MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 14:47:22

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  maven og ms
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: maven og ms  (Læst 1218 gange)
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 56

Vis profil
« Dato: 22 August 2011, 19:26:21 »

Hej,

Jeg fandt denne artikel på nettet og for mig giver den bare så meget mening! Jeg har siden jeg var 20 haft virkelig ondt i maven, og har længe overfor læger og neurologer fastholdt, at mine mave problemer hænger sammen med min ms. Min påstand blev selvfølgelig kun mødt med himmelvendte øjne og mild hovedrysten. Har efter denne artikel virkelig lyst til at råbe: "Hva sagde jeg" til hele den kloge lægestand! Irriterende er det dog, at Thomas Borody bor i Australien..men lidt håb giver det alligevel. Er der mon andre herinde, der lider af irriteret tyktarm eller andre mavelidelser? Ved godt det er et omtåleligt emne, men ikke desto mindre vigtigt.

http://natmednews.posterous.com/faecal-transplant-eases-symptoms-of-parkinson

mvh maja
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #1 Dato: 22 August 2011, 19:37:37 »

Jeg læste godt en tilsvarende artikel om det samme for nogen tid siden. Har ikke selv maveproblemer andet end lidt forstoppelse en gang imellem, men det skyldes den medicin jeg får for for lavt stofskifte. Det klares med en gang ekstra frugt.

Men spændende er det da. Måske kommer der noget godt ud af det.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #2 Dato: 14 September 2011, 13:07:36 »

jeg har selv haft en voldsom masse luft i maven og det har jeg haft lige siden jeg var "ung" (ca 23) så jeg an godt være lidt med
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
olesloth
Newbie
*

Beskeder: 18

Vis profil
« Svar #3 Dato: 21 September 2011, 22:16:46 »

Som du kan se af mit indlæg (kan en humlebi flyve), har jeg også næsten altid haft maveproblemer, men efter jeg blev liberated forsvandt de stort set. Min teori er at det ikke hænger sammen med MS, men derimod med dårlig venefunktion, da jeg også har haft andre oplevelser, som mere tyder på at der er kommet mere gang i kredsløbet herunder mere og friskere blodtilførsel til tarme m.v.
Håber det giver mening

Ole
Logget

51 år. Sclerose siden 1990 - Diagnose 2001. Atakvis sclerose med tendens til SPMS. Liberated i Belgien 17-8-2011
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #4 Dato: 01 Oktober 2011, 18:11:27 »

Tak for jeres svar  Smiley Det er åbenbart ikke så simpelt med den mave, som jeg gerne vil have det til at være. Jeg mærkede ikke selv nogen forandring i maven efter min liberation. Faktisk mærkede jeg ingen bedringer over hovedet. Måske har jeg forsnævringer der sidder et sted, hvor man ikke kan komme hen med en ballon. Så Ole, din teori giver god mening.
Jeg prøver dog alligevel at få styr på maven ved at spise diverse kosttilskud og så håbe jeg kan få mere styrke ad den vej, til at bekæmpe sygdommen.

Hilsner Maja
Logget
Maack
Gæst
« Svar #5 Dato: 03 Oktober 2011, 09:21:16 »

Hej Maja

Jeg skrev ikke, at årsagen til MS skal findes i fordøjelsessystemet. Alle er vel enige om, at årsagen til MS ligger i immunforsvaret. Jeg bemærkede mig derimod med viden om forsnævringer i legeme og organisme, som i mange, og vel nok i alle tilfælde, har haft sin begyndelse i tarmsystemet. Man kan selvfølgelig godt se sådan på det, at havde der ikke været problemer i tarmsystemet, bar immunforsvaret muligvis ikke på den in tolerans, der udgør problemet MS. Gennem 33 års virke, har jeg ikke mødt en MS patient uden seriøse problemer med fordøjelsessystemet.
Candida Albicans: Tilstedeværelse af denne svamp i tarmsystemet, kendetegner massive problemer. Om den kan være med til at udvikle MS, ved jeg ikke, men det kan jo ikke udelukkes, idet tilstedeværelsen er en belastning i sig selv.
Jeg vil tillade mig at henlede opmærksomheden på, at MS er mest udbredt i tempererede lande, altså de lande hvor der er sommer og vinter. Skimmelsvampe er ifølge mine erfaringer en meget belastende faktor for menneskers helbred. Problemet med den kemi der er forbundet med skimmelsvampesporer er, at slimlaget i organismen forsvinder. Slimlaget udgør en stor del af vores forsvar mod udefrakommende påvirkninger. Hvis du ikke indtager medicin, som giver tørhed i mundhule, kan du øjeblikkelig afgøre om dit indeklima er fri for de kedelige sporer. Før tungen frem og tilbage i ganen og fra side til side bag dine fortænder. Er der slimet de to steder, og ikke kun fugtigt, så er sandsynligheden for, at den luft du har i beboelsen god.
Dette link: http://www.volmacmedia.com/home-cleros021011/hdia.htm viser diagrammer over øjets iris. Diagrammerne er fremragende til at vise, hvad der påvirker hinanden i legeme og organisme.
En aktuel zone, f.eks. hjertet i venstre diagram, påvirkes af bronkier og nedadgående tyktarm. Diametralt modsat i diagrammet ligger tyndtarmen, der som reflekszone, har stor indflydelse på hjertets kondition. Endvidere styres energien til hjerte, lunger og mavesæk gennem samme nerve.
Skærmbilleder fra Home-Theraphy viser, hvilke problemer der var aktuelle for 7 sklerosepatienter.
I forhold til spørgsmålet om stamceller, har jeg medtaget en kvinde, der havde så lav energi i venstre arm, at adulte celler ikke fandt plads og helede sår op, som hun havde på venstre hånd. Hun var tidligere blevet opereret i hånden pga. hudkræft.
En kvinde og hendes to børn, var forgiftede af skimmelsporer, se hvad det førte til. Specielt drengen, var begyndt at udvikle sklerosesymptomer.
Hvad der ligger hjertet nærmest, løber munden over med.
Venlig Hilsen
Freddy Maack
Logget
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #6 Dato: 06 Januar 2012, 00:39:30 »

Hej Freddy Maack,

Her et lidt sent tak for dit svar i okt.

Jeg var vist lidt hurtig til at konkludere. Mit håb er bare at svampesporer kan få immunforsvaret til at gå amok, for så kan jeg selv gøre en indsats..det er lidt sværere at udvide vener. Jeg er så desperat efter at finde et andet svar end ccsvi, da min liberation ikke gjorde nogen forskel. Så godt at høre, at du mener der kan være en sammenhæng på en eller anden måde.

mvh Maja
Logget
Jesob
Full Member

Beskeder: 190

Jessie og Jacob

Vis profil
« Svar #7 Dato: 07 Januar 2012, 18:06:41 »

Hej Maja

Et for højt Candida niveau er stærkt forbundet med tungmetalforgiftning, overdrevet brug af antibiotika eller helt generelt et tegn på at kroppen er overbelastet med et eller andet...

Se også linkene vedr. candida

http://www.vitamindoktor.com/cm127/
http://www.viktoria-klinikken.dk/Specialer/Candida_Albicans/candida_albicans.html

Jacob
Logget

Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #8 Dato: 07 Januar 2012, 19:05:52 »

Hej Jacob,

Tak for tips og links.

Jeg har dog fået fjernet mine amalgan-plumber da jeg fik diagnosen for 6 år siden og jeg har kun fået antibiotikum en gang siden jeg var lille..Fik dog min dosis antibiotikum som lille, da jeg havde mellemøre betændelse nogle gange.

Mine symptomer har dog lagt sig helt gevaldigt efter at have fået kontakt med Else Jørgensen fra Vitalklinikken. Hun mener, at jeg har et meget dårligt fungerende mave-tarm system. Jeg får ikke produceret tilstrækkeligt med enzymer og pepsin..så nu spiser jeg piller inden jeg spiser mad..det fungerer rigtig godt..Det er dyrt, men jeg bruger gerne alle mine penge på det. Det er fantastisk at komme igennem en hel dag og nat uden at have ondt i maven..troede ikke det kunne lade sig gøre!!

Min læge satte mig inden mit første besøg hos Else på piller, der helt ville stoppe produktionen af mavesyre, fordi han tænkte at når HUSK ikke virkede, så måtte jeg jo have mavesår!!! Jeg er så vild med det danske sundhedssystem..kan ikke få armene ned....

mange hilsner, Maja

Logget
Sønderjyde
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 151

Vis profil
« Svar #9 Dato: 08 Januar 2012, 20:05:41 »

Hej Maja..

Hvilken piller er det du tager..? Har selv en del problemer med maven.. Hvordan hjalp Else dig, var du på hendes klinik eller var det telefonisk..?

Mvh Søren
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
Jesob
Full Member

Jessie og Jacob

Vis profil
« Svar #10 Dato: 08 Januar 2012, 23:14:40 »

Hej Maja

Hvordan fik du fjernet dine kviksølv-plomber? Hvis det foregik hos en alm. tandlæge, der ikke bruger højtrykssug og særlig beskyttelse, har du med sikkerhed fået en svær tungmetalforgiftning oveni den du havde i forvejen og giften er der stadig, hvis du ikke har gjort andet for at fjerne metallerne...?

Mvh. Jacob
Logget

maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #11 Dato: 09 Januar 2012, 22:22:38 »

Hej Jacob,

Jeg havde kun 3 plomber, men i samråd med Birgitta Brunes og Carsten Vagn Hansen fik jeg C-vit infusion ad flere omgange hos Bruce Kyle i Århus, spiste chlorella, total-B, D3, melatonin, selen, magnesium, zink, C-vit, N3-fedtsyrer, E-vit., og tog B12 injektioner. Efter et års tid fik jeg plomberne fjernet af tandlæge Erik Jørgensen i Århus, som var imod amalgan og som vidste hvordan man skulle fjerne sølvet uden at dampene kan gøre skade med sug og Koffer-dam. Jeg drak mig lettere beruset i rom, da alkohol binder tungmetaller..Såe jeg tror ikke jeg fik mig en svær metalforgiftning!
Jeg prøver selv at passe lidt på med at drage forhastede konklusioner på andres vegne.

vh Maja

Logget
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #12 Dato: 09 Januar 2012, 22:45:24 »

Hej Søren,

Jeg kan varmt anbefale Else Jørgensen fra Vitalklinikken.dk. Hun bruger bl.a. irisanalyse og blodprøver til at finde ud af hvilke ubalancer man render rundt med. Jeg kunne ved besøg nr 2 med egne øjen se i mikroskopet at mine røde blodlegemer ikke længere klumper sammen (hvilket sikkert heller ikke er skidt set med ccsvi øjne)
Hvis du har candida, er jeg næsten sikker på, at hun kan hjælpe. Havde dog ved besøg nr 2 min veninde med deroppe og hun kan endnu ikke, efter en måned, mærke nogen forskel på de problemer hun har, så ingen garanti.

Hun tager 795,- for konsultation.

Jeg tager til hvert måltid:
-magnesium 500 mg
-GSE-kapsler 1 stk
-Hepaform 1 stk
-Superenzymes 1 stk
-Amara 15 dråber

Til nat: Rebas D6 eller Exmykehl (homøopatiske midler)

Vh Maja
Logget
Jesob
Full Member

Jessie og Jacob

Vis profil
« Svar #13 Dato: 10 Januar 2012, 07:57:40 »

Hej Maja

Det glæder mig at hører  Smiley
Grunden til jeg spurgte på den måde, er lige så meget for at sprede budskabet om kviksølv problematikken...
Og de forholdsregler man bør tage ved fjernelse af plomberne.

Det bedste hilsner Jacob
Logget

maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #14 Dato: 17 Maj 2012, 10:04:11 »

Hej Alle,

Synes lige jeg vil gøre opmærksom på det her link om maven og immunforsvaret..Synes bare det giver så meget mening. Især det interview med Caroline Barringer er fyldt med visdomsord. Jeg er sikker på at det er vigtigt hvad vi spiser, men hvis vi ikke kan fordøje det, så kan vi gå nok så meget på stenalder kost og andre kure uden at det hjælper.

http://articles..mercola.com/sites/articles/archive/2012/05/12/dr-campbell-mcbride-on-gaps.aspx?e_cid=20120512_DNL_art_1

mange hilsner, Maja
Logget
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: