MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 15:30:52

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Smartphone til en ms`er:
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Smartphone til en ms`er:  (Læst 803 gange)
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 320

Vis profil
« Dato: 08 November 2011, 16:29:42 »

Hej alle,

Jeg må brødbetynget og med nedsat selvtillid indrømme at udviklingen i mobiltelefoner har overhalet mig indenom. Sagen er den, at jeg jo gerne vil med på bølgen med smartphones, det er jo smart med alle de apps, men ved egentligt ikke hvad jeg skal bruge det hele til.

Nå, det er jo udviklingen og den kan man som bekendt ikke kæmpe imod.

For ca. 14 dage siden besluttede jeg mig så for at købe en smartphone. Havde kigget på Sony Ericsson´s Ray, der lå godt i hånden syntes jeg. Vigtigt, da jeg ofte taber telefonen pga. sclerosen ...

Men det tog mig nok 1/2 time at skrive en sms (!). En besked, der normalt ville have taget mig 172 minut  Tvær.

Er ikke så hurtig på fingrene med en touch skærm, hvad værre er, det kniber at ramme de rigtige taster og så synes jeg også, at touch-telefoner er for følsomme. Faktisk, jeg havde jeg i sin tid (for en 4-5 år siden) en af de første touch-telefoner på markedet (Sony Ericsson G900 hed den vist). En dag tabte jeg den og ja, det var så den telefon. Den jeg har idag (Sony Ericcson Elm) har jeg vel tabt mindst 100 gange, skærmen er ødelagt, men telefonen fungerer stadig.

Har haft mobiltlf. siden 1993, da en mobil var stor som en mursten, kostede over 4000 kr., taletid i max 20 min - pris 7 kr. pr. minut og der var sågar 3 ugers ventetid på at få en. Ak ja, det var tider (!). Vil bare lige bemærke, at jeg ikke er en "årsunge" udi brugen af mobiler.

Men altså, hvad er jeres erfaringer med en god mobil, som skal være holdbar og fremfor alt skal det være nemt at ramme tasterne, når man har ms. Min lillebror har en I-phone, som han er begejstret for, men han har jo heller ikke sclerose. Har så set Christian Hag´s Samsung Galaxys - fed mobil må jeg sige, men gid man dog kunne prøve en mobil i et par uger inden man købte.

Hilsen en mand med såret stolthed  Forseglede læber.

Bjarne Fonnesbech
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #1 Dato: 08 November 2011, 18:29:33 »

Op med humøret, gamle dreng!! Jeg kan ikke finde ud af at sms'e og er ikke helt sikker på hvad en apps er. Så du er ikke alene.

Smiley
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 15 November 2011, 16:01:44 »

Hej Lisa,

Tak for støtten  Blink.

Ja, håber jeg finder ud af noget - især hvis man da kunne få en "prøvekørselsperiode" - det burde være muligt.

Hilsen Bjarne
Logget

Tania
Jr. Member
**

Beskeder: 20

Vis profil
« Svar #3 Dato: 20 November 2011, 21:55:11 »

Hej Bjarne. Jeg har selv en i-phone og også sclerose. Til telefonen kan du få flere slags covere/ beskyttelse der gør at telefonen ikke så nemt går i stykker når den ryger på gulvet:)  ja det med at ramme tasterne er ikke altid lige nemt:) og for mig er det er ikke engang pga. Sclerosen,- de sidder bare så pokkers tæt:). Men det er der også råd for:) du kan downloade et gratis program der hedder Heytell. Et program der gør at du kan indtale dine beskeder via lyd, så du slipper for at skrive:) det kræver dog at dem du skriver til har samme program, men det er super smart:) kan varmt anbefale telefonen der for mig også fungerer som en computer. Venlig hilsen Tania
Logget
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 November 2011, 15:48:17 »

Hey Tania,

Tak for gode råd. Ja, flere anbefaler også en I-Phone, der "gør hverdagen lettere på mange måder". Min lillebror og et par kolleger på arb. er "I-Phone freaks" og total begejstret for den salige Jobb´s opfindelse.

Så måske jeg hopper på I-Phone bølgen ? Synes dog bare overordnet at en I-Phone er dyr ...

Men en ny skal jeg have snart, that´s for sure, tabte min hårdt prøved Sony Ericsson Elm igen igår og nu er skærmen endnu mere smadret end før, faktisk en 6-7 steder så jeg knapt kan læse alt i en sms, men den virker stadig upåklageligt, selv kameraet  Blink.

Bedste hilsner
Bjarne
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 November 2011, 17:42:03 »

Bjarne, check lige Gul + Gratis, hvis du vil spare lidt penge. Der er altid nogen, der bare  SKAL have det allersidste nye, og man kan være heldig at finde en stort set næsten ny telefon, som er billigere end en ny.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #6 Dato: 25 November 2011, 11:39:15 »

Bjarne - der er jo også den mulighed at få din mobil repareret - det koster 359 kr - se her:

http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-ericsson-elm-59577p.html

.. og så kan du købe et cover, så du kan smide med den som du har lyst:

http://www.amazon.co.uk/SONY-ERICSSON-BLACK-PREMIUM-COVER/dp/B003WCTG30

.. og hvis du taber den i toilettet:

http://www.mobilefun.co.uk/overboard-waterproof-phone-case-black-p26494.htm  Grin Grin

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: 27 November 2011, 22:42:58 »

Jow, det var da nok ikke dumt at købe en brugt. Men problemet er jo nok, at jeg ikke ved, hvad jeg vil have - altså hvilken model og mærke passer mig bedst ? Hvis man da bare kunne få 14 dages prøvetid ...

Tror nu ikke jeg vil reparere den gamle, men tak Christian  Blink

PS! Måske du kunne flytte dette emne tk "generelt" - der passer den vist bedre - beklager jeg startede i et forkert emnefelt.

Tak på forhånd  Smiley.

Hilsen Bjarne
Logget

Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #8 Dato: 28 November 2011, 19:59:46 »

Hej Bjarne.....
Tjek lige Mottorolas håndværker smartphone, den har fået rimelig gode anmeldelser, faktisk skulle den fungere fuldt på højde med andre smartphones i den mellemste prisklasse, så at den er pænt meget stærkere og mere robust koster åbentbart ikke ekstra....... Eneste minus skulle værre deres måde at håndtere multi media på---- :-(    God fornøjelse.... :_)   Den bliver min næste tlf......
Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 29 November 2011, 00:38:15 »

Hej Leif,

Tak for det tip. Det vil jeg da også lige tjekke ud, troede slet ikke at Motorole lavede telefoner mere ...  Blink.
Hvad hedder håndværker modellen Spørgsmålstegn

Multimedia bruger jeg ikke så meget, men rart at det er der og virker det bare til "husbehov", så er det ok for mig  Smiley.

Hilsen Bjarne
Logget

Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #10 Dato: 29 November 2011, 18:41:24 »

Hey Bjarne.....

Mener den hedder Defy og koster lige godt 2t.... Men sørg for at det er den model med den store prossesor, mener de har lavet en ny model.... :-)

Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Bedste
Newbie
*

Beskeder: 8

Vis profil
« Svar #11 Dato: 29 November 2011, 22:38:42 »

Hej Bjarne

HTC har nogle rigtig god telefoner og går ikke i stykker ved hvis man taber dem. Der findes også en med tastatur og touch skærm. Vi er 4 i familien der har HTC 2 er håndværker og jeg har selv føleforstyrelser i mine finger og kan ikke mærke tasterne på en alm. mobil .

En app kan jo bruges til at finde musik  Rullende øjne
Logget

Atakvis MS, dianose 2008,
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #12 Dato: 19 December 2011, 00:01:34 »

Hej Leif og Bedste,

Et forsinket tak for svar herfra. Ja, jeg er ikke kommet videre og det er jo også snart Jul og ikke blot varer den længe, men den koster også mange penge ...  Humørgrin.

Så det bliver nok først til næste år jeg vil investere i en sådan, men savner simpelthen et firma, der vil lade en afprøve nogle smart-phones og / eller at man må prøve en ny, hvis man ikke er tilfreds - altså f.eks. at leje en tlf. i 14 dage og så se om det var den man ville have, eller prøve en anden ...

Mvh Bjarne
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: