MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 14:57:48

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Diæt, motion, kosttilskud mv.
| | |-+  Kolloid sølv
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Kolloid sølv  (Læst 904 gange)
danfin
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 305

Vis profil
« Dato: 04 September 2011, 13:48:14 »

Rigtig nyttig ajourføringsinfo. Tak!

Birgitta Brunes har i sin litt.liste (i: Slørede signaler, Borgen 2011) anført personlig beretning: Nadine A. Wooley"How to beat multiple sclerosis (and the things your doctors didn't tell you)", MSUpbeat publications, Oregon 2000. Jeg har købt (hurtigt via Amazon) og læst den; Wooley har selv kæmpet sig gennem MS via især (prioriteret:) 1. kolloid sølv 2. elektrisk akupunktur 3. antioksidanter og vitaminer. 2. og 3. er jeg allerede i gang med.

Jeg har lige købt 250 ml kolloid sølv (hurtigt fra Sverige) og skal i gang med at drikke det (sic). Wooley rapporterer klart forbedret balance, styrke, blære allerede efter 1 dags brug (sic). Men så drak hun også 453 gram kolloid sølv(vand). Hun anbefaler andre ms'ere at ikke drikke under ca. 100 gram/dgl.

Må så se, om det hjælper på mig når jeg nu går igang med meget lav dosis - det skulle gerne række til nogle dage... (læs evt. om collodial silver på nettet)

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #1 Dato: 04 September 2011, 16:02:57 »

Det lyder spændende, Bernt, håber du holder os opdateret.

Jeg har været inde og kigge, og der er jo nærmest ikke det det ikke er godt for. Det er dog også temmelig dyrt. Så jeg vil lige vente og se, hvad du beretter.

Kan du få det i Sverige? Hvor? Jeg fandt kun engelske/amerikanske links. Det stod også et sted at det var forbudt i Europa?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
danfin
Sr. Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 04 September 2011, 17:26:38 »

'Kollodialt silver' købt via
www.shopping4net.com
info@shopping4net.com

Ikke helt billigt, derfor anviser nogle webadresser vist hvordan han kan lave det selv.

Er der nogen her, der har erfaring med elektroakupunktur? Jeg får nålefri kinesisk akupunktur/healing med energioverførsel, som if. healeren (Kay Hougaard, Århus) kan sidestilles med elektrisk strøm. Han har dog også udstyret til at sætte strøm til akupunkturnåle, hvis det ønskes.

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
bitte Mormor
Full Member

Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: 04 September 2011, 17:49:20 »

Jeg har for måske 3-4 år tilbage taget koloid sølv i ca. 1 år, men ikke i amerikanske mængder, som jeg læste om på nettet.
Jeg følte at det hjalp, så progressionen ikke tog over. Jeg blev ikke rask, måske gr. lille mængde- min krop ville ikke ha' mere, følte jeg.
Man kunne ikke se en bedring, men hvem ved, hvor dårlig jeg ku' ha' blevet, hvis jeg ikke havde gjort det.
Det handler for mig om at finde MIN rette dosis af et eller andet, som kan få bugt med de uønskede nano-partikler, der styrer min krop i sclerosens navn.
Birte
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
danfin
Sr. Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 04 September 2011, 18:35:12 »

Tak, 'Farmor'. Nadine Wooley skriver også, at den høje dosis var tilpasset hende og har flg. argumentation:

A maintenane program is figured at 1 ounce per 100 pounds of body weight. But you are not looking for maintenance. You want to boost your immun system so it can fight the invading virus or bacteria. Collodial silver works in your body like a second immune system, and that is what we MS patients need!

Bernt
Logget

danfin
Sr. Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 05 September 2011, 16:35:37 »

Hej igen.

Det lyder meget interessant at du har taget kolloid sølv i et år og at du mener det holdt ms-progressionen i skak.
Kan du huske hvormeget du tog dagligt (vægt eller rumfang) og hvordan/hvornår på dagen o.l.?
Hvis det nu var billigere, ville du så overveje at genoptage brugen af det?

Bernt
Logget

bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: 05 September 2011, 17:59:41 »

Hej danfin
Kan ikke huske , hvor meget jeg tog, men ved jeg har købt 7-8 liter ialt. Dels hos Drogisten, helsekost på Frederiksberg i Kbh., og på nettet, - kan ikke huske  hvor. Men på nettet købte jeg 5 liter. Så groft regnet er det  20-25 ml dagligt., 1-2 spiseskeer.
Nej, jeg vil ikke prøve igen, hellere finde noget nyt, der kommer hele tiden nye bakteriedræbende midler frem, eller 'gammel kendt urtemedicin. Jeg tror kroppen må ha' en forandring, og selvom jeg skifter, er jeg blevet meget sart. Men som sagt af mange, vi er forskellige. Hver kur afhænger af hvad du har gjort tidligere.

Kom ind på denne side   http://translate.google.com/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.webspawner.com/users/openlettertomsers/  , en oversættelse, så den kommer sikkert fra USA.
Let er det ikke.....

Birte
« Sidste ændring: 05 September 2011, 18:12:18 af bitte Mormor » Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
danfin
Sr. Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: 05 September 2011, 19:35:37 »

Tak, Birte,

Jeg er enig. Alle må prøve sig frem og finde den rette dosis, osv. Hvis jeg havde hang til  Tunge ville jeg så sige at din kilde også siger at kolloid guld er sagen... men jeg tror nu ikke lige jeg er der nu.

Men jeg køber snart nogle liter kolloid sølv, så får vi se!

Bernt
Logget

bitte Mormor
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #8 Dato: 06 September 2011, 20:57:29 »

Hej Bernt.
Jeg har ikke hørt om kolloid guld før i denne artikel.   Derimod hørt om guld-behandling til gigtpatienter.
Problemet, når man tager disse bakteriedræbende midler, er, at få blødt stivheden op, der er kommet efter mange års sygdom. Kroppen er forfærdelig god til at køre ind i gamle mønstre, som du helst skal undgå, for at komme videre.   3 skridt frem og 2 tilbage er hvad kolloidsølv har givet.
Held og lykke med forsøget.
Birte
Logget

danfin
Sr. Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 30 December 2011, 20:04:05 »

Jeg har for ca. en måned siden afsluttet mit indtag af Kolloid sølv. Drak i stigende daglige doser op til 1/2 liter/dgl. indtil 5 liter var drukket.
Nadine Wooleys råd blev fulgt. Desværre var de urpæcise og NWs hjemmeside

www.msupbeat.com

som findes med næsten daglige generelle opdateringer vedr. MS, lukkede ikke op for mig så jeg kunne spørge ind til mere præcise råd og erfaringer.  Sørgelig

Jeg kunne ikke mærke nogen effekt på mine  forskellige symptomer  støt. Derimod gemmer jeg 1 liter til rensning af drikkevand og min familie drikker lidt til bekæmpelse af virus- eller bakterieangreb (fx forkølelser).

Jeg er nu som flere her på madvognen i form af Terry Wahls kostråd, foreløbig fase 1: undgår alle mælkeprodukter, senere endnu mere hardline omkring økologi, sukker, firbenet kød og industrimad.

Bernt
Logget

danfin
Sr. Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 23 Februar 2012, 17:37:27 »

Lille rettelse/præcisering/xtra info.:

Jeg mener i disse dage at markant  svampeangreb igennem flere årtier i lysken  støt, som nu er psst væk  Humørgrin, mest sandsynligt bør tilskrives min i november systematiske indtagelse af kolloid sølv.

Har også været omme af min sundere kost (især nul mælke prod), men tror her mest på sølvet!

'Til gengæld' er der kommet en kæmpe byld sst. - med udrensede svampe? Den er nu ved at punktere, måske takket være af mig genoptaget KS-indtag i moderat mængde i disse dage?

Bernt
Logget

luise
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #11 Dato: 10 Marts 2012, 17:28:58 »

Hej
Man kan købe det i helsekosten. Jeg har købt det i Århus ved Ren Kost i jægergårdsgade. De sælger det som rengøringsmiddel med et glimt i øjet:)
« Sidste ændring: 10 Marts 2012, 17:31:11 af luise » Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: