MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 15:35:51

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Bjarne er sej!
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Bjarne er sej!  (Læst 475 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Dato: 10 November 2011, 18:56:08 »

Her er en artikel om en lang cykeltur Bjarne har været på - flot klaret!

Der er 3 pdf-filer herunder - en for hver side.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
bitte Mormor
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: 10 November 2011, 21:26:11 »

Kære Bjarne.
Hvor blev jeg rørt over at læse om din kamp op ad bjerget, og om, hvad andre mener man kan og ikke kan. Som oftest burde kommemtaren være: Jeg kan ikke, men du kan sikkert.
Det var en velfortjent is I fik på Rollator-baren overfor. I må da ha' fået udskiftet luften i lungerne ved denne tur by bike, hvilket vel også hjælper på krop og sjæl.
Jeg må også sige, at du/I havde direkte kontakt til Himlen med det vejr, I fik den dag.
Jngen skal putte dig i en kasse, for du passer ikke ind. Jeg er helt enig.
Birte
Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #2 Dato: 24 November 2011, 14:23:46 »

Hej Birte (og Christian),

Tak for roserne - det luner  Blink

Kan da supplere med, at det er en "plan" jeg har haft siden jeg første gang var indlagt på Montebello i januar 2004, altså at cykle til Mijas - og retur. Siden dengang har jeg desværre fået det værre og ved ikke om jeg kunne klare det den dag idag. I 2010 gik det dog fint, sådan da ... (jvfr. artiklen).  Men ja, nogen gange skal man jo prøve sine grænser af; thi (det ord kan man vist godt bruge, når Julen nærmer sig  Blink) forsøger man ikke noget, så er en ting kun sikkert,så er status quo er det samme. Lidt ligesom at prøve en ccsvi-operation.

En klog dansk filosof eller hvad man nu kalder Søren Kierkegaard udtalte engang flg. vise ord: "Ikke at turde er at miste fodfæste for en stund - ikke at turde er at miste sig selv".

Han har jo evig ret.

Mange hilsner
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 24 November 2011, 17:22:38 »

PS! Christian - det var da ellers noget af en overskrift  Blink.

Kan slet ikke huske at jeg har sendt artiklen til dig, men ellers tak fordi du har lagt det her på siden. Men ellers har du måske en kammerat, som cykler  Spørgsmålstegn

PPS! For de interesserede, så er artiklen er fra Cykel Motion Danmark; nr. 1 eller 2 fra 2010.

Hilsen Bjarne

Logget

helleho
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 November 2011, 17:57:09 »

Du er jo sej Bjarne  Blink

- og jeg er helt enig i, at vi af og til skal over grænsen for at holde statusquo... her mener jeg dog ikke i et omfang som dig  Smiley - det gør man ikke bare lige jo, jeg tænker f.eks. i retning af at gå 500 m en gang i mellem og være smadret bagefter, så er det lidt nemmere og gå de 300 m igen...

Kh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 November 2011, 18:31:15 »

Hey Helle,

Takker  Smiley.

Ja, nogen gange skal man søge grænserne, men det nemmeste er altid at lade være ... Selv må jeg tilstå, at jeg f.eks. i sommeren i år fravalgte en tur til Normandiet med familien, det var for at se invasions-strandene fra 1944 (2. Verdenskrig - you know ...). Set i bagklogskabens klare lys, så var det nok fornuftigt, da man skulle gå meget på den tur.

Ligeledes fravalgte jeg en tur til Taj Mahal i september - også i år - da det var en lang tur rent tidsmæssigt og nogen gange, så har jeg bare en skræk for at være fremmede steder og ikke kan finde et toilet.
Mange ms´ere ved, hvad jeg her tænker på. Men det er sgú træls, at gå glip af oplevelser.

Ved dog godt, at man skal være glad for det man kan og bla bla bla.

Kh Bjarne
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: