 Februar 2010, 15:20:13 »

Hej - I Sofia, Bulgarien starter Professor Lachezar Grozdinsk sammen med et hold eksperter op med at teste og operere for CCSVI.

Der er allerede et medlem af dette forum som har en aftale om operation i april ! Det kan være personen selv vil præsentere sig  Smiley

For dem der er gode til Bulgarsk: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=355704 - ellers er der jo google-translate: http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.trud.bg%2FArticle.asp%3FArticleId%3D355704&sl=bg&tl=da

De har vist indtil videre kun undersøgt 30 personer, og opereret en enkelt - men disse tal er sikkert forældede.

På TIMS skriver de også om det her:

http://www.thisisms.com/ftopicp-88922-grozdinski.html#88922
http://www.thisisms.com/ftopicp-90405-grozdinski.html#90405
http://www.thisisms.com/ftopicp-86159-grozdinski.html#86159

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #1 Dato: 14 Februar 2010, 15:53:31 »

Nej, bulgarsk - der må jeg melde pas.  Rullende øjne

Jeg er egentlig frygtelig ked af det !! Jeg ville gerne afsted og "ordnes" men der er vel ingen steder det er billigere end Polen, og med de 60,000 jeg kom frem til før, er det altså uden for min rækkevidde. jeg kan ikke sidde i bundløs gæld de næste mange år, for slet ikke at tale om. om banken overhovedet vil låne mig så mange penge?

Er der nogen, der har fundet ud af mere omkring om man kan få det refunderet af det offentlige? Jeg er i tvivl, da det jo ikke lige er en anerkendt procedure. Jeg kunne godt kortvarig finde pengene, MÅSKE, men vil være 110% sikker på at få dem igen.

Jeg kan nok ikke gøre andet, end at vente til der sker ngt herhjemme, og det har vist meeeeeeeget lange udsigter. Gad vide, om jeg stadig er menneske til den tid?

Lisa
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 14 Februar 2010, 19:09:00 »

Her er det svar man får fra professoren:

http://liberation-treatment.com/letter-prof-grozdinski

christian
Logget

Karina
Jr. Member
**

Beskeder: 41

Karina

Vis profil
« Svar #3 Dato: 17 Februar 2010, 15:10:51 »

Hej Christian

Hvad siger du til Bulgarien og Grozdinsk? Prisen er en noget andet end, hvad jeg har hørt om prisen i fx Polen. Det er naturligvis en fordel, men det gør mig lidt skeptisk.
Her er der jo stort set ikke ventetid endnu.

Hilsner
Karina
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #4 Dato: 17 Februar 2010, 17:37:33 »

Hej Karina.......

Tjaa. spørgsmålet var joo ikke til mig, men tillader mig lige at blande mig...... :-))   Synes det er lidt strange med de 3000euro for undersøgelse og operatioen, samt 2000 for undersøgelsen alene, forholdet på udgifterne af disse to behandlinger passer slet ikke med de priser vi hører fra Polen..... Hmmmm....  Mon ikke der er en misforståelse eller en kommunikatioens brist et sted ??

Hilsen Leif......
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 17 Februar 2010, 18:12:56 »

Hej Karina

Ja det lyder spændende med Bulgarien. De starter vist i april tror jeg. Problemet - som jeg ser det - er, at de endnu ikke har vist at de kan finde ud af det.
Det var lidt den samme fornemmelse jeg havde, da jeg var i Polen - med dr Simka. Han havde på det tidspunkt kun opereret 8 patienter - og jeg synes måske ikke at det helt var nok til at jeg hoppede på vognen. Det kan jeg selvfølgelig godt fortryde nu her bagefter  Tunge

Mht prisen - jeg synes det er svært at sige hvad den rigtige pris er. At dømme fra dr Simkas seneste præsentation - så er det kun ca en tredjedel af patienterne som går videre med operationen. Hvis de prissætter som i Bulgarien kan det være at flere går hele vejen ?

christian
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 17 Februar 2010, 19:31:11 »

Jeg har set et eller sted (men kan ikke finde det igen) at Bulgarien har hævet prisen fra de 3000 til 5000 €. Hvor meget det omfatter ved jeg ikke. Men umiddelbart ville jeg ikke tage derned, selv om jeg havde pengene.

Lisa
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #7 Dato: 17 Februar 2010, 19:36:52 »

Hej Leif og Christian

Tak for kommentarer fra jer begge :-)

Når vi nu ved, at MS er mest udbredt i Nordeuropa, er det så sandsynligt, at antallet af gennemførte undersøgelser og operationer er proportionelt med et forventeligt lavt antal MS-patienter i fx Bulgarien?

Kan det ikke samtidig undre, at et relativt lavt antal MS patienter i fx Bulgarien, har skabt så stor interesse blandt Østeuropæiske læger?

Jeg er ikke født skeptiker, men jeg synes, mange spørgsmål trænger sig på i forhold til CCSVI, de aktuelle forskningsresultater, interesser, behandlingstilbud etc.

Jeg så en liste over anerkendte CCSVI læger og forskere på THISISMS. Her var Grozdinski fra Bulgarien, så vidt jeg kunne se, ikke nævnt. Simka var til gengæld nævnt :-)

Vi kunne vist alle bruge et overblik over:

Behandlingsteder
Behandlere
Resultater - og analyse af resultater i forhold til patienternes progression
Priser
Testimonials

...og ikke mindst en uvildigs kommentarer.

Der stilles ikke alene spørgsmålstegn ved medicinalindustriens interesser. På THISISMS, tror jeg, det var, stiller man også spørgsmålstegn ved, at Zamboni og hans team tilbyder scanning til relativt høje priser (jeg tror, det er omkring $ 2.000).

Nå, måske får vi svar hen ad vejen. Indtil da vil jeg gerne takke specielt dig Christian for at have belyst CCSVI ret grundigt og nuanceret og have skabt en god debat  :-).

Og til dig Leif - så håber jeg, du får hurtig indkaldelse fra Polen. Selv er jeg ret tæt på at booke en tur til Bulgarien.

Mange hilsner og tanker og undren fra
Karina :-)

Logget
tindra
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Svar #8 Dato: 17 Februar 2010, 20:51:26 »

Chokeret Chokeret Hej.
Jag skall åka tiill Bulgarien i April,om allt går vägen.
Jag tar chansen. Har via kontakter pratat med en tysk läkare .........
Och han tyckte absolut Bulgarien,för att dom är duktiga.
Vi får väl se vad som  sker.

Angående eran säng,vad är den bra för???
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 17 Februar 2010, 22:39:52 »

Hej Tindra.

Rart at høre fra nye personer. Desværre snakker jeg ikke godt svensk, håber du forstår dette.

Hvad en skrå seng er godt for, er svært at  forklare. Men jeg kan sige ud fra personlig er faring, at det hjælper på nogle af symptomerne for MS. Hvordan og hvor meget afhænger af hvor slemt man har MS, og hvilken type. For mit eget vedkommende har det taget toppen af trætheden, og jeg kan klare lidt mere end før. Jeg sover også helt fantastisk godt og drømmer mere - det er det de fleste oplever.

Her kan du læse lidt mere om det, men jeg kan absolut anbefale at stille sengen skrå - jeg har fået det bedre. Jeg skal aldrig mere sove i en flad seng!

http://www.thisisms.com/ftopict-8535.html

http://andrewkennethfletcher.blogspot.com/

Lisa
Logget

christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 17 Februar 2010, 22:52:09 »

Hej Tindra

Den skrå seng har gjort mirakler for mig - mens den for andre ikke gør nogen stor forskel. Det er dog sådan, at Andrew K. Fletcher som har brugt 20 år (tror jeg) på at undersøge "Inclined Bed Therapy" siger, at der kan gå op til 4-5 måneder før man mærker en forskel. Selv mærkede jeg forskellen efter en nat!

christian
Logget

Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #11 Dato: 19 Februar 2010, 13:29:41 »

Så har jeg sendt min ansøgning om scanning og behandling til Bulgarien. Jeg venter spændt på svar :-)

Karina
Logget
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #12 Dato: 19 Februar 2010, 18:55:36 »

jeg har også sendt lidt.. bare til polen...har prøvet ca 3 forskellige mail adr. en ingen svar.. er der nogle der har en mail der virker til dr. simka
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 19 Februar 2010, 20:14:41 »

Anders, så vidt jeg har læst på TIMS, så er Simka på ferie nu, og kommer først hjem til marts.

Lisa
Logget

Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #14 Dato: 19 Februar 2010, 21:09:42 »

Anders jeg prøvede også to forskellige adr. til simka i søndags, men har ikke fået svar....... Skal nok skrive herinde såfremt der kommer mail retur..... Men er nu egentlig ikke særligt otimistisk....

Leif..... Tunge
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: