MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 14:29:51

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  ondt i venerne
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: ondt i venerne  (Læst 759 gange)
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 56

Vis profil
« Dato: 25 Juli 2011, 17:51:38 »

Hej,

Nu er det et år siden jeg fik udvidet mine vener i Polen. Jeg mærkede ikke de store forbedringer, desværre og siden har jeg fået det værre med svimmelheden og dropfødder.

Nu er jeg begyndt at kunne mærke (tror jeg) venerne i halsen. Det strammer og føles som om der ikke rigtigt er plads. Er der andre der efter operationen (eller før) har lignende symptomer?

Mange hilsner, Maja
Logget
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #1 Dato: 25 Juli 2011, 19:54:48 »

Hej Maja,

Ja, jeg kan godt mærke nogle gange, at det strammer i venstre side, ligesom om at der ikke er plads, men jeg har ikke ondt. - det var den vene, der var mest lukket ved mig (90%) - men jeg har ikke fået det værre efter operation i november - tværtimod.

Troede måske, at det var noget jeg bildte mig ind at det strammede, men det tror jeg så ikke mere nu, efter at have læst dit spørgsmål Blink

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #2 Dato: 25 Juli 2011, 21:33:28 »

Jeg har somme tider lidt ondt i venstre side af halsen, og altid kun venstre. Jævnfør det, jeg lige har slået op under nyheder, er det venstre side, der oftest er problemer med. Men på den anden side, så havde jeg også før Indien somme tider ondt samme sted, men det var måske fordi der var lukket??? Ved ikke....
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #3 Dato: 25 Juli 2011, 21:45:37 »

Hej Maja - jeg mærker også min vene i venstre side flere gange dagligt efter liberationen, det strammer som om den er udvidet, men det gør ikke ondt. Det er kommet hen af vejen - i starten mærkede jeg det ikke...

En anden ting - Inden liberationen kunne jeg ofte høre/mærke mine pulsslag banke i baghovedet - efter indbrebet holder det op når jeg kigger til venstre... jeg blev liberated i venstre side.. det er svært at vide præcis, hvad der sker... rent fysisk har indgrebet haft stor positiv effekt. Kh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #4 Dato: 26 Juli 2011, 23:27:55 »

Tak for jeres svar..meget godt at vide, at jeg ikke er den eneste, der til tider kan mærke aktivitet i venerne. Om det er et godt tegn eller ej er svært at vide. jeg kan ikke mærke mine pulsslag  ihalsen hverken før eller efter operationen. Men dejligt at indgrebet har haft positiv effekt, Helle!

Det var også min venstre side, der var mest forsnævret. Mærkeligt hvis det er tendensen!
Jeg vil prøve om ikke Aleris privathospital vil scanne mine vener, for at se om de er klappet sammen igen. Kh Maja
Logget
bitte Mormor
Full Member

Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: 28 Juli 2011, 07:40:50 »

Jeg blander mig uden at være CCSVI behandlet, sker i august.
Forinden er jeg meget stiv i venstre skulder, hals og nakke. Skal vende hele kroppen for at se tilbage.
Det har 'spidset' lidt til med Atamir-udrensningen, som også opløser visse kalkforbindelser.
Jeg er nu på 6. uge i kuren, hvor symptomer kan forværres, for derefter at blive bedre, evt. forsvinde efter 2 til 3 mdr.
Jeg føler helt klart, at der arbejdes i kroppen og at det nok skal løses op.
Nu afbrydes kuren af min tur til Indien, og jeg har også tidl. skrevet, at jeg holdt pause, hvilket jeg alligevel ikke helt overholder.
Jeg kan ikke anbefale noget som helst, da jeg som sagt ikke er læge.
Jeg fortæller bare min historie, og jeg tror Atamir vil mindske mine 'stramninger' omkring venerne.
Min fornemmelse går på at Atamir mindsker stenoserne, og at dette vil være min tillægsbehandling til CCSVI.
Birte
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #6 Dato: 28 Juli 2011, 09:59:19 »

Hej Birte,

Vil blot fortælle, at mine stive skuldre og stive nakke forsvandt efter min ccsvi procedure. Det kunne jo være, det skete for dig - så kan du slippe for yderligere behandling  Humørgrin Blink

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #7 Dato: 28 Juli 2011, 14:26:28 »

Det er helt nyt for mig at vide, at der også er andre med ms der lider af stiv nakke og skulder prbl!! Har altid fået af vide (selvfølgelig) at der ingen forbindelse var. Når jeg bliver trykket et bestemt sted mellem venstre skulderblad kan jeg mærke det strammer i halsvenen.

Har læst lidt om Atamir og synes det lyder til at der er ret mange bivirkninger, men jeg får lyst til at prøve. Mærker du noget til bivirkningerne, Birte?

kh Maja
Logget
stenbukken
Newbie
*

Beskeder: 19

Vis profil
« Svar #8 Dato: 28 Juli 2011, 15:34:15 »

Kære alle

Så er det ikke kun mig der kan mærke venerne efter liberation. det er kommet gradvist idenfor de sidste par måneder, men nu er det også over 8 måneder siden jeg blev liberated. Det går fortsat fantastisk godt, og jeg nyder virkelig mit nye liv. Er fortsat i fuldtidsarbejde uden problemer.

Jeg kan godt få nogle perioder på dagen hvor jeg mærker venerne i begge sider, de er lidt stive og der kan godt komme nogle jagende smerter. Jeg prøver så at lave lidt øvelser ved at dreje og bøje nakke og skuldre, så går det som regel hurtigt over igen. Lidt stivhed er der dog hele tiden.

Da min venstre vene var fuldstænding lukket med 2 snoninger på, så fik jeg vide inden operationen som Dr. Vipul Gupta i Indien foretog, at venen derfor var meget ufleksibel ift. andres. Jeg har parkeret årsagen her indtil videre. Så længe jeg ikke har andre gener, så gør det ikke så meget.

Fortsat god sommer, hvis man kan kalde dette sommer ....

vh
stenbukken
Logget
John
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 92

Vis profil
« Svar #9 Dato: 28 Juli 2011, 16:11:57 »

Kender også alt til stiv nakke og skuldre, dette er også blevet klart bedre efter CCSVI, men er dog kommet lidt tilbage på det sidste.
Det er nu 12 månedre siden operationen.
Logget

SPMS
bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #10 Dato: 28 Juli 2011, 17:06:55 »

Jeg har i 8-9 år sagt til min egen og scleroselægen på Rigshospitalet, at der må være noget belægning (mineral deposit) i skulderparti, hals, nakke, fordi det  knager og brager, når jeg gør øvelser og slår med nakken. Svaret har enstydende været, at der er ingenting, og lægen har kikket uforstående på mig.
Lis har beroliget mig i telefonen, om, at det forsvamdt ved CCSVI, som du også skriver Nina.
Lis har fortalt mig, at det hjælper når blodet bliver ført af de oprindelige vener fra hjerne til hjerte, og ikke selv skal finde nye veje i musklerne.
Tænk hvor blodigt, der må være rundt om venen, hvis gennemløbet er lukket, og blodet bare vil frem til hjertet.

Jeg har også læst om bivirkninger til Atamir, og det er svært for lægerne at anbefale dem til leddegigt, som de kan bruges til.
Vi er forskellige, og jeg tror det afhænger af, hvor meget 'udrensning' du kunne ha' godt af.
Jeg føler mig forholdsvis 'clean', af min alder.
Hvis du er 'yngre' tror jeg  du er stærkere og renere på mange måder, og under alle omstændigheder skal der bare gås langsomt til værks, og over flere måneder.
Jeg fik f.eks. det symptom, at jeg lige pludselig næsten ikke kunne gå på højre fod.  
½ dag gik, hvor jeg humpede rundt med smerter i anklen modsat den jeg normalt har svært ved at få med. Om natten gik smerten så over i venstre lår og hofte, derefter i højre knæ og forsvandt...... Næste dag ku' jeg bevæge mig igen uden at det gjorde ondt..
Jeg tog det, som at leddene var lukket en kort periode under ombygning.  -Da jeg var 18 år, faldt jeg og brækkede højre ankel, som blev sat i gips. Jeg går ud fra, det var det, der skulle opdateres.
Efter ca. 6 uger med Atamir, synes jeg at min gang er en anelse bedre.

Hvis CCSVI-proceduren smidiggør min nakke, hals og skuldre, så er der mulighed for, at jeg kan nå jorden med begge ben på en 'blød' måde, så jeg kan få en almindelig menneskelig gangart.
Jeg glæder mig vildt meget til turen.
Birte

« Sidste ændring: 28 Juli 2011, 17:15:53 af bitte Mormor » Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #11 Dato: 28 Juli 2011, 20:18:19 »

Nå, jeg var vist lidt for 'malende' med ordene:  blodigt omkring venerne.
Der bliver selvfølgelig lavet uendeligt mange fine, tynde og derved skrøbelige nye små vener omkring de oprindelige, enten forsnævrede eller sammenklappede vener.
Lidt som fine eller grove 'spider-net/veins', på kinder, næse og ben.
Når blodet så flyder langsomt i disse biveje i musklerne, kan det gøre ondt og føles stift.

Gamle psykiske spændinger, konstant fodret, der sidder i disse muskler, gør ikke tingene lettere.
Jeg har i hverttilfælde forsøgt med åbent hjerte at tømme min rygsæk, og lige meget hjælper det, sikkert fordi 'ulykken' er sket.
Birte
« Sidste ændring: 28 Juli 2011, 20:23:25 af bitte Mormor » Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: