MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 15:37:27

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  motion og ms
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: motion og ms  (Læst 412 gange)
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 56

Vis profil
« Dato: 27 November 2011, 14:47:28 »

Hej,

Her er lige et spørgsmål om motion.
Jeg fik i sommers et attak, hvilket har bevirket at jeg ikke kan gå eller cykle særligt langt længere. Meget skræmmende. Jeg har spurgt læger og neurologer, men de mener alle at jeg bare skal fortsætte med at cykle det jeg nu kan. Jeg er selv i tvivl, da mine symptomer helt klart bliver forværret ved cykling. Tror I at motion kan forværre sygdommen?

Kh Maja
Logget
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #1 Dato: 27 November 2011, 18:20:16 »

Hej Maja!

Et godt spørgsmål, for det kan godt føles sådan. Når jeg bliver varm, kan jeg hverken gå eller kravle. Det er meget ubehageligt, og det forsøger jeg at
undgå.

Men der er ingen tvivl om, at motion er godt for os. Har lige været i Ry, og budskabet er, at man ikke kan forværre sygdommen med motion. Symptomerne kan forværres kortvarigt under træning, men det går over igen.

Så Maja  Blink lad dig ikke forskrække og hæng i, hold gang i cykleriet: Gør det du kan og hold gang så meget fysisk aktivitet, som du føler dig frisk til. Glæd dig over, at du kan cykle, at du har balance til det, og at det er god konditionstræning  Humørgrin

Hilsen Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #2 Dato: 27 November 2011, 18:52:23 »

Hej Maja.....

Prøv evt. at føre dagbog, hvor langt og hvor hurtigt og ikke mindst hvor mange timer eller dage din krop tager om at blive frisk igen efter motionen, lur mig om du ikke vil kunne se små forbedringer..... :-)

Sådan er det anyway for mig, kan være et flerårs projekt at komme i den form der før tog en måned eller to.....

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
maja
Jr. Member
**

Beskeder: 56

Vis profil
« Svar #3 Dato: 29 November 2011, 00:01:13 »

Hej Helle og Leif,

Tak for råd..Tror I har ret i at motion er godt..Det går imod alle mine tanker om en sund krop, hvis motion skulle være skadeligt. Bliver bare i tvivl når jeg får det så skidt.

Kh Maja
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: